lenkkeilyn aloittaminen

Vierailija

haluisin aloittaa juoksemisen kunnolla, olen kyllä kesäisin juossut joskus mutta harrastin kilpaurheilua ennen sisäpelilajissa ja nyt pidän taukoa ja haluisin juosta. mutten oikein tiedä miten kannattaa pukeutua tuohon kylmään säähän ilman että pukee liikaa tai liian vähän, tiedän kyllä että pitäisi kerropukeutua, mutta millainen olisi hyvä vaate kerta pukea päälle kun lähtee juoksemaan? :D ja miten siitä saada sellaista liikuntaa että nauttisi sen tekemisestä, kun siinä on vähän puutetta, kun en ole aikaisemmin pahemmin harrastanu muuta kuin omaa kilpaurheilulajia.. : D

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

kunnon kengät on tietty perusta :) ja kerros pukeutuminen todellakin kannattaa näin syksyisin ja talvisin. itselleni riittää toppi ja sen päälle joku ohut (ei liian ohut) pitkähihainen. sitten tietty takki, omistan sellasen sportti takin mikä pitää vettä ja estää tuulen tunnun. ja housujen alla käytän legginssei. tarvisin oikeasti kunnon lenkki housut jotka olisivat vähän paksummat mitä nykyiset. itse tarkenen noilla ainakin tällä hetkellä ihan sopivasti. kokeilemalla tietää :) kannattaa kuunnella musiikkia samalla kun juoksee ite kannan aina mukana mp3 ja vaihtelen lenkki reittei. itsellä ainakin on toiminut se että lenkkeilystä tekee rutiinin ja ajattelee että siitä tulee hyvä olo ja pysyy kuntokin hyvänä. tämä toimii motivaationani ja lenkkikaveri on aina poikaa. :) hmm..mitähä muuta sitä sanois :D

Vierailija

oon kanssa miettiny tota lenkkeilyn alottamista.

mulla on vaan se ongelma, että ylipainoa on jonki verran, ja oon TODELLA laiska liikkumaan ollu tähän asti!!
haluaisin kohottaa kuntoa ja laihtua siinä sivussa.
mutta miten voi alkaa juoksemaan jos kunto on aivan täysin rappeutunut? :(

Vierailija
EnvyMe_

oon kanssa miettiny tota lenkkeilyn alottamista.

mulla on vaan se ongelma, että ylipainoa on jonki verran, ja oon TODELLA laiska liikkumaan ollu tähän asti!!
haluaisin kohottaa kuntoa ja laihtua siinä sivussa.
mutta miten voi alkaa juoksemaan jos kunto on aivan täysin rappeutunut? :(

Mulla on kans sama ongelma. Ite en oo koskaan mitään liikuntaa säännöllisesti harrastanu. Lapsena ei oo ollu harrastuksia juuri ollenkaan.
Muutama liikakilo löytyy ja kunto on todella huono. Ei kannata alkaa heti juoksemaan vaan alottaa kävelyllä.
Nyt oonki ajatellu lenkkeilyn alottamista, onhan sitä välillä tullu käytyä kävelyllä mut aina se vaan jää ku yksin käy. Nyt sainki naapurin rouvasta kaverin ja pitäs kunnon lenkkarit ja takki päästä ostamaan nii sais alotettua.

Vierailija

se aina kohottaaki ihanasti motivaatiota ku saa uudet kengät ja vaatteet hommattua =) jaksaa ainaki jonku aikaa :D ois kiva kans saada seuraa itelle. mun lähellä asuu vaan kaveri jolla on vielä huonompi itsekuri kun mulla!

Vierailija

EnvyMe_, Aivan :)
Ja hyvillä varusteilla se voi tuntuakki paljon mukavammalta. Ja toivon mukaan nämä kilotki alkaa tippumaan :D Mutta siitä taidan alkaa haaveileen vasta sitten joulun jälkeen enemmän :D
Nykysellä villakangastakilla ei kovin viitti lenkille lähtee :D
Ja lenkkarit mulla oli tarkotus ostaa jo kesällä :o

Itellä ei aikasemmin täällä ollut ollenkaan kavereita, kaikki asuu muutaman kymmenen km päässä. Kiva saada tuo rouva mukaan.

Vierailija

mä oon saanu jopa lenkkarit ostettua joskus vuosi sitte, mutta sitte kävi ilmi että jos niillä hetken kävelee niin jalat on aivan rakoilla ja hyvä ku askeltakaan saa otettua -.-
takkina mullaki on vaan villakangastakki, pitää katsoa jos veronpalautusrahoilla sais hommattua jotain kivaa ens kuussa =)

musta ois ihanaa kokeilla jotain ihan uudenalaista lajia, jotain mikä ois hauskaa eikä tuntuis niin urheilulle :D joku tanssi tai sitte joku sellanen, mikä ei oo koskaan käyny edes mielessä! hip-hop -tanssin alotus ollu putkään haaveena, mutta jotenki tuntuu että oon liian vanha alottamaa (22v) ja etenkin liian paksu -.-

Vierailija

Itellä menee veronpalautusrahat uuteen telkkariin.

Liian vanha ja paksu :/ Mulla samat ajatukset.
Tuntuis kyllä aika hölmöltä mennä uutena johonki tanssi ryhmään missä tytöt harrastanu pitkään ja ovat vielä jotaki 18v.
Tuntisin itteni kyllä aika kömpelöksi :D

Ita ajattelin että jos kotona alkais harjottelee jotaki pientä.
Onko tää zumba nii hyvä ku kaikki siitä puhutaan? Ja tuntuu että kaikki sitä harrastaa, tai ainaki usea.

Vierailija

nimenomaan :D
en tiiä zumbasta, mä jotenki boikotoin sitä, koska se mainos on mun mielestä niin ylitsepääsemättömän raivostuttava :D mutta kyllä sitä kuulemma ihmiset paljon tilaa.. musta ois hyvä jos olis crosstrainer tai kuntopyörä kotona.

Vierailija

Mulla ei oo tilaa kotona isoille kuntovälineille.
Joku jumppa pallo olis ihan kiva, tai joku pieni laite.
Ja jos sais ostettua siihen vielä jonku harjottelu dvd:n :)

Oon kyllä todennu että helppohan se on näin sanoo että se ja se olis helppoo jne mut oikeesti ei oo kyllä tullu ostettua yhtään mitään.
Ja ku kaikki kuntovälineet maksaaki nii paljo nii ei työtön noin vaan mee ja osta.

Vierailija

joo no niinpä.
itelläki menee noi ihanat veronpalautusrahat vuokraan ja kaurapuuroon ilmeisesti kun työkkäri vähän päätti katkasta mun tulot. eli en nyt sitte saakkaa uusia lenkkivaatteita! :'(
pakko tonne pururadalle on silti lähteä, ei auta. mä vaan koko ajan huomaan lykkääväni huomiseen ja vedän ns. viimesiä ehtoollisia tyylillä, "tänään mä syön jäätelöä ja sipsejä ja HUOMENA mä lupaan lähteä!!" :D

Vierailija

"tänään mä syön jäätelöä ja sipsejä ja HUOMENA mä lupaan lähteä!!"

Mulla ihan just sama... Tosin nykyään ei tuu paljon herkkuja syötyä, onneksi..
Aina kaikki siirtyy huomiseen..

Vierailija

itse olen nyt käynyt 2-3 kertaa viikossa. alku oli tuskaa mutta kerta kerralta se käy kepeämmin ja on helpompaa :D pitää vain päättää et lähtee ja eikä luovuta :)
itselläni on onneksi hyvät lenkkeily vaattee, kun nimittäin on tullut harrastettua kilpaurheilu kylläkin ihan muussa lajissa niin on hyvät välineet :D kevyttopattu tuulitakin tyylinen takki, jossa on vuori ja pitää tuulta :D ja sit seuran verkkahousut ja hyvät kengät :D kannattaa hankkia hyvät varusteet ja hyvää musaa lataa mp3:lle ja olla päättäväinen tai löydä vetoa kaverin tai jonkun muun kanssa monta kertaa jne :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat