Pettäminen ? Anteeksiko?

Vierailija

Haluaisin kysyä muiden mielipidettä asiaan. Eli... Erosimme poikaystäväni kanssa yli kuukausi sitten.. Asuimme silti samassa asunnossa. Sain tietää että hänellä oli suhde sillä aikaa toiseen naiseen kun asuimme vielä samassa asunnossa. Suhteemme ei siis ollut kai lopullisesti ohi koska en suoraan sanottuna päästänyt miestä lähtemään. Suhde heillä ollu siinä pisteessä että seksiäki on tullu harrastettua. Sain tänään tietää ja olin valmis lähtemään mutta mies itki ja sanoi että katuu ja haluaa olla kanssani ja rakastaa minua. Sanoin että suostun jos hän ilmoittaa naiselle että suhde oli virhe ja kaikki on nyt ohi ja että hän haluaa olla minun kanssani. Mies ilmoitti naiselle tästä. Sanoin myös että miehen pitää mennä kanssani naimisiin heti kun asiat on selviä. Aiomme asua hetken erillään mutta muuttaa sitten yhteen. Teenkö väärin kun annan anteeksi koska eihän hän minua periaatteessa pettänyt mutta silti tuntuu todella paskalta. Olen aivan romuna mutta rakastan miestäni niin paljon että en voi elää ilman häntä.

Kommentit (10)

Vierailija

Itselläni oli puolitoista vuotta sitten täysin sama tilanne. Asia, jonka teosta opin on se, että pettäjä pettää aina vaan uudelleen. Ensimmäisen kerran annoin anteeksi, mutta toisella kerralla ymmärsin vihdoin tehdä elämäni vaikemman päätöksen ja päästää elämäni rakkaudesta irti.

Mielestäni unohda koko mies, luottamus on mennyttä... Löydät kyllä jonkun paremman vielä joskus :)

Vierailija

Mulle kävi oikeastaan juuri noin, ilman yhteistä asuntoa. Eksäni ja minä olimme eronneet, emme olleet tekemisissä noin kuukauteen (suorastaan vihasin häntä ja hyvästä syystä), ja sillä välin minä tapailin yhtä miestä ja harrastin hänen ja yhden toisen kanssa seksiä. Sitten minun ja eksäni välit alkoivat taas lämmetä ja aloimme taas tapailemaan, harrastimme seksiäkin (muut miehet eivät enää kuvioissa), mutta sitten eksä meni sänkyyn toisen kanssa. Eihän se teknisesti pettämistä ollut, mutta pettämiseltä se tuntui, koska olin luullut, että olimme palaamaisillamme yhteen. En ole vieläkään pystynyt antamaan asiaa anteeksi, mutta palasimme yhteen neljä päivää "ei-pettämisen" jälkeen, eikä sen jälkeen kumpikaan ole ollut toisen kanssa sängyssä kun olemme seurustelleet tai tapailleet.

Tilanteesi on niin kuin Frendien Rossilla ja Rachelillä: mies on toisen kanssa kun suhde on tauolla. Uskon että ihminen, joka ei koskaan pettäisi, voi tehdä niin. Tapailu toisen naisen kanssakin saattoi olla vain sinun huomiosi herättämistä tai epätoivoinen yritys päästä sinusta yli(?). Jos vain pystyt antamaan anteeksi (tai oikeammin antamaan olla, koskei miehesi oikeastaan tehnyt mitään väärin) ja unohtamaan, sanoisin että voisitte yrittää uudelleen. Mielestäni mies ei tehnyt mitään mikä osoittaisi taipumusta pettämiseen, ja mielestäni et tee väärin kun annat anteeksi (mutta vaikeaa se varmasti tulee olemaan) :)

Vierailija

kiitos. kaipasinkin vähän tukea päätökselleni. pettämiseltähän se tuntuu juu mutta periaatteessa ei sitä ole. en saa tietenkään sitä kuvaa mielestäni pois ja aika parantaa haavat. Luulisin että se oli se epätoivonen yritys unohtaa minut tai juurikin saada sitä huomioo.. mies ei ole pettäjä tyyppiä ja uskon että hän ei tekisi sitä uudelleen..

Vierailija

Sinuna vielä kyllä yrittäisin. Koska te kuitenkin olitte eronneet niin onhan tuo toisaalta ymmärrettävää että mies hakee lohtua jostain toisesta vaikkei oikeasti välttämättä koko nainen kiinostaisikaan. Pitäisin kuitenkin miestä vähän silmällä sen toisen naisen suhteen. Koska sen on sit todellakin pistettävä sen muijan kans välit kokonaan poikki.

Jos hän olisi mennyt yhdessäoloaikana jonkun toisen kans sänkyyn ni sit kyllä jättäisin. Mä luulen että se menee niin että jos pettää, pettää toisenkin kerran mutta ei välttämättä tee sitä kaikille. Itsekin ennen olin se kamala pettäjä mutta nykyiseni kanssa ei tulisi mieleenkään tehdä sitä. Jos toinen antaa anteeksi sitä helposti ajattelee et antaa se viel tänkin anteeks.

Vierailija

Päätin yrittää mutta kärsin pahoista paniikkikohtauksista. On välillä ihan mahdoton ajatella anteeksiantoa mutta sitten taas toisella hetkellä sen tuntuu helpommalta. Kivasti se akka asuu vaan naapurissa ja minä muutin juuri kimppakämppään kaverini kanssa, koska haluan hetken olla omassa rauhassa. Välit ne on laittanu poikki lopullisesti. Luulisin. Välillä pelottaa ja ahdistaa että jos ne vaan taas valehtelee. Poikaystäväni on vannonut olevansa kanssani nyt tosissaan ja sanoo rakastavansa minua yli kaiken. Välillä en voi ajatella kuin mitä ne ovatkin sitten touhunneet. Tuntuu kamalalta mutta haluan selvitä tästä.

Vierailija

Voimia sulle! Nyt et juuri muuta voi kuin luottaa sokeasti poikakaveriisi. Ja muista, että myös liiallinen mustasukkaisuus saattaa ajaa toisen pois luota.. Siispä, ajattele ihania juttuja ja yhteistä tulevaisuutta poikakaverisi kanssa, älä murehdi olemattomia asioita! :)

Vierailija

Itselläni ei ole kokemusta pettämisestä, mutta jos mies pettäisi mua, niin en pystyis antamaan anteeksi, vaan mies sais häipyä. Ihan sama onko pettäminen fyysistä vai henkistä, niin anteeksi en anna.

Vierailija

Kysymys on, että pystytkö antamaan anteeksi, pystytkö enää luottamaan häneen ja onko hän luottamuksesi arvoinen tästä eteenpäin. Jos yksikin vastauksista on kielteinen, ei kannata minun mielestäni jatkaa.

Vierailija

Kumpi teistä alunperin jätti? Jos sinä jätit niin saattaa olla, että mies haki pelkästään lohtua tuolta toiselta naiselta. Tuskin siinä mitään sen syvällisempää on ollut mukana, kun teidän erosta on ollut niin vähän aikaa. Jos mies luuli, että yhteenpaluunne on mahdotonta ja tämän takia aloitti uuden (lohtu-)suhteen. Lehdissäkinhän on ollut juttua siitä, että miehet hakevat monesti eron jälkeen lohtua uusista suhteista. Mielestäni mies ei ole pettänyt sinua.

Uskon että sinusta tuntuu pahalta. Jos sinusta tuntuu, että kyseinen mies on "se oikea" sinulle niin kannattaa harkita anteeksi antamista. Jos mies tuntuu muuten luotettavalta ja rehelliseltä, niin suhde voi toimiakkin jatkossa.

Itse olen antanut kerran anteeksi tilanteen, jossa mies melkein petti. Mies siis meni humalapäissään juttelemaan yhdelle tytölle, jolle oli aiemmin tekstaillut ja oli varmaan vähän ihastunutkin. Juttelivat sitten siitä, että miksei heidän suhde toiminut ja olivat lähekkäin. Mies tajusi myöhemmin, että miten hölmösti teki ja pyysi itkien anteeksi antoa. Meillä tosin tuo tapahtui ihan seurustellessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat