verenvuoto yhdynnässä/yhdynnän jälkeen

Vierailija

Ajattelinpa aloittaa uuden aiheen, kun on alkanut tämä vähän mietityttämään. Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa yli 6 vuotta, ja nykyään on alkanut tulla verenvuotoa seksin aikana ja joskus sen jälkeen. Aikaisemmin tätä ongelmaa ei ole, ainoastaan tosi harvoin, mutta nykyään todella usein. Mistähän tässä on kyse? Papa-kokeessa kävin tämän vuoden alussa, eikä siinä silloin ainakaan mitään näkynyt. Käytän e-pillereitä. Sukupuolitaudeista ei voi olla kyse:/

Kommentit (4)

Vierailija

Kuivat limakalvot on kai aika yleinen syy tollaseen, varsinkin kun käytössä on pillerit. Onko merkkiä tullut vaihdettua? Minulla se auttoi.

Mahdollisia syyllisiä on kyllä muitakin. Endometrioosi saattaa oireilla tuolla tavalla (silloin kivuliaat tai epäsäännölliset kuukautiset kuuluu yleensä kans kuvaan), samoin muut epämääräiset, ylimääräiset kasvustot kuten polyypit ym. Gyne ja ultra antaa varmimmat vastaukset.

Erinäiset emätintulehdukset voi myös aiheuttaa vuotoa, mutta niihin yleensä kyllä liittyy joku muukin tuntemus kuten kutina tai epätavallinen valkovuoto. Gyne osaa auttaa siinäkin.

Sukupuolitaudeista voi sitä paitsi olla kyse. Kondyloomaa ei voida oireettomassa vaiheessaan edes todeta, mutta se voi silti tarttua, ja silloin kun se oireilee, joskus niitä syyliä ilmestyy paikkoihin joissa niitä ei näe, ja ne voi seksin aikana ärsyyntyä vuotamaan. Sitä paitsi se, samoin kuin moni emätintulehdus, teoriassa tarttuu muutenkin kuin seksissä.

Vierailija

Mulki tuli yhdynnän jälkee verta, mutta se johtu varmaa siitä et se oli vasta toka kerta ku harrastin seksii. Jos se jatkuu viel tulevil kerroil ni meen juttelee gynelle..

Vierailija

Mulla taas alko vuotaa verta sen takia kun kumppanini oli vähän kova otteinen seksin aikan. En edes ite huomannut sitä kun vast sitten kun kumppanini sano et "onko sul menkat kalkamas vai loppunu justiin?" Kun sen sormet oli veriset.
Mä tuumasin et "ne oli kyl loppunu jo viikko sit."
Se sit säikähti ja sano et "mikset sä sanonu et mä olin liian kovakouranen!"
Mä sille sanoin että "et ollu kun mä pidin siitä."
Se vaan tuumas et "oletko ihan varma etten ollu?"
mä sanoin et "olen varma."
Sit se tuumas et "mä en halua että sä luulet et olen niiku joku raiskaaja."
Sit mä sille sanoin että "et sä ollu liian kovakouranen vaan että mua vaan ny hävettää kun rupesin sit vuatamaan verta kesken kaiken." =s
Hän tuumas et "ei se haittaa että pääasia ettei suhun sattunu." Mä sanoin et "ei sattunu."

Vierailija

Mulla on tehty papat ja tautitestit jokunen vuosi sitten, kaikki ok. Nyt olin endometrioosi tutkimuksessa, kaikki ok. En ole käyttänyt kahteen vuoteen ehkäsyä, siltikään ei löydetä syytä kivuille ja verenvuodolle. Tai oli mulla joku pieni haava kohdunkaulassa, mikä jäädytettiin ja kivut lieveni. Mut silti kaikki pitäis olla ok, aina ei vaan selitystä löydy. Ovulaation aikaan verenvuoto voi olla ihan normaalia myös.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat