Luottamuksesta

Vierailija

Mitä luottamus on? Millaisia asioita lasket luottamuksen pettämiseksi? Miten pitäisi reagoida, jos kokee oman luottamuksensa tulleen petetyksi suhteessa?

Näitä asioita mietin tässä viikonlopun aikana. Lähdin poikkeuksellisesti yksin viikonlopun viettoon toiselle paikkakunnalle, koska poikaystävälläni oli työhön liittyvä viikonloppukurssi. Ennen lähtöä vitsailin, miten hän käyttää varmaan nyt tilaisuuden hyväksi ja bilettää hurjasti mun poissaollessani. Poikaystävä kuitenkin vakuutteli, että ihan työn merkeissä mennään ja lupasi lähettää viestin kotiin päästyään (kotimme lähellä on viime aikoina sattunut pari pahoinpitelyä, joten olin huolissani hänen liikkumisesta yksin myöhään illalla).

Mitään viestiä tai soittoa ei kuitenkaan kuulunut, joten puolen yön jälkeen soitin itse kysyäkseni, miten kurssin eka päivä ja ilta oli sujunut. Kun mies lopulta vastasi, ihmettelin kovaa taustamelua. "Niin, tota, öh. En mä siis enää töissä ole. Päätettiin lähteä päivän päätteeksi porukalla yksille baariin. Tai siis ei baariin, tällainen pubihan tää vaan on.."

Okei, eihän siinä mitään. Tunnen kyllä poikaystäväni, ja tiedän, että koko baarireissu oli varmasti ihan viaton. Koin kuitenkin luottamukseni tulleen petetyksi; hän uskotteli mulle olevansa koulutuksessa, eikä yksi tekstari baariin lähdöstä olisi ollut liikaa pyydetty. Inhoan salailua, etenkin kun itse olin poissa paikkakunnalta ja asiasta oli vielä heitetty läppää etukäteen. Tällä hetkellä tilanne on se, että poikaystäväni on minulle vihainen (mulla ei kuulemma ollut mitään oikeutta loukkaantua, käynhän itsekin baareissa joskus). En tiedä yhtään miten suhtautua, kun tänään palaan kotiin. Mielipiteitä?

Kommentit (2)

Vierailija

Kerrot hänelle että loukkaannuit siitä ettei hän tekstannut/soittanut kuten lupasi, etkä siitä että hän lähti baariin. Sanot että hän olisi ihan hyvin voinut kertoa lähtevänsä ulos. Sen enempää ei varmaan kannata olla hänelle vihainen, ja jos hän vihoittelee sulle (mihin en kyllä näe syytä), kannattaa vaan koittaa olla itse suuttumatta (tuskin kukaan yksinään jaksaa kauhean vihainen olla).

Vierailija

Valitettavasti miehet tuntuu olevan näissä asioissa aika yksinkertaisia yksilöitä. Eivät aina tajua, miten paljon yksi tekstiviesti tai muu vastaava asia voi naiselle merkitä. Toki poikkeuksiakin on, mutta sama tilanne on omalla kohdallani. Ei tälläsista asioista kannata hirveetä palkoa nenäänsä vetää, koska siitä ei seuraa kun riitaa. Tottakai kannattaa ja pitää asiasta mainita ja kertoa, miten ikävältä tuollanen tuntuu, mutta turha syyllistäminen kannattaa jättää muualle :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat