Joulunvietto

Vierailija

Olen tässä kesän alusta asti seurustellut poikaystäväni kanssa ja jo nyt puheissa on ollut tulevan joulun vietto. Poikaystäväni on ilmaissut kiinnostuksensa viettää joulua minun kanssani, koska hänen oma perheensä (vanhemmat ja veljet) asuu miehen kotimaassa Afrikassa eikä hän aio tänä jouluna sinne matkustaa. Itse olen kuitenkin niin perinteitä rakastava ihminen että haluaisin viettää vähintään jouluaaton omien vanhempieni ja sisarusteni kanssa ja siihen sählinkiin en poikaystävääni haluaisi tuoda. Olen miettinyt joulupäivien viettämistä myöskin kotona, mutta ehkä niistä voisin joustaa ja mennä silloin poikaystäväni luokse. Asumme siis eri kaupungeissa, joten sekin vaikuttaa hieman järjestelyihin. Matka ei ole kuin pari tuntia mutta kaukosuhteessa siis olemme.
Miten te ratkaisitte varsinkin ensimmäisen joulun vieton poikaystävänne kanssa? Kumpikin tahoillaan joulupyhät vai te kahdestaan vai jommankumman perheen luona?

Kommentit (4)

Vierailija

Meidän ensimmäisenä joulunamme olimme seurustelleet kaksi päivää joten ei ollu ajankohtainen tuo kysymys:D Me ollaan nyt oltu pian neljä vuotta yhdessä, josta yli puolet kaukosuhteessa. Kumpikaan meistä ei vieläkään halua viettää joulua yhdessä saati jomman kumman vanhempien luona vaan mieluummin oman perheensä kanssa. Joulu on meille niin "intiimi"perhejuhla, jonne on tosi kiusallistakin ottaa joku perheeseen kuulumaton olkoon vaikka pitkäaikainen seurustelukumppani. Mun mielestä yhteinen joulunvietto poikakaverin kanssa ei ole ajankohtaista kun emme edes asu yhdessä vielä. Joulun tunnelmaan kuuluu mun mielestä lämmin kodin henki, eikä sitä löydy pienistä opiskelijakämpistämme:D

Vierailija

Ensimmäisenä jouluna ei mekään oltu vielä pitkään seurusteltu, joten ei ollut mitään ongelmaa aiheen tiimoilta. Kumpikin vietti tahoillaan.

Tänä jouluna ollaan aamupäivä puoliskon porukoilla, ja ilta meikäläisen. Kun menevät nuo perinteet ja rutiinit suvuittain sopivasti ristiin.

Vierailija

Tätä minäkin mietin kauheesti. Kesästä asti on suhdetta kestänyt, mutta kuinkas joulu?

Kolmena edellisenäkin jouluna seurustelin, mutta eri miesten kanssa. Mitään niistä en viettänyt miehen perheen kanssa. Ensimmäinen seurustelukumppani asui eri paikkakunnalla, joten luonnollisesti vietimme joulumme erikseen. Toinen seurustelukumppani taas asui kivenheiton päässä ja hänen kanssaan seurustelin kahden joulun ajan. Kumpanakaan hän ei halunnut viettää joulua yksinomaan mun kanssa, koska hänen äitinsä oli niitä joulu-, perhe ja tunnelmaihmisiä. Jälkeenpäin miehen äiti aina kysyi, miksen viettänyt joulua heillä. Eli se oli mies, joka ei halunut mua viettämään joulua perheensä kanssa. Itse en ole joulu- enkä perinneihmisiä, joten joka vuosi en edes vietä joulua perheen kanssa. Meillä ei sen puoleen ole mitään kunnon perinteitäkään.

Vierailija

Ite tykkään viettää joulua perheen kesken vaan. Eli ei ulkopuolisia, mm. näitä poikaystäviä. Nyt viime jouluna oli vähän eri juttu, kun asuttiin miehen kanssa jo yhdessä, niin luonnollisesti vietettiin joulu yhdessä. Käytiin kylläkin molempien porukoilla syömässä :D Tuleva joulu vietetään myöskin taas yhdessä...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat