Miksi on niin vaikeaa sanoa EI?

Vierailija

Niin tämmöistä mietin, että mistä johtuu tämä jatkuva mielyttämisen tarve... Pidin aiemmin itseäni vahvana ja itsenäisenä ihmisenä, mutta mieheni saa tuntemaan mielipiteeni mitättömäksi ja vastarintani turhaksi. Kotitöiden tekemisestä ei edes keskustella, ne jäävät tekemättä jollen itse niitä tee, koska mieheni ei vaan halua...Joskus harvoin hän kysyy mielipidettäni muodonvuoksi, vaikka tietää, etten kuitenkaan vastaa kieltävästi. Useammin kuin kerran olen kuullut etukäteen sovitun koti-illan aikana "kysymyksen" "Haittaako, jos menen kavereitten kanssa sittenkin, nähäänhän me kuitenkin sitten aamulla?". Enkä yksinkertaisesti vain pysty sanomaan EI, koska mieheni on tottunut saamaan tahtonsa läpi joka asiassa...enkä kyllä toisaalta usko, että mielipiteelläni olisi mitään väliä, olen joskus kokeillut vängätä vastaan, mutta sen seurauksena olen saanut kuunella kauheaa huutamista ja asia kääntyy niin, että se olenkin minä se tarinan pahis...ja mieheni lähtee sitten ovet paukkuen ja tulee hyvällä tuurilla seuraavana aamuna takaisin...

Tulipas sekavaa ja tilityksenmakuista tekstiä, mutta kommentoikaa, jos on vastaavia kokemuksia tai miten olette opetelleet sanomaan ei...

Kommentit (4)

Vierailija

Itelläni on sama ongelma, mutta se ei oo enää niin paha ku ennen. Kerran vaan jätin tekemättä kotityöt ja ne kaasaantu hirveesti ja ärsytti, mut kyll se ärsytti mun poikakaveriaki ja se lopulta rupes siivoomaan, vaikka riieltiinki vähä aikaa siitä

Vierailija

Minulla ei ole kokemusta, mutta tuli mieleen tällainen kilpailumainen ratkaisu tilanteeseen:

Tulosta ruututaulukko, jossa näkyy kaikki kodin askareet viikossa (tiskaus1, tiskaus2, pyykit1, pyykit2, pyykkikoneen tyhjennys1, imurointi,). Eli jokaisen askareet alla tai ympäri menee ruutu.
Pitäkää kotityökokous, jossa sovitte seuraavat säännöt:

1. Kun tekee jonkun kodin askareen, kuittaa sen pois taulukosta omalla nimikirjaimellaan.
2. Kun kaikissa askareissa on kuittaukset, laskette kumpi on tehnyt enemmän kotitöitä.
3. Enemmän kotitöitä tehnyt saa nakittaa yhden kotityön täysin toisen kontolle, kunnes toisin sovitaan.

---

Seuraavalla viikolla sama uudestaan ja taas voittaja saa nakittaa jonkun tehtävän toisen kontolle. Lopulta kummallakin alkaa olla saman verran tekemistä ja rakseja, jolloin voitte päättää kilpailun. Jos joku nakitettu kotiaskare ihan hirveesti toista kismittää, voidaan se sitten jakaa jotenkin puoliks.

Vierailija

Okei... Kuulostaa siltä että poikaystävälläsi on asiat-niinkun-mä-haluun -asenneongelma ja ehkä ainoan lapsen syndrooma.. Vika ei oo sussa ja on väärin jos miehesi saa sinut uskomaan niin!

Vierailija

Kärsin itse kolme vuotta tuollaisen miehen takia, hän teki niinkuin itse halusi ja minä sain tapella kauan ennen kun sain "luvan" lähteä kavereiden kanssa ulos. Mies sai minut tuntemaan itseni mitättömäksi ja syytin itseäni kaikesta. Loppujen lopuksi kadotin ITSENI kokonaan ja elettiin vain miehen elämää.
Voisin jatkaa tätä tarinaa loputtomiin, mitä kaikkea jouduin kestämään mutta tarinan onnellisin kohta oli siinä kun pääsin miehestä eroon.

Nyt esiin se vahva ja itsenäinen SINÄ!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat