Missä kulkee raja?

Vierailija

Missä kulkee se raja milloin on annettava periksi ja päästää toisesta irti kokonaan? Vaikka rakastaisi vielä toista niin että sattuu? Haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne ja kokemuksianne. Oma tarinani tulee tässä:

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilun vuoden, mutta olemme ennen sitä tunteneet toisemme kauan ja kummallakin ollut tunteita toisia kohtaan varmaan vuoden ennenkuin aloimme seurustelemaan. Nyt viikko sitten erosimme pienen riian päätteeksi - poikaystäväni toimesta. Olen niin hajalla ja hukassa, en tiedä mitä tekisin. Suhteemme on ollut loistava, poikaystäväni on ollut parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Ainut asia mikä suhteessamme mättäsi oli se, ettei exäni osaa oikein puhua ja käsitellä tunteitaan. Hän on ennenkin jättänyt minut jonkun riian päätteeksi, mutta aina olemme palanneet yhteen kun poikaystäväni on tullut katumapäälle. Kun exäni ahdistuu, hän ei näe muuta keinoa kun erota ja kuvittelee että se on se oikea ratkaisu, ja tekee päätökset erittäin äkkipikaisesti ahdistuneessa tunnetilassa. Olemme olleet korkeintaan 2 viikkoa erossa, kun poikaystäväni on tullut anelemaan minua takaisin. Rakastan häntä hirveästi ja hän minua, tiedän sen. Nyt erosta on kulunut viikko, eikä hänestä ole kuulunut mitään. Kysymys onkin, mitä minun pitäisi tehdä? Ottaa yhteyttä exääni vai yrittää jatkaa elämääni eteenpäin ilman häntä. En haluaisi tulla aina jätetyksi uudestaan ja uudestaan, aivan hirveän vaikea tilanne.

Kommentit (4)

Vierailija

Samaa mietin minä tasan vuos sitten. Exän kanssa oli ollut jo pari eroa riidan päätteeksi. Kumpikin tuli aina katumapäälle, halusi palata yhteen ja yrittää vielä. Kuitenkin sain aina pahasti turpaani (henkisesti), kun tuli seuraava riita. Päätin silläkin kertaa yrittää vielä kerran suhdetta. Eroja ja yhteenpalamisia tuli senkin jälkeen vielä muutamia. Lopullinen ero oli tammikuussa. Olen ollut onnellinen, että se vihdoin tapahtui. Roikuttiin suhteessa liian kauan, kykenemättä irroittamaan ja jatkamaan omillamme. Jos olisin tietänyt minkä läpi joudun vielä kulkemaan, niin olisin jättänyt lopulliset hyvästit jo viime kesänä.

Jos olette eroneet jo muutaman kerran, niin en suosittele yhteenpaluuta missään nimessä. Älä pidä mieheen mitään yhteyttä. Aina kun tekee mieli soittaa miehelle, soita kaverille, äidille tai muulle läheiselle. Mä tiedän, että aluks irtautuminen on hirmu vaikeaa, mutta se tekee susta vielä onnellisen. En minäkään uskonut voivani olla onnellinen ilman exää. Nykyään ihmettelen mitä siinä miehessä oikeen näin. Jos sun ex nimittäin rakastais ja arvostais sua tarpeeks, se ei menis jättämään sua edes äkkipäissään (onko tuo edes sana?).

Vierailija

Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Uskon joo joissain tapauksissa siihen kuuluisaan toiseen mahdollisuuteen mutta pidemmän linjan on-offailu ei kyllä lupaa kovinkaan hyvää jatkoakaan. Minusta jo pelkästään sen pitäisi soittaa kelloja että riitatilanteessa joudutaan turvautumaan erolla uhkailuun. Ei ole kypsää, oikein, reilua, toista kunnioittavaa tai mitään muutakaan hyvää.

Suhteessa pitäisi pystyä riidat sopimaan muutenkin. Tuollainen kielii minusta jonkinmoisesta valtapelistä, toinen käyttää eroa uhkakeinona (pitää toisen heikoilla) ja luottaa siihen että suhde jatkuu kaikesta huolimatta. Ei sellaista oikeasti tarvitse jaksaa, kyllä sitä ihminen ansaitsee tasapainoisen suhteen jossa voi olla huonoja päiviä ja kinaa, riitaa ym ilman että kokoajan uhka erosta leijuu yllä.

Vierailija

Itselläni on myös kokemusta tuosta tilanteesta. Palasimme aina yhteen ja vuorotellen tyylii jätettiin toisiamme, kunnes lopulta jätin viimesen kerran eksäni. Kyllä hän pari viikkoa kyseli perääni, mutta pidin pääni, eikä enää palattu yhteen. Meni kylläkin 2,5 vuotta toipua siitä suhteesta, mutta nykypäivänä olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni.

Vierailija

Sama juttu mulla ja mun nykyisellä.
Aina kun tulee paha riita niin hän alkaa uhkailee erolla.
Ja sen takia just tein hänelle selväks.
Että jos me riidellään niin siinä on kyse siitä riidasta ja siin ei oo sellast pointtii että jomman kumman täytyy voittaa vaan pitää tulla yhteis ymmärrykseen!
Ja jos tulee paha riita nii ei heti tarvii olettaa että se on ohi nyt.! ja sillä sipuli!
kaikilla pareilla tulee riitoja!
ja ne täytyy vaan pystyy hyväksyy! ja niistä täytyy pystyy keskustelemaan!

Jos oikeesti rakastat häntä yhä ja haluat edelleen olla hänen kanssaan niin kehottaisin sua txt vaikka että miten päivä on menny ja että kaipaat häntä.
ja sit jos palaatte yhteen niin voisit tehdä hänelle selväks sen että et halua kulkea ympäriinsä ja pelätä milloin tulee taas niin paha riita että eroatte!
kun ero ei ole ratkaisu! ja muista! riita ei ole mikään kilpailu jossa kilpaillaan kuka loukkaantuu pahiten ja kuka sanoo vikan sanan ennen ku toinen luovuttaa!
vaan riita on se että te ootte eri mieltä ja toinen ei pidä toisen mielipiteestä. ja riitaan tarvitaan AINA kaks!AINA!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat