Miehen ja naisen ystävyydestä

Vierailija

Tämä nyt ei ehkä kuulu sarjaan "suhteet ja seksi", mutta yleisesti ihmissuhteisiin kuitenkin.. eli:

Voivatko nainen ja mies olla vain ystäviä, vai kuuluuko siihen aina jotain muutakin? Uskon kyllä, että ihmiset joilla on paljon sekä nais-, että miespuolisia kavereita, eivät tee eroa sukupuolten välille. Itselläni ei kuitenkaan koskaan ole ollut paljoa miespuolisia kavereita, ja pakko myöntää, että jossain vaiheessa minulla ja ystävilläni on aina ollu "jotain" meneillään. Silloin kun vielä olin sinkku, niin olin lähes kokoajan ihastunut erääseen ystävääni, joka oli varattu. Toiseen ysväni kanssa olimme molemmat ihastuneita toisiimme, mutta se meni sitten ohi.

Uudessa koulussani olen tutustunut erääseen mukaavaan mieheen, hänelläkin pitkä seurustelusuhde meneillään. Itse olen seurustellut mieheni kanssa 2,5 vuotta ja meillä toimii kaikki loistavasti. Minua kuitenkin huolestuttaa hieman se, että tämä uusi ystäväni on kuitenkin minusta melko hyvännäköinen ja muutenkin sen oloinen mies, josta olisin varmasti kiinnostunut jos olisin sinkku. En usko että kyseisellä miehellä on minua kohtaan mitään, vaikkakin hän tuntuu viihtyvän kanssani hyvin. Mutta joidenkin ihmisten kanssa heti vain löytää paljon yhteisiä asioita ja keskusteltavaa.

Mutta osaanko minä sitten olla miehelle vain ystävä? Vai kannattaako minun edes "riskeerata" parisuhdettani aloittamalla tätä ystävyyssuhdetta? Vai olenkohan vain vainoharhainen?

Kommentit (11)

Vierailija

Jos itse noin paljon pelkäät, että et osaisi nähdä häntä vain kaverina niin kannattaa ehkä pitää vähän etäisyyttä. Ei nyt niin, että ette voisi olla ystäviä, mutta jos esimerkiksi teillä olisi mukana aina jotain muita kavereita kun tapaatte? Kyllä tommoinen pieni "ihastus" varmaan menee jossain vaiheessa ohi, mutta jos olet jo hyvässä suhteessa niin ehkä ei kannata mitään riskeeratakaan.

Vierailija

Voisin kertoa tähän nyt sen toisenlaisen näkemyksen: Itse olen ollut onnellisesti kuusi vuotta parisuhteessa, olen tämän suhteen aikana suorittanut myös asepalveluksen rykmentissä, jossa oli noin 10 naista ja arviolta 1600 miestä. Tiesin koko palveluksen ajan olevani huomion keskipisteenä, ja teinkin heti alusta asti joukkueeni pojille selväksi että olen varattu, ja että mieheni on minulle täydellinen puoliso. Siitäkin huolimatta poikien tyttöystävät tunsivat varsin ilmeisesti olonsa uhatuiksi kun heidän miehensä viettivät suurimman osan ajataan minun kanssani, ja kun kävimme lomilla porukalla ulkona sain osakseni erittäin tuimia katseita. Mieheni kuitenkin luotti minuun koko ajan, vaikka tiesi, että olen himokkaiden miesten ympäröimänä.

Naisille onkin ehkä luontaista olla epäileväisiä omaa itseään ja parisuhdettaan kohtaan. Sanon nyt sinulle kuitenkin erittäin syvällä kokemuksen rintaäänellä, että miehet ja naiset voivat olla myös pelkkiä ystäviä. Itse en lähtisi onnellisessa suhteessa riskeeraamaan, vaikka olisi minkälaista könsikästä tarjolla.

Vierailija

Itselläni on sen verran vanhoillinen näkemys, että jollain tavalla miehet ja naiset eivät voi keskenään olla ystäviä. Aina tuntuu olevan seksuaalista jännitettä heidän välillään. Omasta kokemuksestani ainakin olen huomannut, että lukuiset miesystäväni ovatkin loppupeleissä halunneet jollain tavalla minua. Saattaa kuulostaa hyvin itserakkaalta, mutta näin nyt vaan on tosiasiassa käynyt. En sitten tiedä annanko joitakin vihjeitä tahattomasti vai mistä asia johtuu. Olen itse päättänyt kaveerata vain naispuolisten kanssa, sillä silloin voi ainakin varmistua siitä, ettei siinä ole muuta kun kaverimieltä.
Mutta tosiaan, tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni tulos :)

Vierailija

Mä en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, etteikö miehet ja naiset voisi olla keskenään vain kavereita, johtuen ehkä siitä että lapsena mulla oli jossain vaiheessa enimmäkseen poikia kavereina. Täytyy kyllä myöntää, että tiedän useamman miespuolisen kaverini olleen ihastunut muhun kaveruuden alkuvaiheessa (itsekin olin kerran yhteen jätkäkaveriini) mutta pienistä ihastumisista pääsee aina yli. Ei kai me ihmiset nyt (enimmäkseen) olla mitään eläimiä, joilla on vain yksi asia mielessä :D (Tosin itse en ylipäätään tunne vetoa juuri keneenkään...)

Vierailija
darkling

Mä en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, etteikö miehet ja naiset voisi olla keskenään vain kavereita, johtuen ehkä siitä että lapsena mulla oli jossain vaiheessa enimmäkseen poikia kavereina.

Samaa mieltä. Itselläni on jopa enemmän miespuolisia kavereita ja ystäviä, joista vain harvoihin olen joskus tuntenut minkäänlaista vetoa. On tietysti asia erikseen, pystyvätkö mies ja nainen olemaan vain ystäviä jos jompikumpi tai kummatkin tuntevat toisiaan kohtaan jotain muutakin...

Vierailija

Kyllä mun mielestä miehet ja naiset voi olla ystäviä keskenään. Riippuu toki ihmisestä. Itsekin kyllä saatan vähän ihastua aina välillä johonkin mieheen joka vaikuttaa sellaiselta tosi ihanalta, mutta siihen se aina jääkin ja se menee aina ohi. Itse olen ajatellut tuon niin, että on kiva kun ympärillä on niin mukavia tyyppejä että niihin voi ihastuakkin. Sellaisiin ikäviin tyyppeihin en koskaan voisi ihastua, vaikka kuinka hyvännäköinen olisi. Toisaalta ehkä ihastun enemmän ihmisten luonteisiin henkisesti, kuin seksuaalisesti.. Seksi tulee kuvaan minun ajatusmaailmassani vasta sitten kun oikeasti seurustelee. No seurustelukumppanissa katson toki ulkonäköäkin, mutta se taas on eri juttu :) kun mies mulla jo on.

Vierailija

Olen sitä mieltä, että mies ja nainen voivat olla keskenään ystäviä. Pienenä mun miltei kaikki parhaat kaverit olivat poikia ja edelleen viihdyn miesten seurassa ihan vain kaverimielessä. Valitettavasti oon kyllä itsekin törmännyt sellaiseen ilmiöön, että miesten ja naisten kaveruus on toisinaan vähän hankalaa.

Tällä hetkellä useimmat mun parhaista miespuolisista kavereista ovat a) mun tyttökavereiden poikaystäviä, joiden kanssa en kahdestaan juuri hengaile (tai siis en voi hengailla aiheuttamatta epäilyksiä siitä, että meillä olisi jotain) b) mun exiä tai c) poikia, joiden kanssa mulla on joskus ollut jotain säätöä. Tapauksessa c) asiat on toki puhuttu selviksi ja todettu, että ollaan vaan kavereita, mutta kyllähän sitä toisinaan (varsinkin humalassa) tulee sellainen olo, että toisella saattaa olla vähän enemmänkin kuin kaveruus mielessä... :P

Haluaisin oikein mielelläni miespuolisen kaverin, jonka kanssa ei koskaan olisi ollut mitään kiinnostusta kumpaankaan suuntaan ja jonka kanssa voisin vapaasti nähdä kaverina vapaa-ajalla ja pyytää sitä selittämään mulle miesten outouksia. Toivottavasti sellainen vielä joskus jostain löytyy. :)

Vierailija

Mies ja nainen voivat olla pelkkiä ystäviä, mutta se on aika harvinaista käsittääkseni. Itselläni on parikin hyvää miespuolista ystävää, mutta he ovat olleet ihastuneita minuun viimeksi yläasteen alussa, ja niistä päivistä on jo aikaa. Luulen, että miehen ja naisen ystävyyden kehittyminen on hitaampaa kuin kahden naisen.

Jos kuitenkin tunnet, että saattaisit ihastua tuohon mieheen, niin välttele ainakin tilanteita joissa olette humalassa. Itse olen huomannut että kännissä aivot saattavat keksiä mitä oudoimpia mieltymyksiä(vaikka mitään ei ole tapahtunutkaan.)

Uskon, että mitä enemmän aikaa kuluu, sen helpompaa sinun olla pelkkä ystävä miehelle. Huomaat hänessä varmasti joitain piirteitä joita et voisi sietää jos seurustelisitte:D Jos kuitenkin alat tuntea miestä kohtaan voimakkaasti jossain vaiheessa, niin älä tapaa häntä niin usein.

Vierailija

Itselläni on paljon miespuoleisia ystäviä ja käsityksen minkä olen mieheltäni saanut että tämä kaikki on hänestä ok, mutta mielellään kyllä tapaa ystäväni. Onhan se parempi niin koska ei ole mitään salailtavaa. Eli siis kyllä vaikka rehdin reilulla sisko-veli ajatuksella sukupuolten välinenystävyys toimii. Ja itseasiassa läheisin ystäväni on mies, heidän kanssaan on vain helpompi tulla toimeen :)

Vierailija

Tottakai voi olla pelkästään ystäviä/kavereita:)
Tosin mulla kaikki miespuoliset kaverit (lähes kaikki) on silleen, että aiemmin on ollu jonkinnäköstä ihastumista ilmassa jommankumman puolelta. (molemmista kokemusta) mut sitten kaikki tunteet on jotenki laimentunu ja sit jatkossa oltu vaan kavereita, ja toimii ihan loistavasti noin! :D

Vierailija

Itselläni on paljon miespuolisia ystäviä. Ja olen aina tullut kaverina miesten kanssa toimeen, tavallaan ns. yksi jätkistä tyyppinen tyttö kun olen. Tämä johtuu varmasti siitä, että olen ollut aina tiiviisti kaverina myös isoveljeni kavereille ja he tosiaan ovat aina olleet pelkkiä kavereita.

Tavallaan miesten kanssa pelkkänä kaverina oleminenkin on niin erilaista kuin suhteissa. Silloin näkee puolia, joita ei kiinnostuksen kohteena ollessa miehessä nää. Heti ja suoraan kaikki pahat tavat, rivot läpät yms miehiset härpäkkeet. Ja ehkä keskittymällä kaverisuhteissa paljastuviin huonoihin puoliin voit laannuttaa ihastuksesi, harvempi kuitenkaan on täydellinen. Myös toisista puoliskoistanne yhdessä puhuminen voi laannuttaa kiinnostusta. Mutta koita etsiä itsestäsi se rento jätkä ja ole pelkkä kaveri, se todellakin on mahdollista jos vain haluaa :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat