Pinta Kuiva iho

Seuraa 
Liittynyt2.6.2009

Hej
Minun kosmetologi sanoi että minulla on pinta kuiva iho. olen kokeillut erillaisia kuorintoija kasvovesia ja kosteus voiteita. Kasvovedet vaikka normaalille tai herkälle iholle tarkoitetut jätätvät ihon kimeltävän tuntuisekski. Nenääni on jatkuvaisesti kuiva vaikka kosteuvoidetta käytän. olen huomenna menossa kasvohoitoon mutta onko kenellä samaan tyypinen iho ja vinkkeijä toimivista kasvo puhdistus rutiineista?

Kommentit (9)

Victoria
Seuraa 
Liittynyt2.6.2009

ok. dermologican pika kasvohoito tuntui jättävän ihoni kosteaksi. Nenäääni ei juuri hilseilyt koko päivään. tuotteet ovat kyllä hirvittävän kalliitta joten pitää viellä harkita ostamista.

Vierailija

Kamppailen myös ajoittain samaisen ongelman kanssa, eli varsinkin nenä ja sen ympäristö hilseilee kuivuuttaan.
Apua ongelmaan marssin kysymään apteekista, jossa suositeltiin Vichyn rasvoja kuivalle iholle. Päädyinkin ottamaan purkin Nutrilogie 1:stä, ja on kyllä ollut hyvä rasva ihan meikinkin alle. Miinusta on tietty se, ettei nämä mitään halpoja tuotteita ole..
Oletko kokeillut Bellavitaa tms. ravaisempaa perusvoidetta? Niin ja tosiaan ihon kuorinta pitäisi jättää 1-2 kertaan viikossa, sekin kuivattaa mikäli turhan usein kuorii.

Vierailija

Itse kamppailen pintakuivasta ihosta läpi vuoden, mutta erityisesti ongelmia tulee talven aikana kun pakkanen kuivattaa ihoa.
Etenkin jos on herkkä iho niin kuorintana kannattaa käyttää rakeettomia kuorintoja, jolloin entsyymit hellävaraisesti kuorii sen ihon pinnan ja kuorinnan jälkeen kosteuttava naamio nassuun ja antaa vaikuttaa pidemmän aikaa niin pehmentää takuulla hyvin ihoa! :)
Ja kuorinnassa niin tosiaan 1-2 kertaa viikossa, itse kuorin n. kerran viikossa.
Ja muutenkin jos on pintakuiva/herkkä iho niin kannattaa pyrkiä siihen että kaikki käytettävät tuotteet on herkälle pintakuivalle iholle.

Vierailija

Itselläni on tosi kuiva iho, etenkin talvisin. Aamuisin puhdistan nassuni kosteuttavalla kasvovedellä ja tietty rasva sen jälkeen.. Meikit poistan kasvoiltani perusvoiteella (Aqualan L).
Hassua, että rasvalla voi myös puhdistaa, mutta toimii!! :)
Eli silmämeikit poistettuani asianmukaisella aineella, kasvot kostutetaan vedellä, reilusti Aqualan L:ää naamaan ja hierotaan hellävaraisesti. Sitten joko pestään vedellä pois tai poistetaan kasvovedellä kostutetuilla vanulapuilla. Vaikka rasvan pesisi vedellä pois, kannattaa aina viimeistellä puhdistus kasvovedellä. Yöksi naamaan (kaikkialle tai vain erityisen kuiviin kohtiin) rasvaista perusvoidetta.

Vierailija

Minulla on atooppinen iho eli tosi kuiva. Ensinnäkin sanon että kasvovesi kannattaa jättää pois (kuivattaa ihoa!), tai ainakin valita täysin alkoholiton sellainen: erisanilta löytyy ainakin. Eikä kannata missään nimessä hankkia vahvasti hajustettuja kosteusvoiteita.

Minun kasvohoitorutiinini:
1. pesen kasvoni hellävaraisesti kuorivalla kasvoille tarkoitetula pesuaineella.
2. kuivaan kasvot taputtelemalla pyyhkeellä; kosteus säilyy iholla paremmin
3. HETI kuivailun jälkeen kosteusvoide; näin voide imeytyy ja kosteus sitoutuu ihoon paremmin

-päivävoide ja yövoide erikseen!! Päivävoiteena on itselläni nyt Garnier Nordic essentials, hyvin toimii meikin alla ja kosteuttaa tehokkaasti.
Yövoiteeksi iholle voi hyvin laittaa vähän rasvaisemman voiteen, kun ei tule meikkiä päälle, mulla on joku pirkan yövoide, sekin toimii hyvin. :D Ihan joku apteekin perusvoidekin käy yövoiteena.

Toivottavasti tämä auttoi!

Vierailija
Neiti R

Minulla on atooppinen iho eli tosi kuiva. Ensinnäkin sanon että kasvovesi kannattaa jättää pois (kuivattaa ihoa!), tai ainakin valita täysin alkoholiton sellainen: erisanilta löytyy ainakin. Eikä kannata missään nimessä hankkia vahvasti hajustettuja kosteusvoiteita.

Minun kasvohoitorutiinini:
1. pesen kasvoni hellävaraisesti kuorivalla kasvoille tarkoitetula pesuaineella.
2. kuivaan kasvot taputtelemalla pyyhkeellä; kosteus säilyy iholla paremmin
3. HETI kuivailun jälkeen kosteusvoide; näin voide imeytyy ja kosteus sitoutuu ihoon paremmin

-päivävoide ja yövoide erikseen!! Päivävoiteena on itselläni nyt Garnier Nordic essentials, hyvin toimii meikin alla ja kosteuttaa tehokkaasti.
Yövoiteeksi iholle voi hyvin laittaa vähän rasvaisemman voiteen, kun ei tule meikkiä päälle, mulla on joku pirkan yövoide, sekin toimii hyvin. :D Ihan joku apteekin perusvoidekin käy yövoiteena.

Toivottavasti tämä auttoi!

Lisään vielä, että kun täällä on aikaisemmin sanottu että kuivan ihon hoito tulee kalliiksi, mutta itse olen ainakin löytänyt edullisia ratkaisuja, kuten viestistäni näkee. ;D Iho kosteutuu tehokkaasti myös saunassa näin; ensin ihon kuorinta ja sitten vähän paksumpi kerros perusvoidetta iholle ja saunaan muutamaksi minuutiksi istuskelemaan. Tuon jälkeen sitten vain huuhtelu vedellä, eli iho saattaa jäädä vähän rasvaisen tuntoiseksi, mutta toimii minulla ainakin. :)

Vierailija
Neiti R
Ensinnäkin sanon että kasvovesi kannattaa jättää pois (kuivattaa ihoa!), tai ainakin valita täysin alkoholiton sellainen: erisanilta löytyy ainakin.

Itse en suosittelisi kasvoveden pois jättämistä, sillä kasvovesi viimeistelee ihon puhdistuksen. Mutta kuten Neiti R kirjoitti, tulisi kuivalle/pintakuivalle iholle valita alkoholiton (ja muutoinkin hellävarainen/kosteuttava) tuote, valinnan varaa löytyy kyllä :)

Vierailija

Heippa :)

Kärsin itse samasta vaivasta,ja Vichyn 3in1 puhdistusvoide,jolla saa yhdellä käsittelyllä meikinpoiston,ihon puhdistuksen ja viimeistelyn,on erittäin hyvä. Maksaa n. 16e mutta suosittelen lämpimästi koska on hintansa väärti.Ja on 200ml pullo joten on riittoisa. Mulle tämä ei yksinään riitä koska käytän aika reippaasti meikkiä,joten apteekista saatavat kasvovedet ovat hyviä. Kuivan ihon salaisuus on se,ettei käytä vaahdottavia meikinpoistoja. Ne voivat viedä meikin pois mutta vievät samalla kasvon oman rasvan mikä taas tekee paljon hallaa iholle. Myös Vichyn kuorintavoide on hyvä koska sisältää tiettyjä aineita,jotka rauhoittavat ihoa. Rasvaksi suosittelen ainakin näin talvella ihan perus Agualan plus-kosteuttava perusvoidetta,mikä on hyvä meikinalusvoide (vihreä purkki). Nämä ovat olleet sopivia minun iholleni,kärsin kuivasta ihosta ja suurimmasta osasta puhdistusaineista tulee "kiristävä iho" kasvoille mutta tästä ei.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat