Onko ihan normaalia?

Vierailija

Heippa kaikille! Mulla olis semmoista asiaa, kun aloitin tässä taannoin uuden koulun, ja sen myötä hiukan stressiäkin on ollut, niin mun menkat tulivat viikon myöhässä,ja sitten kun ne tulivat, niin vuoto kesti nipin napin 3 päivää. Onko jollain sama tilanne ollut joskus? Koska yleensä mulla on kestänyt 5-6 päivää ja kuukautiset aina tosi säännölliset ja olleet jo mulla 5 vuotta, niin yhtäkkiä tämä yksi kerta nyt tuli, itse ajattelen sen johtuvan vaan stressistä ja koulukiirestä. Kertokaa ihmeessä kaikki joilla ollut samanlaisia kokemuksia! Kiitos kaikille :)

Kommentit (4)

Vierailija

Mun tilanne pari vuotta sitten oli pikkasen erilaisempi kun sulla, mutta stressiä siihenkin liitty ja säännöllisten menkkojen muuttuminen epäsäännölliseks. Lähdin jenkkeihin vaihtoon ja menkat jäi kokonaan pois 3,5 kuukaudeksi, ja sittenkin vuoto kesti 2 päivää, sitten rytmi tasottu taas. Et ei kannata huolestua, stressi vaikuttaa hormonitoimintaan aika paljon. :)

Vierailija

Voi Hyvä Emzi! Et taidakaan tietää kuinka paljon helpotit raskasta oloani! Mulla on ollut kuukautiset jo pidemmän aikaa tauolla ja olen jo ihan poru kurkussa kun olen alkanut vasta nyt oikeasti ajattelemaan mitä kaikkea menkkojen pois jääminen voikaan tarkoittaa (mielessä pyörinyt kaikki maailman sairaudet ja taudit). Vaikka silti olen menossa tutkituttamaan tilani, mutta joka tapauksessa on edes hiukan helpottavaa, kun kuulee ettei kaikki aina ole niin vakavaa!
Joten Leskenlehti, ällös huolestu liikaa, muutama epäsäännöllinen kierto ei ole mitenkään epänormaalia!

Vierailija

Vuodon määrä on tosiaan todella yksilöllistä, jotkut saattaa kimppakämpässä (joskus naisten kuukautiskierto muuttuu samaksi kuin läheisillä naisilla esim. soluasunnoissa, intin tuvissa yms.) vuotaa monta vuotta putkeen vaikka olisi ties mitä pillereitä, ja toisilla ei vaikuta mitenkään. Stressi voi vaikuttaa, mutta jos seuraavat kuukautiset ovat "oudot" niin suosittelisin tekemään raskaustestin, ihan varmuuden ja mielenrauhan vuoksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat