E-pillereiden käytöstä (TARVitsen pikaisen vastauksen): |

Vierailija

Hei ! hieman hasssu kysymys mutta tarvitsisin pikaista tietoa:-)!!! olisin kiitollinen jos saisin vastauksen pian.
Käytän yasmine- epillereitä ja mieltäni askaruttaa nyt se että
jos olen syönyt jo yhden liuskan.. (ja näitähän voi syödä
myös kaksi putkeen niiin...)

Voinko nyt kun olen syönyt jo tämän yhden liuskan (21pilleriä) jonka jälkeen aloin syömään tätä toista liuskaa ilman mitään taukoa liuskojen välissä..
Niin voinko syödä vain osan tästä toisesta liuskasta?
että en söisi tätä loppuun asti
(syynä menkkojen siirtäminen matkaa varten)

Kommentit (14)

Vierailija

Kannattaa ehkä tehdä niin että syöt ne kaksi liuskaa nyt putkeen ja pidät sen jälkeen sen tyhjennysvuotoviikon. Sit taas aloitat normaalisti. Voi kai noinkin tehdä että jättää liuskan kesken, mut en muista nyt yhtään vaikuttaako se ehkäisytehoon. Pillerien mukana tulee kyl yleensä hyvät ohjeet, niistä varmaan selviää enemmän. Mut itse oon monesti jättäny menkkaviikon välistä vaan syömällä niitä liuskoja putkeen. Tosi kätevää varsinkin just matkojen takia :) Oon kyl tehny silleenkin että oon syöny vaan osan liuskaa ja pitäny sit sen tauon ku mulle on sopinu. Ei oo tullu mitään ongelmia.

Vierailija

Kiitos paljon! jooo mut täs on nyt vähä se huonopuoli että kun jos syön sen liuskan loppuun... : < niin se tulee siihen matkan kohdalle !!!
siks pitäis pitää se tauko nytten eikä sit sillo kun syön liuskan loppuun...

Vierailija

JA ei siinä pillereiden mukana kyllä ole mitää hyviä ohjeita hah:DD.. vaikka aina niin sanotaan on tullut neki luettua monesti.! aaaaaaak!

Vierailija

okei :- )kiitos kun vastailit ! ja siis voin nytten ihan pitää sen taukoviikon!
ja säilyykö kuitenkin ehkäisyteho taukoviikolla, että voi ihan hommailla
poikaystävän kanssa:D

Vierailija

Mielestäni ehkäisytehon pitäisi säilyä, kunhan tauko on sen tavalliset 7 päivää pitkä (tai lyhyempi). Tauon jälkeen käsittääkseni tulee aloittaa uusi liuska ja syödä se kokonaan.

Jos pakkausselostus on hukassa, niin Googleen kirjoittamalla "Yasmin" ensimmäinen linkki ohjaa sinne, ja sieltä pitäisi löytyä hyödyllisiä ohjeita.

Vierailija

kiitoksia teille:- ) ja joo. ajattelinki iha näin että
nyt pidän tosiaan sen tauon (eli olen syönyt sitten noin 1,5liuskaa)
sen jälkeen syön ihan kokonaisen liuskan (avaamattoman) ja sitten loput tästä
liuskasta:-)

Vierailija

kiitoksia teille:- ) ja joo. ajattelinki iha näin että
nyt pidän tosiaan sen tauon (eli olen syönyt sitten noin 1,5liuskaa)
sen jälkeen syön ihan kokonaisen liuskan (avaamattoman) ja sitten loput tästä
liuskasta:-)

Vierailija

Älä hyvä ihminen keskeytä sitä liuskaa, syöt sit vaikka 3 liuskaa putkeen... Ei mitään järkee jättää kesken. eikä siitä oo mitään haittaa vaikka syö putkeen niitä liuskoja, sanoi mun gyne.

Vierailija
HaKo

Älä hyvä ihminen keskeytä sitä liuskaa, syöt sit vaikka 3 liuskaa putkeen... Ei mitään järkee jättää kesken. eikä siitä oo mitään haittaa vaikka syö putkeen niitä liuskoja, sanoi mun gyne.

Hako, vaiha gyneä! Pillereiden avulla voi siirtää kuukautisia (niinku keltarauhashormoneilla) mut sen ei kannata olla jatkuvaa. Nyt varmasti epäilet tietoani, mutta oon jutellu tälläsen ehkäsytutkijan kanssa joka on tässä nuorten HPV-rokotteen toiminnassa myös mukana, että sieltä on tieto.
Miksunen ottaa ihan rauhassa ja vaan lopettaa sen pilleri laatan kesken :) säästä se vaikka sit jos tarvii joskus muuten siirtää menkkoja !

Vierailija

jaa-a.... kyllä mä nyt vaan taidan jättää sen tähän kesken.
eihän siitä mitään haittaa ole vaikka jättääkin kesken:o joten miksi muka en voisi?
Ja ei olekaan mitään haittaa mutta en halua syödä nyt mitään kolmea liuskaa putkeen:D
phyhyh......

Vierailija

Itse syön saman merkkisiä pillereitä ja voi ihan hyvin jättää tosiaan kesken sen toisen liuskan. Ei tarvitse syödä kolmea putkeen. Mutta siinä hako on oikeassa, että 3-4 menkka kautta vuodessa riittää hyvin naiselle ja nuorellekin, jos nyt välttämättä haluaa pitää ne niin vähäisinä. Toki terveellisempää on kuukausittaiset menkat, mutta tuo neljä kertaa vuodessa riittää limakalvojen kunnossapitoon ym...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat