Raskaana vai ei?

Vierailija

Haluan ensiksi kysyä teiltä millaista oli ennen kun saitte tietää raskaudesta. Oliko kipuja, jne..?

Itse haluaisin kuulla ennen, kun teen raskaustestin. Luulen olevani raskaana.
Oireita ovat: Tuntuu aivan kun olisi kuukautiskipuja vaikka ei ole, Huimaus ja lämpöä.. Voisinko olla raskaana?

KIITOS JO ETUKÄTEEN! :--)

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Itse olen nyt 24.viikolla raskaana, 19.1. on pienen pojan laskettu aika.

Mullakin lämpö nousi, mutta huimausta tms. ei ollut.
Kova väsymys, paha olo ja outo tunne rinnoissa paljastivat raskauden 5.viikolla.

Jokainen raskaus on erilainen, joten jos on takaraivossa tunne että voisit olla raskaana niin mene ihmeessä testiin ! :)

Vierailija

Itse mietin tässä kans että voisinko mahdollisesti olla.. Mutta tosiaan pitäs odotella aika pitkä aika vielä ennen kun voin testin tehdä.. Oireita itsellä : huono olo, menkkakipujen tapainen polttelu ja paine alavatsassa, etova olo etenkin aamuisin mutta jatkuu pitkälle päivään asti ja väsymys..

Vierailija

Pitää vielä odottaa niin hemmetin kauan ennen kuin testin voin tehdä. Töissä meinasin yksipäivä pyörtyä. Ja alavatsan polttelu vaan lisääntyy... Syön siis e-pillereitä, joten kivut eivät voi olla merkki, että kuukautiset alkaisivat.

Vierailija

No ei se nyt noin ehdotonta ole, että jo pelkän epäilyn pohjalta ennen raskaustestiä pitäisi lopettaa pillerit. Raskaana kun tietää olevansa, niin sitten tietysti, mutta näistä nykypäivän pillereistä ei ole todettu syntyvän mitään sikiövaurioita tms. Ylimääräinen estrogeeni ei tietty ole hyväksikään, mutta mitään paniikkia asiasta ei kannata kokea.

Itse olen kerran ollut raskaana (keskenmenoon tosin päättyi), ensimmäiset oireet oli ne aika perusjutut, epämääräinen huono olo, väsymys, ja rinnat tuntuivat vierailta. Ilmaantui siinä samoihin aikoihin kuin kuukautistenkin olisi pitänyt alkaa. Niin se taitaa melkein aina mennäkin, raskausoireiden syntyyn tarvitaan sitä samaa raskaushormoonia jota ne testitkin mittailee ja sen määrä elimistössä on parin ekan viikon ajan vielä aika olematon.

Eli jos yhä on liian aikaista ajatella testin tekemistä, niin etsisin kyllä ensimmäiseksi selitystä noille oireille jostain muualta. Oikein käytettynä kyllä ne pillerit vaan on sen verran varmoja, että on todennäköisempää että se on vain joku tauti tekemässä tuloaan. Jos taas takana on esim. mahatauti tai muu epäsäännöllisyys pillerien syönnissä viime aikoina, niin onhan niitä tosi herkkiäkin testejä tarjolla jotka antaa vastauksen jo ennen kuin menkat on myöhässä.

Vierailija

mul oli pistelyä alavatsassa, huimausta, pientä lämpöä sekä perus pahoinvointia. En kärsinyt aamu vaan yöpahoinvoinnista:D onko kellää muulla ollut sellaista?:)

Vierailija

Mulla olis pitänyt alkaa viimeiset kk 6.8 eikä vieläkään mitä merkkejä. Alavatsaa pistää, oksettaa iltaisin, tissit kippenä, kylmä/kuuma koko ajan, valkosipuli ja kahvi saa voimaa pahoin jos jossai tuoksuu niiltä. tein itse testin ja näytti negaa ja kävin lääkärissa pissa ja veri kokeissa ja sieläkin sanottiin että näyttää negaa vaikka huonosti näkyi tai jotai ku veri arvot oli niin alhaset.

Vierailija

Pistän nyt sitten tännekkin, vaikka aoittelijana ehdinkin jo uuden keskustelunkin aiheesta aloittaa.

Eli harrastin seksiä ilman ehkäisyä ystäväni kanssa noin kuukausi sitten humalapäissäni. Kuukautiseni olivat alkaneet torstaina ja tämä onneton tapahtuma sattui sunnuntai aamuna kuuden aikoihin. Otin je-pillerin maanantai iltapäivällä. Nyt kuukautiseni ovat jo viikon myöhässä ja pelkään kuollakseni olevani raskaana. Mitään oireita ei ole ollut. Kävin katselemassa raskaustestien hintoja ja näyttivät olevan suht hintavia. Taidan odottaa vielä pari päivää ennen kuin käyn ostamassa testin.

Mitä mieltä olette, onko raskaus todennäköinen vai veikkaisitteko kuukautisten myöhästelyn johtuvan siitä je-pilleristä?

Vierailija

Itselläni alkoi menkkakivut 5 päivää ennen kuin niiden olisi pitänyt alkaa. Kun menkat olivat neljä päivää myöhässä, tein niin positiivisen testin kuin vaan voi olla.

Muita oireita:
-huimaus äkillisesti noustessa ja esim. kuntosalilla liikkeitä tehdessä
-lämpöä
-rinnat turvoksissa (tämä kyllä aina ennen menkkoja)
-pari hikiaaltoa yhtenä päivänä (tästä oikeastaan arvasin, mulla ei koskaan ole tällaista

En ymmärrä, miten tämä on tapahtunut. Käytetään kumia ehkäisynä, eikä olla huomattu ainakaan, et olis rikki menny.

Nyt en haluais tehdä aborttia vaikka mies haluaisi. Huoh... ahdistava tilanne.

Vierailija

On epätodennäköistä raskautua kuukautisten aikaan. Ja kyllä - je-pilleri voi myöhästyttää seuraavia kuukautisia, koska je-pilleri myöhästyttää ovulaatiota.

Testi ei ole kuitenkaan kallis hinta mielenrauhasta :)

Vierailija

en ole vieläkään uskaltautunut hakemaan testiä. Alan pikkuhiljaa jo panikoida ja tiedän, että testi on kohta pakko hakea.

En vaan pysty käsittämään miten voisin olla raskaana. Poika ei tullut sisääni ja koko sessio ei kestänyt varmaan viittä minuuttia kauempaa jos sitäkään. Kuukautiseni olivat jo lähes puolessa välissä ja otin je-pillerin 42tunnin sisään.

Jos olen raskaana en tiedä mitä teen. Asiani ovat muutenkin sekaisin ja en jaksaisi nyt enää yhtään lisää murheita.

Vierailija

liliann: Itsekkin olen parikertaa jälkiehkäisy pillerin hakenut ja silloin kyllä aina menkat on tullut sitten myöhässä, eli uskon että se on aika yleistä.

Mutta kyllä se testi kannattaa vaan rohkeasti käydä hakemassa jos epäilee raskautta, saapa sitten mielenrauhan eikä turhaan tarvitse panikoija jos ei olekkaan raskaana! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat