Pysyä suhteessa vai jättää?

Vierailija

Olen tavannut ihanan miehen ja olemme seurustelleet noin 8kk. Kesällä selvisi että mies ei _ikinä_ halua lapsia ja itse olen täysin varma, että haluan. Mies on minua useamman vuoden vanhempi ja haluaa jo löytää pysyvän suhteen. Rakastan miestä, mutta en tiedä tulisiko minun kuitenkin erota hänestä erilaisten tulevaisuudensuunnitelmien takia? Hänelle en halua ajatuksistani puhua, jottei se vaikuta suhteeseemme.

Kommentit (5)

Vierailija

Mun eksä ei halunnu myöskään ikinä lapsia, eikä halunnut myöskään naimisiin. Itse kuulin tämän 9 kuukauden seurustelun jälkeen ja sen jälkeen suhteemme alkoi mennä huonommaksi(toki oli paljon muitaki ongelmia). Mun mielestä sulla on oikeus sanoa ajatuksistasi miehelle, siis että sinä haluat lapsia. Onko miehelläsi joku erityinen syy siihen, että hän ei tahdo lapsia? Eksäni perheongelmat vaikuttivat hänen päätökseensä. Hänellä oli ollut huonot vanhemmat ja hän sanoi, että "koska parisuhde ei kuitenkaan kestä ikuisesti, niin lapset kärsii." Yrittäkää jutella asiasta ja tuntemuksistanne:)

Vierailija

Kyllä mieheni siis tietää että haluan lapsia, mutta hän pysyy vahvasti päätöksessään ja tietysti myös kunioitan sitä. Mies ei vain ole lapsi-ihmisiä, se huomaa heti jos katsoo :D Hän haluaa mielummin matkustella ja viettää "ikuista nuoruutta", ei ole niin vastuutuntoinen ihminen että haluaisi muista sen enempää huolehtia..

Vierailija
cosmoo

Hän haluaa mielummin matkustella ja viettää "ikuista nuoruutta", ei ole niin vastuutuntoinen ihminen että haluaisi muista sen enempää huolehtia..

Tuli tuosta heti kyllä se ajatus että onko miehestä sitten pysyvään suhteeseenkaan? Kyllähän vakaassa suhteessakin aina joutuu toisesta (ja toiselle) vastuuseen.

Joka tapauksessa tuo on kyllä sellainen asia etten näe miten siitä ikinä saisi kompromissia aikaiseksi jos kumpikin on kerran oikeasti varma toiveistaan, puolikasta lasta kun ei voi hankkia.. :)

Tosin en tiedä onko se välttämättä syy lopettaa suhde heti alkuunsa, sen tiedätte vain te. Ja onhan siinä sekin että sanoi se nyt mitä tahansa, miehen ajatukset jälkikasvusta ei välttämättä kuitenkaan lopunikää tule oleen samat. Kyllähän miehilläkin on jonkinlainen biologinen kello ja tarve lisääntyä saattaa vielä ilmetä. Ei sillä että sitä kannattaisi jäädä odottelemaankaan, eihän kaikilla mieli muutu (ja joskus muuttuu vasta jossain myöhemmässä suhteessa... miehet osaa olla ihan yhtä oikukkaita idiootteja kuin naiset...). Mutta tuo "lapsi-ihmisyys" on minusta joka tapauksessa ihan myytti, ei sillä lopulta ole mitään tekemistä vanhemmuuden kanssa - eihän kukaan ikinä tykkää toisen lapsista samalla tavalla kuin omistaan.

Vierailija

Kun minä ja kultani rupesimme seurustelemaan, mieheni ajatteli ettei välttämättä halua lapsia. Ei kuitenkaan ollut aivan ehdoton kannassaan. Kuitenkin nytten kun eräänä päivänä vietimme aikaa tuttavapariskunnan lapsen kanssa, niin mieheni totesi että hänkin haluaa jonakin päivänä tuollaisen pikku nyytin juuri minun kanssani :) Halusin vain kertoa että kyllä se miehenkin mieli voi muuttua kun suhde syvenee. Ja mekään ei olla seurusteltu vasta kuin 10 kk.

Itse en ollut niin kauhuissani suhteen alussa siitä että mies ei välttämättä haluaisi lapsia, koska en ollut silloin itsekkään niin varma haluanko äidiksi. Ei minulla vieläkään mitään vauvakuumetta ole, mutta tällä hetkellä kuitenkin ajattelen että haluan tulevaisuudessa lapsia.

Vierailija

Sinuna katselisin asiaa vielä. Oma miehenikin sanoi alussa, että haluaa kaksi lasta ehkä. Sitten se muuttui siihen, ettei hän todellakaan halua ikinä lapsia, mutta nyt hän taas puhuu, että haluaa minun kanssa todellakin lapsen, joten ota nyt näistä selvää :D Miehen mieli muuttuu ilmeisesti samallalailla kun naisenkin :D Jos jonkin ajan päästä alkaa näyttämään siltä, ettei miehesi todellakaan halua lapsia, niin kehottaisin kyllä etsimään uutta. Omia unelmiaan ei pidä toisen ihmisen takia hylätä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat