Onko "lama" vaikuttanut elämäänne?

Vierailija

Elikkäs onko lama vaikuttanut elämäänne jotenkin?

Jos on, kuinka?

Kommentit (10)

Vierailija

Kyllähän se jotenkin, lama aikana vaikea saada työtä vaikka yritetty on vaikka kuinka ja kauan... Mutta ehkäpä pian tärppää. Toivon ainakin :)

Vierailija

Opiskelijana en ole huomannut sen pahemmin vaikututtavan mun elämään. Opintotukia kun ei ole ainakaan vielä ruvettu laskemaan. Kesällä vaan oli töitä hankalammin saatavilla ja moni opiskelutoverikin jäi työttömäksi. Mutta välillä on hyvä pitää lomaakin ja rentoutua:).

Monelta tutulta vaan on mennyt työpaikka ja isäkin laitettiin pakkolomalle:(. Toivottavasti tilanne parenee pian.

Vierailija

Ei ole oikeastaan. Valmistuin 2008 amiksesta,sen jälkeen menin taas opiskelemaan lisää. Nyt sitten olen työtön,enkä ole jaksanut etsiä aktiivisesti töitä. Vähän laiskaksi oon tullu mutta kaitpa töitä on vaikeampi löytää..

Vierailija

Onhan se... Valmistuin keväällä mutta en ole löytänyt töitä, vaikka olen aktiivisesti etsinyt jo tammikuusta lähtien. Monen monessa työhaasattelussa olen kyllä käynyt, mutta en ole päässyt pidemmälle. Jäin myös ilman jatko-opiskelupaikkaa vaikka mulla oli hyvät paperit. Kelan kanssa olen tapellut työmarkkinatuesta jo kolme kuukautta, ei ole vieläkään tullut päätöstä. Avomiehen rahoilla tässä ollaan eletty, mutta nyt sekin lomautettiin osa-aikaisesta työstä niin jäljelle jää vain sen opintotuet, josta lähes kaikki menee laskuihin.
No, sitten jos/kun kela päättää maksaa mulle niin pitäisi jo vähän paremmin pärjätä. Sitä odotellessa :)

Vierailija

Ei ole vaikuttanut mitenkään =) töitä on saanut tehdä ihan niin paljon kuin vain on jaksanut, mistä olen todella kiitollinen, kun ajattelee, että työttömyysprosentti suomessa lähentelee jo 10%.

Vierailija

Ei oo vaikuttanu millään tavalla. Sain kesällä suht helposti ihanan kesätyöpaikan ja nyt syksyks sain myös töitä, joten tosi hyvä tuuri ollu :) Kulutustottumuksiin ei oo myöskään vaikuttanu... pikemminkin vaan lisääntynyt toi kulutus :s

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat