Kerronko ystävälleni?

Vierailija

Pari viikkoa sitten taisin mennä tekemään elämäni suurimman virheen (tähän asti), nimittäin menin ja haksahdin ystäväni ihastukseen. Ystävälläni on kyllä poikaystävä, mutta mielestäni ystävien ihastuksiin ei kuitenkaan kosketa...(?) Pieni laitamyötäinen kuitenkin teki tehtävänsä ja päädyin sitten sänkyyn kyseisen miehen kanssa. Koska olin siinä pienessä sievässä niin ehkäisyvälineiden käyttö vähän jäi, mistä mies kyllä kertoi minulle, ja hänelle vastasin että NP, käyn hakemassa jälkiehkäisypillerin apteekista. Sen hakeminen kuitenkin yhdestä jos toisestakin syystä jäi, joten nyt voi olla sellainen pieni mahdollisuus että olisin raskaana. Joten... nyt en enää yhtään tiedä mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä. Kertoisinko ystävälleni tästä mitä tapahtui minun ja hänen ihastuksensa välillä? Vai pitäisikö olla vain suosiolla olla kertomatta? Tosin mikäli jätän kertomatta, on olemassa se vaara, että ystäväni kuulee tästä tapauksesta toista kautta, koska muutamalle kuitenkin tunnustin tapahtuneen.

Tämä tapahtunut nyt vaivaa minua todella paljon, ja olen jo ihan sekaisin kun pähkäilen kertoako vai eikö...

Kommentit (4)

Vierailija

Wenla, mielestäni et ole tehnyt mitään väärää.. jo ystävälläsi on kerran poikaystävä, niin hänellä ei pitäisi olla mitään syytä suuttua asiasta.
Ei hänellä ole oikeutta varata kaikkia miehiä ympäriltään, sillä jos hän kerran on jo yhteen päätynyt, on hän silloin vapauttanut kaikki muut toisten tavoiteltavaksi!
Jos olette sellaisia ystäviä, että yleensä puhutte kaikista asioista, niin mielestäni sinun tulisi kertoa asiasta hänelle.. etenkin, jos vielä epäilet olevasi raskaana. Älä kuitenkaan anna hänelle mahdollisuutta olla loukkaanut tai syylistää tapahtuneesta, koska hänhän on valintansa tehnyt, varattu!!
On totta ettei ystävien ihastuksiin tai exiin kuulu koskea, mutta tässä tapauksessa ymmärsin, että kyse ei kuitenkaan ole mistään ystäväsi vanhasta suhteesta? Eihän sille mitään voi, jos varattuna ihastuu toiseen, mutta niin kauan kun ystäväsi viihtyy omansa kainalossa, niin sinä et ole tehnyt mitään väärää.

toivottavasti asiat järjestyvät!

Vierailija

ensinnäkin; se että unohdit jälkiehkäisypillerit, vaikka ne lupasit hakea..EDESVASTUUTONTA!, ja todella todella väärin tätä miestä kohtaan. varsinkin jos olet raskaana. kannattaa ennemmin miettiä mitä meinasit jos olet raskaana, mitä teet sen asian suhteen ja miten meinasit asiasta konsultoida kyseisen herran kanssa. kyllähän se niin on (tai ainakin itsellänikin on sama periaate) että ystävien ihastuksiin ei kosketa. kuitenkin jos ystävälläsi on jo poikaystävä, uskoisin että hän ymmärtää tämän pikku ristiretken. voihan ystäväsi olla yhä tähän ihastunut, mutta ei kyseinen herra missään koskemis kiellossa ole, jos kerran ystäväsi on sellaisessa asemassa ettei voi itse poikaan koskea. suosittelisin kertomaan asiasta ystävällesi, jos hänen parisuhteensa on vakavalla pohjalla, hän tuskin pahastuu. jos pahastuu niin sitten voi jo ihmetellä hänen tunteitaan poikaystäväänsä kohtaan..kaikkia kun ei voi itselleen haalia, vaikka monesta tykkäisikin.

Vierailija

Tuo on kyllä totta, että je-pillereiden unohtaminen oli todella epäreilusti tehty miestä kohtaan.. mutta ymmärrän kyllä että kun stressaa montaa asiaa samaan aikaan, ja arjessa muutekin voi sattua kaikkea odottamatonta, niin 74h (tai mikä se pillereiden oton aikaraja onkaan) on todella lyhyt aika! Se mitä nyt sitten meinaatkin mahd. raskauden suhteen tehdä, niin mielestäni miehen on oikeus tietää mahdollisesta riskistä niin pian kun mahdollista...
Toisaalta, musta myös mies on silloin vastuuton, kun hän odottaa naisen yksin huolehtivan asioista yhteisen illan jälkeen!! Jos hän kantaisi vastuunsa, jälkiehkäisyä ei tarvittaisi tai hän olisi huolehtinut sen hankkimisesa sinun kanssasi!! En tarkoita, että apteekkiin tarvitsisi mennä yhdessä käsi kädessä, mutta olisi edes kysellyt sinulta, miten olet asiassa edistynyt, tai tarjoutunut hakemaan pillerit puolestasi!!

Vierailija

" Voi olla mahdollisuus, että olen raskaana..."
MITÄ?!!
No siinä tapauksessa turha jäädä koneelle kirjoittamaan mitä teen-viestejä vaan kipikapi tekemään raskaustestiä.
Turha sitä on mennä sanomaan "voin olla raskaana". Teet testin, varmistut asiasta ja sitten teet päätöksesi.
Oletpa nyt asiat itsellesi hankalaksi tehnyt.
Kyllä tuollaista väärin makaamista tapahtuu mutta ei kannata jatkaa ongelmien kehittämistä.
Koko tarina härskähtää ja pahasti.

1. Makaan kaverin ihastuksen kanssa (eli se oli tiedossa ettei ihan paras kandidatti)
---------WRONG
No tää kumminkin on aika yleinen ongelma, että pannaan sokeana kun päässä huimaa, ja kaverillakin on jo vakipano.
2. Jätit huolehtimatta ehkäisystä.
------WRONG!
No tätäkin sattuu... Kannattaa varmaan kysäistä sukupuolitaudeistakin.
3. Jätit huolehtimatta jälkiehkäisystä.
-----WRONG!
Se yksi pilleri joka on tuotu meille väärin makaaville ja huonosti koulutetuille, ja siitäkin kieltäydyit?
4. Oot nyt kertomassa koko maailmalle, että näin tyhmästi tein JA VOI OLLA, ETTÄ OLEN RASKAANA!

Ihan oikeasti... Voi sitä jossain vaiheessa ajatella ihan omaakin hyvää kun itsensä kanssa täällä kumminkin ollaan koko elämä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat