klamydia+parisuhde

Vierailija

Minä olen saanut tietää, että minulla on klamydia. Tänään pitäisi poikakaverille kertoa tämä kauhea uutinen. Pelkään hänen reaktioita. Haluaisin nyt tietää, että miten teidän kumppaninne on asian ottanut kun olette asiasta kertonut?

Kommentit (4)

_glitter_
Seuraa 
Liittynyt12.5.2009

Kerro vain ihan rohkeasti, poikaystäväsi voi olla ihan yhtä hämillään kuin sinäkin, mutta tuollaista asiaa ei voi salatakaan. Klamydia on kuitenkin yleinen tauti ja sen saa lääkkeillä hoidettua. Kuinka kauan olet seurustellut ja tiedätkö mistä mahdollisesti olet tämän kyseisen taudin saanut?

Vierailija

Olemme seurustellu vasta 8 kuukautta. Luultavasti se on sitten tarttunut minun exältäni. Vaikka aika hullulta tämä tuntuu kun olen käynyt viimeksi testeissä vajaa vuosi sitten ja sillon ei ollut mitään.

Vierailija

Siitä on kyllä pitkä aika harmi, että olet saanut sen exältäsi, mutta parasta olisi, että kertoisit poikaystävällesi.
Tietääkö exäsi, että hän on tartuttanut sinulle klamydian?
Suosittelen hänen kanssaan juttelemista jos olette väleissä niin myös hän voi hoitaa sen pois alta.

Vierailija
suklaa

Olemme seurustellu vasta 8 kuukautta. Luultavasti se on sitten tarttunut minun exältäni. Vaikka aika hullulta tämä tuntuu kun olen käynyt viimeksi testeissä vajaa vuosi sitten ja sillon ei ollut mitään.

Oletteko siis ilman kumia nyt harrastelleen seksiä nykyisessä suhteessa?

* jälkiviisastelua* Miksi, oi miksi! AINA kannattaa ennen kortsun poisjättöä käydä kummankin testeissä uudessa suhteessa. Ihan varmuuden vuoksi vaikka olisi kuinka pieni todennäköisyys tauteihin. Pääsee niin paljon helpommalla niin pienellä vaivalla.

Jos mulle moista kerrottaisiin niin kyllä mä harmistuisin. Vaikka "vika" olisikin ilmeisesti vieraissa hyppineen ekspoikaystävän? (Tai kumitta harrastetun eroseksin syy...)

Mutta soimaisin kyllä itteänikin etten testejä olisi vaatinut ennenkuin kumista luovuttiin. Mutta eipä tuossa auta kuin sanoa asia suoraan ja kertoa myös ettei tauti ole mitään terveisiä omasta uskottomuudesta vaan vanhempi juttu. Exälle kannattaa tosiaan myös laittaa tietoa asiasta.

edit: Tokihan voi olla niinkin että tauti onkin saatu nykyiseltä (jolla se on ollut jo ennen suhdetta tai saatu sen aikana). Mutta siitähän ei täysin varma voi nyt olla jos testeissä käymisen jälkeen on harrastettu seksiä useammankin kanssa. Mutta silti paras (ja oikea) ratkaisu on ottaa asia suoraan puheeksi mahdollisimman pian.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat