Olenko vain liian mustasukkainen vai onko tällainen käytös ok?

Vierailija

Aluksi voin kertoa, että poikaystäväni ja minä olemme seurustelleet vähän yli kaksi vuotta. Silloin kun tapailimme, hän oli tavannut yhden tytön baarissa ja ottanut tältä yhteystiedot ja mesetteli tämän kanssa ja mesettelee välillä edelleen. Poikaystäväni sanoo, että ei halua tytöstä mitään, että se on vain kaveri ja uskon sen täysin vaikka en pidä yhtään tavasta, jolla hän uuteen kaveriinsa tutustui. No vähän aikaa sitten hän oli poikaporukalla Tallinnassa ja kun palasi sieltä kotiin hän kertoi vain, että reissu oli kiva ja että he olivat vain baarissa ja joivat. Pari päivää sitten huomasin, että koneellemme oli tallentunut jonkun virolaisen tytön ja hänen mesekeskustelu, jossa he keskustelivat ihan normaaleja asioita, mutta myös vähän flirttasivat. Kun kysyin asiaa poikaystävältä, hän kertoi että oli tanssinut veljensä ja kahden tytön kanssa porukassa ja tutustuneet toisiinsa ja että mitään muuta ei ollut tapahtunut. Tiedän ettei kyseessä ollut mitään muuta kuin juttelua, mutta minua häiritsi se että hän otti tytön meseosoitteen ja tällä tavalla taas tutustui uuteen kaveriin.. Eniten minua ärsytti se, ettei hän voinut kertoa minulle totuutta heti, kun palasi kotiin, mutta kuulemma ei halunnut koska tiesi, että siitä tulisi riitaa.. Haluaisin nyt vähän kysellä, että mitä mieltä olette tällaisesta tavasta tutustua uusiin kavereihin? Että olisiko se teidän mielestä ihan okei? Itse en pidä tavasta ollenkaan ja tuntuu jotenkin hassulta.. Kiitos jos jaksoitte lukea ja vastata.. Haluaisin saada vähän kanssasisarten kommentteja asiasta ettei minun tarvitsisi yksin pohtia asiaa. :)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ihan ymmärrettävää sun kohalla. Tottakai epäilykset nousee, jos jonku laivareissun aikana tullaan nii hyviksi ystäviksi, toki ei sekään mikään mahdottomuus ole. En miestäsi tunne joten vaikea sanoa, toiset vaa löytää hyvin uusia tuttavuuksia ja tahtoo tutustua ettei siin välttämättä mtn vakavempaa ole.

Jos olet epävarma voithan tiedustella mieheltäs edelleen, tommonen epävarmuus ja mustasukkasuus ei kovin hyvästä oo pitemmän päälle :/

Toki omalla kohallani loukkaantuisin ja paljo, ihmettelisin suuresti. Vaik iha normaalii se kai o, ei mtn hajuu. Ja pien mustasukkasuus ei oo pahasta.

Toivon kans et miehesiki arvostais sinua hiukan enempi ja ajattelis ennen ku alkas kaveeraan...

Vierailija

Mulla on vähän sama tilanne.
Just muutama päivä sitten sain tietää, että poikaystävä oli tutustunut yhteen tyttöön keväällä baarissa kun se oli ollut kavereidensa kanssa reissussa. Tiesin kyllä tästä tytöstä ja että hän on poikaystäväni kaveri, mutta olin luullut häntä vanhaksi luokkakaveriksi. Kun sain selville,että he olivat tutustuneet baarissa olin vähän yllättynyt.
Kysyin heti poikaystävältä, että miksi hän ei ollut kertonut siitä, että oli kyseisellä reissulla saanut uuden tuttavuuden. Hän sanoi, että ei ollut vain tullut mieleen, mutta ymmärsi kuitenkin kun sanoin, että mun mielestä vaikuttaa vähän epäillyttävältä kun asia on pidetty "salassa". Hän sanoi mulle vielä, että ei suunnitellut mitään "epäillyttävää", vaan tyttö on vain kaveri.
En sitä epäilekään, mutta mäkään en oikein pidä kyseisestä tavasta hankkia uusia tuttavuuksia. Mutta ainakin jos saa heti tietää siitä, niin ei tarvitse myöhemmin ihmetellä...

Vierailija

Joo siis ollaanhan me paljon tästä poikaystäväni kanssa puhuttu, mutta silti jotenkin ärsyttää edelleen miksei hän voinut kertoa minulle asiasta.. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että kun asiasta ei voi kertoa niin pitääkö hän itsekään asiaa niin ns. hyväksyttävänä.. Ja mieluiten tällaisista kaverreista saisi tietää heti ettei sitten nimenomaan myöhemmin tarvitsisi ihmetellä.. Se tässä juuri loukkaa kun kerron poikaystävälleni kaiken elämästäni, mutta hän sitten päätti tuossa asiassa sulkea minut pois..

Vierailija

Huh, itse olen niin mustasukkainen, etten ikinä hyväksyisi moista tutustumistapaa! Mutta, eihän siinä todella välttämättä ole mitään muuta kun kaverisuhde, mutta en kyllä seurustellessa vaihtaisi ikinä meseosoitteita edes todella mukavan tyypin kanssa baarissa. Mielestäni se ei vain ole normaalia, jos on ollut kännissä jossain tutustumassa uuteen ihmiseen, että hänen kanssaan tahtoo pitää myöhemminkin yhteyttä, ja vieläpä vastakkaiseen sukupuoleen ja varattuna. Mutta nämä nyt on taas oman mustasukkaisuuden aiheuttamia kuvitelmia, mutta en kyllä hyväksyisi tota =/

Vierailija

Juu no en minäkään tota sulattais, mutta oletko nähnyt kuvaa tytöstä? Koska monet miehetkän suomesta käyvät virossa nimenomaan "ilotyttöjen" perässä, joten uskoisin että tytön ulkonäkö kertoisi aika paljon, koska itselläni ainakin on sellainen käsitys virolaisista naisista yleensä että he eivät harrasta kaverisuhteta miesten kaa vaan nimenomaan rahan perässä tekevät mitä vain. Noh.. itse ainakin ajattelisin asian näin ja sanoisin miehelle suoraan että mikäli tollaiset "kaverit" ovat tärkeämpiä kun minä niin selvä. Joten voisit ainakin pitää kunnon saarnan miehelle ja vähän testata häntä sillä että tekisit itse samantapaiset ja yrittäisit tehdä hänet mustasukkaiseksi ja katsoisit kuinka hän siihen ragoi. Lykkyä pyttyyn! :)

Vierailija

huh, on kyllä helpottavaa tietää, että muutkin ovat aika lailla samoilla linjoilla kuin minä itse. Ajattelin jo että olen taas turhaan mustasukkainen, mutta näyttää siltä että muutkin reagoisivat samalla tavalla :)

Vierailija
Adelina

Huh, itse olen niin mustasukkainen, etten ikinä hyväksyisi moista tutustumistapaa! Mutta, eihän siinä todella välttämättä ole mitään muuta kun kaverisuhde, mutta en kyllä seurustellessa vaihtaisi ikinä meseosoitteita edes todella mukavan tyypin kanssa baarissa. Mielestäni se ei vain ole normaalia, jos on ollut kännissä jossain tutustumassa uuteen ihmiseen, että hänen kanssaan tahtoo pitää myöhemminkin yhteyttä, ja vieläpä vastakkaiseen sukupuoleen ja varattuna. Mutta nämä nyt on taas oman mustasukkaisuuden aiheuttamia kuvitelmia, mutta en kyllä hyväksyisi tota =/

Sama täällä. Mun kohdalla jos mieheke näin tekisi niin en osais suhtautua ollenkaan, ja se aiheuttas paljon kismaa meidän välillä.

Vierailija

En ole nähnyt kuvaa tytöstä, mutta poikaystäväni itse sanoi että ei ollut kuulemmma mitenkään erityisen hyvännäköinen, että ihan perusnaama.. Eikä se minua oikeastaan kiinnostakaan, koska ei mieheni siellä ilotyttöjen perässä ollut todellakaan. Samaisella reissusta hän kertoi, että oli ollut 10 min strippibaarissa ja sekin, koska hän oli hakemassa kavereitaan sieltä pois.. Muut kaverit olivat siellä olleet koko illan, mutta poikaystäväni ja hänen veljensä olivat tavallisessa baarissa, koska hän tietää etten pidä moisista paikoista. Tätä päätöstä kyllä kunnioitin, mutta samalla reissulla hän ei kuitenkaan kunnioittanut mielipiteitäni, koska tiesi kyllä mitä mieltä olen tuollaisesta tavasta hankkia kavereita, kun niin oli aiemmin kerran käynyt ja olin kertonut etten pidä tavasta.. Se tässä juuri harmittaa ja siksi on vaikeaa päästä asian yli.. Niin ja silloin kun puhuttiin tästä niin sanoin, että haluan kanssa kokeilla tuota, että tuntuuko se itsestä sitten hyväksyttävältä, mutta en usko että lähtisin moiseen touhuun.. Tai eihän sitä koskaan tiedä, jos tosi mukava tyyppi baarissa tulee juttelee niin ehkä voisinkin tehdä saman.. Ja päästiin muuten asiassa sellaiseen päätökseen, että poikaystäväni poisti mesestään noiden molempien osoitteet.. Se on hyvä siltä kannalta, etten ainakaan törmää niihin keskusteluihin enää koskaan.. Mutta olen kuitenkin aika mustasukkainen ja vaikka asia ei nyt ole kovin iso ja mitään pettämistä ei ole sattunut harmittaa silti tuollainen käytös.. Ehkä pääsen asiasta lopullisesti yli, jos itsekin kokeilen samaa ja huomaan ettei siinä oikeasti ole muuta kyseessä kun uuden kaverin hankkiminen..

Vierailija

Ymmärrän hyvin, etät tuosta voi/voisi olla mustasukkainen ja sikälti monessa asioissa täällä tulleiden kommenttien kanssa samoilla linjoilla, MUTTA näin pienenä esimerkkinä vain. Itse olen aika sosiaalinen ja sanoisinko puhelias ihminen. Olen seurustellut kaksi vuotta, mutta minullakin on miespuolisia ihmisiä keihin olen tutustunut esim. jonkun tapahtuman tai baarin yhteydessä. Eikä kyseessä ole ollut minkään näköistä säätöä. On vain saattanut joku tulla juttelemaan ja liittynyt seurueeseen mukaan. Hyvin jos juttu luistanut ja vaikuttanut mukavalta ihmiseltä, niin muutaman kanssa olen vaihtanutkin esim. meseosoitteita. Nytkin yksi näistä tällä tavoin tutustumistani ihmisistä on yksi parhaista ystävistäni, ilman että olisi minkäänlainen uhka suhteelleni. :) I know, voiha tuo kuulostaa vaikka miltä, että baarissa tutustunut, mutta aina ei ole kyseessä mitään "pahaa" tai tms :) Ihan näin näkökulmana vain heitin. Itsekin olisin mustasukkainen kyllä Tallinnan matkan tutuista.

Vierailija
Dita_Von_Five

Juu no en minäkään tota sulattais, mutta oletko nähnyt kuvaa tytöstä? Koska monet miehetkän suomesta käyvät virossa nimenomaan "ilotyttöjen" perässä, joten uskoisin että tytön ulkonäkö kertoisi aika paljon, koska itselläni ainakin on sellainen käsitys virolaisista naisista yleensä että he eivät harrasta kaverisuhteta miesten kaa vaan nimenomaan rahan perässä tekevät mitä vain.

Tiedoksi vain, että kaikki virolaiset naiset EIVÄT OLE ilotyttöjä! Se, että nainen on nätti ei tee hänestä mitenkään ilotyttöä! Joten et voi millään sanoa, että tytön ulkonäkö kertoisi yhtään mitään. Ja kyllä ne virolaisetkin ovat VAIN ystäviä toisen sukupuolen kanssa.

Ja Kiiralle, en kyllä itsekään pitäisi yhtään, jos avokkini hankkisi kavereita tuolla tavalla :/

Vierailija

Olen seurustellut vuoden poikaystäväni kanssa. Koko ajan mieltäni kuitenkin painaa se, että kun olimme "säätövaiheessa", olin tulevan poikaystäväni kanssa erään opiskelijajärjestön juhlissa, joissa hän tutustui erääseen tyttöön. Myöhemmin he vaihtoivat meseosoitteita ja pitävät yhteyttä pääosin messengerin ja Facebookin välityksellä. Ihan alkuvaiheessa he tapasivat kerran kahden kesken, mutta muuten - tietääkseni, enkä toisaalta osaa epäillä - he ovat silloin tällöin nähneet kyseisen opiskelijaporukan tapahtumissa. Kerran myös näimme kolmistaan niin, että minä olin mukana. Poikaystäväni ei salaile keskusteluja tai yhteydenpitoa, vaan olen muunmuassa seurannut heidän keskusteluaan sivusta ja jutustelu oli ihan asiallista. MUTTA...

Olen silti äärimmäisen mustasukkainen. Minusta tuntuu todella oudolta, että yhden tapaamisen perusteella lisätään joku msn-kaveriksi - tosin itse olen suhteellisen epäsosiaalinen enkä tutustu helposti. En ole kovin paljon puhunut asiasta edes poikaystävälleni, koska en tiedä, miten keskustelisin asiasta vaikuttamatta kontrollinhaluiselta pirttihirmulta. Tästä tekee vaikean vielä se, että poikaystäväni on minua sosiaalisempi, mutta hänellä on tässä kaupungissa vähemmän kavereita kuin minulla. Oikeastaan tuo tyttö on ainoa, johon hän on (minun lisäkseni) täällä tutustunut.

En tiedä, pitäisikö itse sitten kokeilla samaa ja huomata, ettei se niin erikoista EHKÄ olekaan. Tai en minä tiedä, koska ei ole kokemusta. Minulla on yliopistolla pari miespuolista opiskelukaveria, joita saatan tavatessa jopa halata, eikä meidän välillämme ole koskaan ollut mitään romanttista väreilyä. Koulussa tutustuminen tuntuu vaan luonnollisemmalta kuin juhlissa kohtaaminen. On tosin ehkä tyhmää määritellä tavallinen ja epätavallinen tutustuminen.

En oikeastaan osaa siis neuvoa (ottaisin itse mielelläni neuvoja vastaan ;)), mutta halusin vain sanoa, että olen kokenut vähän samaa. Pakko vaan sanoa, että minusta tuo tuntuu vähän oudolta tavalta tutustua. Siihen ei siis välttämättä liity mitään kiellettyä, mutta kummalta se tuntuu silti. Paljon kuitenkin varmaan riippuu siitä, miten sosiaalinen miehesi on ja mikä on hänelle normaalia käytöstä.

Vierailija

Niin no kyllä mieheni on aika sosiaalinen ja hänellä on paljon tyttökavereita mikä on tietenkin mielestäni vain hyvä asia, että tulee toimeen hyvin molempien sukupuolten edustajien kanssa. Mutta ei hän baarissa tutustu yleensä uusiin ihmisiin tai poikiinkaan niin ei se oikein auta tähän asiaan.. Olemme keskustelleet tuosta asiasta paljon ja ei se enää häiritse minua niin paljon, kun ymmärsin todella ettei kyse ollut muuta kuin kaverisuhteesta, joka ei kyllä enää jatku, koska poikaystävä itse tosiaan poisti tytön mesestä.. Kerran asia häiritsi minua ja hän sanoi ettei enää tekisi tuollaista, kun se loukkaa minua.. Toisaalta en siltikään ymmärrä häntä, että miksi hän teki niin.. Mutta toisaalta hänen kaverinsa ovat tehneet niin joskus ja luulen, että porukan yleisillä mielipiteilläkin moisesta on ollut osuutta asiaan.. Ehkä poikaystäväni ei todella ole tajunnut, että se ei ole minulle oikeasti ok.. En jaksa olla siitä enää hänelle vihainen, varsinkaan kun kuulin mitä hänen kaverinsa olivat reissussa tehneet, kun kaverit olivat olleet siellä strippibaarissa, missä poikaystäväni ei ollut ollut.. Ihmetyttää vaan välillä miesten moraali näin todella yleistettynä ja kärjistettynä.. Mutta tuntuu vain, ettei kaikilla miehillä ole kovin korkea moraali joidenkin asioiden suhteen.. Olen kyllä silti edelleen sitä mieltä, että sopivan tilaisuuden tullessa haluaisin kokeilla samalla lailla tutustumista johonkin uuteen ystäväpoikaan, koska näin ehkä näkisin ettei siinä oikeasti välttämättä ole mitään pahaa ja haluaisin nähdä mitä mieltä poikaystäväni siitä olisi.. Olkoon vaikka kuinka lapsellista, mutta luulen että se on ehkä ainoa tapa päästä asian yli lopullisesti..

Vierailija

Itse oman mielipiteeni sanoisin tähän kohtaan. Kuinka moni teistä lähtee kavereita baarista nappaamaan? ihan meseosotteita jo vaihtamaan yhden illan perusteella? En epäile miestäsi pettämisestä, mutta naisetkin osaavat olla kieroja, (myöntäkää pois vaan) vaikkei tarkoitus olisi loukata sinua. Flirttailu on joidenkin mielestä sallittavaa ja flirttailu itseasiassa ei tarkoita minkäänlaista kiinnostusta, se on vain tapa viestittää muille ns. hyvästä seurasta ja piristää päivää. Tottakai siinäkin on omat rajat.
Silti rehellisyys tuollaisissa asioissa on tärkeää, itse olisin loukkaantunu että kun jätkä menee ulos nii salailee tapahtuneita. Eikö ennemmin kannata kuunnella se pieni motkotus ja sitten unohtaa homma jos ei muusta ole kyse kuin kaveruudesta...

Olen itse ihan supermustis välillä mutta jätän aian monesti omaan tietooni ja olo paranee kyllä. Mutta en kestäisi jos miehini kävi muiden tyttöjen kanssa tanssimassa, muijat osaa meinaan sen homman (ainakin suurin osa).
Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni.
Toivottavasti saat asiat kuntoon :)

Vierailija

tuohon edelliseen tekstiini haluaisin vielä lisätä että miltä miehesi näyttäisi jos itse keroisit tutustuneesi baarissa uuteen mieheen ja vaihtaneenne msn-osotteita? en usko että mies hyppii riemusta ja järjestää juhlat uuden ystävän kunniaksi...

Vierailija

miksi ihmeessä nykyäään kaikki ovat niin mustasukkaisia? itsekin olen nuori nainen jja voin sanoa että en ole ollenkaan mustasukkainen! usein olen siitä saanutkin kuulla sillä monet entiseni luulevat etten välitä kun en tule mustasukkaiseksi muista tytöistä, mutta minun mielestäni poika saa harrastaa pientä flirttiä mesettelyä ym sillä jos katkaisen mieheltä kaikki suhteet vastakkaiseen osapuoleen ei suhteesta voi tulla mitään, pitää antaa vähän elintilaa. ajatuksena minulla on että mies on kuitenkin MINUN, hän rakastaa ja välittää MINUSTA ja silloin se on vain viatonta leikiä jolla ei ole väliä miehelle muuten kuin hetkellisenä hupina sillä minhan kanssa mies kummiskin on eikä sen toisen naisen!? (ihmisten täytyy myös välillä tuntea itsensä halutuksi!? eikö? ja siihen auttaa juuri tuollaiset pienet flirtit ym) Pettämistä en siedä ja jos mies minua pettää hän saa lähteä sillä vapautta minä annan mutta jos sitä väärinkäytetään ja mies esim tekisi jotain jonkun "mesekamunsa" tai jonkun muun ystävättärensä kanssa mies saisi lähteä. kirjoitit "Eniten minua ärsytti se, ettei hän voinut kertoa minulle totuutta heti, kun palasi kotiin, mutta kuulemma ei halunnut koska tiesi, että siitä tulisi riitaa" eikös siitä sitten tainnut tulla jonkinlaista riitaa kun sait kuulla !? eikö sinun kannattaisi olla iloinen että mies ei halunnut tuottaa sinulle mielipahaa kertomalla? sillä joskus miehet haluavat tahallaan tehdä naisensa mustasukkaisiks kertomalla tälläisiä asioita... Kertaakaan minua ei ole petetty enkä minä ole ikinä miestäni pettänyt ja olen ollut monessa onnellisessa suhteessa kun ei tarvitse mustasukkaisuudsta kärsiä, neuvoisin sinua siis olla stressaamatta ja antamaan miehellesi hieman narua. :) mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja suhdenäkemykseni eikä sitä ole pakko edes noteerata mutta suosittelen henkilökohtaisella kokemuksella :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat