Napalävistyksen paranemisaika?

Vierailija

Otin napakorun noin 11kk sitten, mutta se ei ole vieläkään parantunut. Noin viikko sitten oli vaihe jossa siitä tuli jopa vähän verta. Onko kokemuksia siitä kuinka kauan on "normaalia" että se lävistys märkii? Voisiko pitkä paranemisaika johtua myös siitä että olen välillä vaihtanut sen (tosin yleensä vain muutamaksi tunniksi) kun se on voinut paremmin? Rakastan koruani enkä todellakaan halua luopua siitä! Olisi tosi kiva kuulla kokemuksia :)

Kommentit (5)

Vierailija

Napalävistyksen paranemisaika on noin 5-12 kuukautta (jopa pidempään toisilla) lävistyksen puhtaana pito on paras keino auttaa paranemisessa, esim juuri korujen vaihtojen välillä on hyvä putsata koru huolella ja kiinniityksen jälkeen lävistys alue.. =)(räplääminen ei hyvästä) :D itsellä oli kanssa meinaan ensimmäisen huulikoruni jälkeen monta kuukkautta että reijästä tuli ns.mätää..ja se räveltäminen oli ehkä suurin syy siihe,kun sil oli niin kiva leikkii :D mutta kaksi muuta paranikin sitten ihan nopsaan =)

Vierailija

Oma napakoruni parani jo huimassa parissa kolmessa kuukaudessa (kävin lävistäjällä varmistumasta asiasta). Se ei koskaan märkinyt tai vuotanut verta, mutta kasvoi ulos n. puoli vuotta sen ottamisen jälkeen :( luulen että syynä oli liian painava koru, jonka olin vaihtanut siihen paranemisen jälkeen, tai ehkä kroppani vain on "liian terve" :/ Olen kyllä miettinyt ottavani uuden...

Mutta siis, olen ymmärtänyt ettei korua saisi vaihtaa ennen kuin se on parantunut, tai ainakin minulle sanottiin lävistäjällä niin. Voisiko se korujen vaihtaminen vaikuttaa siihen ettei se ole täysin parantunut? Voithan käydä lävistäjällä kysymässä, jos vaikka tuohon ongelmaan on olemassa jotain hoitotuotteita... Tai jos olet käyttänyt puhdistusaineita (itse en käyttänyt muuta kuin vettä), voisiko olla, että ne ärsyttävätkin ihoa? :o

Vierailija

Mulla parani napalävistys noin kahdessa kuukaudessa. Saattaa johtua tuosta vaihtamisesta, varsinkin jos vaihtaa vain muutamaksi tunniksi, eikä lävistys ole vielä parantunut.
Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia napakorun kanssa, mutta kielikorun kun vaihtaa, kieli saattaa turvota ja on kipeä. Se kestää pari päivää ja tulee taas normaaliksi, kunhan ei hirveästi leiki sillä.
Kannattaa ehkä antaa vaan saman korun olla niin pitkään, että lävistys on varmasti parantunut. :)

Vierailija

Oma napakoru parantui just 6 kuukaudessa eli hiton kauan kesti. En vaihtanut korua tänä aikana ollenkaan...
Älä näprää sitä korua tai haavaa ja suihkuttele päivittäin! Mulla parantu siinä vaiheessa ku vielä sen 5 kuukauden jälkeen suihkuttelin päivittäin sen korun puhtaaksi. Ja jos se koru on kuivan tuntunen siitä ympäriltä, niin laita kosteuttavaa voidetta siihen aamuin illoin (perusvoidetta siis, kosteuttavaa esim locobase, ei rasvaa kuten bepanthenia..). Kyllä se siitä!
Eihän haava rasitu jos nukut esim vatsallasi? Tai liian painava koru joka saattaisi painaa sitä? Käy näyttämässä lävistäjällä niin he osaavat sitten neuvoa eteenpäin jos jotain tarvitsee tehdä. Älä ota sitä korua pois niin kauan ku se ei ole parantunut, saattaapi jättää rumat arvet...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat