Alaikäisenä baarissa?

Vierailija

Oletteko olleet alaikäisenä baarissa tai muuten vaan törmänneet niihin? Pääsittekö sisään ilman papereita vai oliko jonkun muun paperit? Mitä yleensäkin olette mieltä tästä?

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Omasta mielestäni täysin hölmöä touhua mennä alaikäisenä baariin. Niissä ehtii käydä kyllästymiseen asti sitten kun täyttää sen 18 vuotta.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kovin helpolla ei väärillä papereilla edes pääse sisään, pari vuotta sitten alaikäinen kaverini jäi baarin ulkopuolelle kun yritti väärillä papereilla sisään. Ja tiedoksi että baareissa käy myös poliiseja tarkistamassa henkkareita.
Kunnollisiin baareihin ei kyllä ilman papereita pääse, räkälät on asia erikseen. Eiköhän jokainen jaksa odottaa siihen täysi-ikäisyyteen saakka.

Vierailija

Sisään pääsee sanoisinko, helposti!

Itse kävin todella kauan ennen baareissa pyörimässä, kunnes täytin 18v. Todella harvassa baarissa kysyttiin papereita, vain yhdessä baarissa ja sinne mennessä sain kaverini paperit lainaksi, jolloin takuuvarma sisälle pääsy. Ja missään räkälöissä en sentään pyörinyt!

Vierailija

Ei huhhuh, tosta tulikin mieleen eräs kerta parisen vuotta sitten kun törmäsin baarissa tosi hyvännäköiseen mieheen. Luulin häntä yli kolmekymppiseksi, mutta tosiasiassa hän oli mua vuotta nuorempi, eli tuolloin vielä alaikäinen.... :D
Oli kyllä niin vanhan näköinen, että en minäkään olisi mitään papereita häneltä kysynyt...

Vierailija

16 -vuotiaana kävin pari kertaa, 17 -vuotiaana hiukan useammin. Joskus saatettiin kysyä papereita, enimmäkseen ei kuitenkaan. Kerran menin poikaystäväni kaverin papereilla (olis ollut aika kurja jäädä porukasta uutenavuotena, eikö?) Edelleenkään ei ole kova hinku baareihin (alaikäisenä pääsin aina vähintään tokaseen paikkaan johon koitin, ja kävin vain silloin kun huvitti) mutta kavereiden kanssa tietty kiva viettää aikaa :) En kadu sitä että kävin alaikäisenä, koska monet niistä muistoista kuuluvat elämäni parhaimpiin, ja tiedän etten käytökselläni ärsyttänyt täysi-ikäisiä tai herättänyt epäilyksiä iästäni. Kuitenkin jopa 16-vuotiaana paheksuin ikätovereitani, jotka olivat livahtaneet sisälle ja käyttäytyivät kuin eläimet :/ en siis käräyttäisi asiallisesti juhlivaa alaikäistä tai paheksuisi hänen toimintaansa, vaikka ajatus riehuvasta teini-invaasiosta baareissa hirvittääkin. Ymmärrän hyvin että jos kaveripiirissä on paljon täysi-ikäisiä, alaikäinen haluaa pitää hauskaa heidän kanssaan. Alle 16-vuotiaat kuuluvat kuitenkin mielestäni ehdottomasti baarien ulkopuolelle.

Oman kokemukseni mukaan "parempiin" paikkoihin pääsee itseasiassa helpommin ilman papereita.

Vierailija

Mun mielestä tää keskustelu on ehkä hieman asiaton ja ainakin turha. Mitä jos joku alle 18v esim. googlettamalla etsii tietoa siitä että miten pääsisi baariin alaikäisenä ja sit löytää cosmosta tällasta infoa. Muuten keskustelu on ihan mielenkiintoinen.

Itse kävin jo 16-vuotiaana ensimmäisen kerran klubilla. Nykyään olen erään klubin ovella portsarina ja haluaisin soittaa alaikäisten vanhemmille että tulisivat hakemaan kakaransa kotiin nukkumaan kun yrittävät tunkea keltanokkansa sinne viinanhuuruiseen klubiin jossa pyörii myös epämääräisiä miehiä ja naisiakin..
Viina ei sovi lapselle, ei myöskään suurin osa juhlakansasta jota baareissa pyörii.

_glitter_
Seuraa 
Liittynyt12.5.2009

Noh, kyllähän useimmissa baareissa toki käy alaikäisiäkin. Mutta esim. KY klubi on nuorille suunnattu paikka ja vaikka siellä kävisikin alaikäisiä, jotka täyttävät pian 18 niin ei siinä mitään eroa ole. Siis laillisesti on, mutta ei voi sanoa, että heti jos on alaikäinen niin ei osaisi käyttäytyä. En mä pidä mistään kiljuvista tyttölaumoista, mutta kaikenikäisiähän sellasia on. Sen ymmärtää että 17-vuotiaana ei haluaisi enää missään puiston penkilläkään kitata, mutta jos joku 15-vuotias yrittää baariin niin se kyllä näyttää ja kuulostaakin jo aika huvittavalta..

Vierailija

Hyvä ystäväni pääsi 14-vuotiaana baariin ihan ilman kyselyitä iästä. Hänellä vaan nyt sattui kasvamaan tajuttomasti partaa ym karvoja naamassa jo silloin:D

Vierailija

Minä aloitin baareissa käymisen 16-vuotiaana isosiskojen papereilla. Aika paljon tuli liikuttua siskojen ja niiden kavereiden kanssa ja ne ovat minua monia vuosia vanhempia, eikä oikein huvittanut jäädä itsekseen kun muut meni baariin. Kertaakaan ei mitään ongelmia asiasta tullut ja mukavaa oli.

Vierailija

Mä menin ekan kerran baariin vasta 18-vuotiaana ja oon tyytyväinen, että niin tein. Muuten siinä 18v synttärissä ei ois ollu mitään hohtoa, ku baarejakin on jo kokeiltu.

Vierailija

Taisin käydä 2 kertaa ja kyllä pyydetiin mun papereita toisella .. näytin mun opiskelijakorttia niin pääsin sisään.
Mutta, en kyl totenu et ois kivaa olla siel.. enkä nyt oo kauheesti käynykkään bilettämäs vaikka oonkin täysikäinen

Vierailija

Ekan kerran olin baarissa kun olin 17v. Papereita ei kysytty - olen aina näyttänyt ikäistäni hieman vanhemmalta!

Vääriä papereita en ole ikinä edes harkinnut käyttäväni! Pitää sen verran olla järkeä päässä, ettei ala leikkimään sillä tavalla.. Ja kuten joku kertoi, myös poliisit käyvät baareissa tarkistelemassa ja kyselemässä papruja.. Noloa alkaa selitellä siinä, että "No nää on mun isosiskon paperit.." Huhhuh!

Baareissa saa ravata kyllä ihan kyllästymiseen saakka sitten täysi-ikäisenä, uskokaa vaan pois.. :D

Vierailija

Ekan kerran pääsin 16- vuotiaana johonki pieneen pubiin, ei mitään hehkumista siinä paikassa kyllä.:D Mut 'hauskaa' oli ku 18 vuotiaalta kaverilta sit kysyttii kaiken maailman kortit ja paperit näytille, mut multa ei.

Sit olin 17- vuotiaana jo täysi-ikäisten kaverien kanssa juhlimassa kun he tietysti halus baariin niin menin sitte porukan mukana ja hyvin pääsin sitte ihan kivaa paikkaan. Olin kyllä sillon ihan innoissani kun pääsin, eikä mulla kyllä nyt täysi-ikäsenä ole se hohto vielä karannu noihin baareihin, vieläkin ihan innoissani menossa.

Väärillä papereilla en kyllä ole yrittäny kertaakaa mennä.

Vierailija

Morgan; sun alaikäisenä baareihin päässyt kaveri on toivottavasti poika :D

17-vuotiaana aloin baareissa käymään ja ihan omilla papereilla. ainoastaan yhteen paikkaan en päässyt.
Kaikki K-24 paikatkin oli koluttu viimeistään 19-vuotiaana.

Kyllä kuitenkin olen sitä mieltä, että ei alaikäisiä tarvitsisi baareihin päästää ollenkaan.. kyllä sitä ehtii yöelämään tutustumaan kylästymiseen saakka sitten vanhempana :)

Yksi kaverini alkoi käymään baareissa 13-vuotiaana.. eikä ollut ongelmia päästä sisään baareihin :(

Vierailija

Miespuolinen ystävä kyllä onneksi:D Outoa oli vielä se, että hän pääsi kahteen hohdokkaasiin baariin, ei siis mihinkään syrjäkylän kuppiloihin. Oon ehottomasti sitä mieltä myös, että jos on vähänkään epäilyksiä henkilön iästä, niin paperit kysytään. Musta tuntuu, että monissa paikoissa lipsutaan etenkin hiljaisempina päivinä tästä iänkysymisestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat