Saako varattu edes ajatella muita?

Vierailija

Olen 18-vuotias, nyt ensimmäisessä suhteessani ja poikaystäväni on armeijassa. Olemme seurustelleet 8 kk ja rakastan häntä tosissani. Olimme viikonloppuna baarissa ja mukana oli poikaystäväni kavereita, joista yksi on erittäin hyvännäköinen. Ei poikaystävänikään ruma ole, mutta harvoin tapaan mielestäni oikeasti hyvännäköisiä miehiä. Myöhemmin illalla juttelin vielä kahdestaan jätkän kanssa ja hän oli myös tosi mukava. Olin jo vähän kännissä ja minulle tuli ajatuksia minusta ja hänestä. Myöhemmin ne alkoivat harmittaa ja kerroin ystävälleni, joka lohdutti että kaikille käy joskus niin. En kuitenkaan maininnut poikaystävälleni mitään.

Olen ehkä aika pinnallinen ihminen ja poikaystäväni on muuten paitsi ulkonäkönsä suhteen täydellinen. Olen yrittänyt ajatella, että se ystävä ei ole kuitenkaan yhtä kiltti ja ihana kuin poikaystäväni. Mutta onko se oikeasti normaalia ja sallittua ajatella näin toisia miehiä? Miten voisin vähentää pinnallisuuttani?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Eipä sitä ajatuksilleen mitään voi eikä yksittäisissä ajatuksissa (tai edes pienissä ihastuksissa) ole mitään pahaa niin kauan kun niille ei mitään tee. Käytännössä siis.

Ihan hyvä voi olla kuitenkin ettei turhaan ruoki tuollaisia ajatuksia jos oikeasti on onnellinen ja nykyiseen suhteeseensa tyytyväinen. Ainahan sitä löytyy joku joka on edellistä jossain suhteessa kivemmanoloinen (totuus toki voi olla muuta...) mutta virheetöntä ihmistähän ei mistään löydä ;)

Mutta jos ajatus vaivaa päivästä toiseen niin tokihan tilanteen tarkastelu kannattaa ihan itsensä takia (ja on toki reilua kumppaniakin kohtaan). Johtuuko se vain ohimenevästä ihastuksesta, muutoksen tarpeesta, onko nykyisessä suhteessa jotain "parannettavaa" jnejne.

Vierailija

Ohimenevät ihastumiset on täysin normaaleita suhteessa ja ihan sallittujakin, jollei vain tee mitään sopimatonta. Mielestäni toisista saa haaveilla ja unelmoida, kunhan se jää vain haaveiluksia ja katselemiseksi. Minulla itselläni on varmasti maailman ihanin mies ja silti välillä salaa haaveilen muista, mutten koskaan kuitenkaan vaihtaisi. Myös siskoni, joka on naimisissa, on joskus haaveillu miehensä veljestä, mutta se meni ohi ja hän on vieläkin naimisissa onnellisesti miehensä kanssa. Joten elä pelästy, jos sinulla on jotain ihastumisen tunteita mieheen, ne menee ohi kyllä (toivottavasti) :)

Vierailija

Tuo on ihan normaalia jokaisessa suhteessa, voisin sanoa. Mulla on sääntö: "katsoa saa, muttei koskea". Tollaset ihastukset menevät kyllä nopeasti ohi, vaikka ovatkin voimakkaita. Muutaman viikon kuluttua tajautkin jo miten pölö jätkä on :D. Jos taas ihastus vain syvenee ja tajuat, että poikkiksesi kaveri on ihanampi, kiltimpi ja fiksumpi kuin poikkis, niin sitten voit ruveta miettimään kumman haluatkaan.

Vierailija

Hih, itellä on sama. :D Seurustelen vakavasti, mutta silti ihastun itsekin aina silloin tällöin. Nämä ihastukset ovat kivoja piristyksiä arjessa, mahanpohjassa lentelee taas perhosia ym. Mutta ne menevät ohi - parissa päivässä! Kukaan ihastuksistani ei päihitä millään tavalla avomiestäni! En siis pidä vaarallisena.. (: Tunteet - ne ovat hassuja juttuja.

Vierailija

kyllä itekkin ajattelen, ja oon itteni kohalla sitä mieltä että 'kai sitä saa ajatella ei se mitään tarkota' mut jos tietäisin et mun mies ajattelee seksuaalisissa merkeissä jotain toista niin kyllä mä vähän saattaisin pettyä...

Vierailija

siis musta on okei kattoa ja ajatella mut kaikki lähestyminen niilt tiimoilt olis järkevintä jättää vähemmälle. :)Kaikki kattoo kaikkia ja miettii omassa päässään omia asioita eikä sille edes voi mitään.. Tietenkin joku ylimenevä haaveilu voi olla vähän erikoista mut jos on hyvä suhde niin ei sitä lähde vaihtamaan jonkun ohimenevän takia.. Mä en oo ihastunu kehenkään mun jätkän kaveriin tms, mut on niitä joiden seurassa tykkkään olla enemmän ku toisten ja niitä joiden seurassa on kivempi olla esim laittautuneena, silti en kuitenkaa niiden taki laittautuis tai vaihtais miestäni :) Ajatukset on jokaisen oma asia, enhän mäkään oo vankilas vaikka oon ajatuksissani tappanu useampia ihmisia :D

Vierailija

Se on todellakin ihan normaalia.:) Mulla on käynyt samoin että seurustelin silloisen poikaystäväni kanssa ja satuin ihastumaan yhteen toiseen poikaat joka oli tosi hyvän näkönen. :S Ja ei siinä mitään mutta meillä oli myös vähän silmä peliä meneillään tämän pojan kanssa vaikka seurustelinkin ja en ikinä kylläkään kertonut poikaystävälleni siitä pojasta mitään.

Se meni kyllä ohitse mut sitten meillä oli kyllä tän pojan kans säätöä :D kun erosin poikaystävästäni. Tämä hyvännäkönen poika ei liittynyt asiaan mitenkään kun eksäni pisti välimme pokki ja hänhän ei tiennyt tästä toisesta mitään. ;)

Vierailija

Kyllä se ohitse menee. Ei suhteessa ole kiellettyä ajatella muita. Itsekkin ajattelen joskus, enkä kanna siitä yhtään huonoa omatuntoa vaikken sitä miehelleni kerrokkaan. :)

Vierailija

Mä tajusin kans tässä vähän aika sitten, että olin ensimmäistä kertaa ihastunut johonkin toiseen tänä aikana, kun olen ollut nykyisen poikaystäväni kanssa tekemisissä. Ihan säikähdin, sillä vasta silloin tajusin, että olin viimeiset pari vuotta todellakin haaveillut vain omasta kullastani :) No eipä tää ihastus mitään vakavaa ole, onneksi :) Musta on vain tuntunut, että tää poika kattelee mua sillä silmällä, ja se on musta aika imartelevaa. Mut kunhan pääsen takaisin oman kullan luo, ei tarvitse muiden ihailusta välittää, kun omalta saa sitä osakseen koko ajan :)

Vierailija

Minulla on aika samantapainen ongelma kuin aloittajalla. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa jo useamman vuoden, ja aina pitänyt häntä hyvännäköisenä - itse asiassa pitkiin aikoihin en nähnyt ketään, joka olisi vetänyt yhtään vertoja hänelle.

Nyt aloitettuani opiskelun törmäsin eräällä kurssilla ehkä omaa kultaanikin komeampaan mieheen. Hänessä on jotain käsittämätöntä vetovoimaa mitä en voi vastustaa, katseeni hakeutuu aina hänen suuntaansa. En pystynyt kyseisellä kurssilla keskittymään opiskeluun ollenkaan. Kurssi kuitenkin päättyi aikanaan ja olin jo melkein unohtanut koko miehen, kunnes hän ilmaantui jälleen samalle luennolle! Käyttäydyn kuin pikkutyttö, olen jo urkkinut osallistujalistoista selville hänen nimensä ja katsonut kuvia facebookista. En tajua mikä on vialla, en tosiaan ole tuntenut tällaista vetovoimaa kehenkään toiseen seurustelun aloitettuani. Mun olisi nyt keksittävä jotain, pelkään että tilanne vain pahenee nyt kun näen häntä taas lähes päivittäin.

Vierailija

Itselläni oli syksyllä samanlainen tilanne, kun ihastuin kaverin kaveriin baarissa. Emme tehneet mitään, mutta kipinöitä oli ilmassa välillämme välittämättä vieressäni olevasta poikaystävästäni, jolle olen ollut uskollinen yli kolme vuotta.

Niin ilmiselvää ihastukseni oli, että asia oli puitava poikaystäväni kanssa perusteellisesti.

Ensimmäiset viikot tapahtuneen jälkeen olin aivan hukassa - en ollut varma mitä halusin suhteeltani, olinko tyytyväinen jne. Vaikka halu veti erisuuntiin, päätin unohtaa ihastukseni. Loppujen lopuksi sehän oli vain ihastus, vaikkakin molemminpuolinen. Itkin itkut ja lopulta olo helpottui. Olen tyytyväinen päätökseeni, sillä tapaus avasi silmäni.

Poikaystäväni pelkäsi menettävänsä minut, mutta oppi luottamaan minuun ja rakkauteeni uudelleen, ja minäkin ymmärsin, että näin voisi käydä myös päinvastoin minullekin.

Tapauksen jälkeen olen myös säikähtänyt tilanteita, joissa haaveilen jostakusta muusta kuin omasta kullastani. Tottakai ajatella saa, mutta koen vieläkin niin huonoa omatuntoa poikaystävälleni aiheuttamastani surustta, että inhoan itseäni jos haaveilenkin muista.

Vierailija

Mulla on ollut yli kahden vuoden on-off -suhde erään miehen kanssa, ja olen vain pisimmän off -vaiheen aikana ollut ihastunut yhteen toiseen. Nyt en ole ollut ihastunut keneenkään muuhun yli puoleentoista vuoteen, joten tuntuu kummalliselta että parisuhteessa elävät ihastuisivat muihin, itse kun en vahingossakaan kiinnostu kenestäkään toisesta vaikka olenkin periaatteessa sinkku. En siis tuomitse mutten ymmärrä miten joku voi olla ihastunut KAHTEEN tai useampaan samaan aikaan, kun itse olen onnistunut elämässäni ihastumaan tasan kolme kertaa! :D :(

Vierailija
darkling

tuntuu kummalliselta että parisuhteessa elävät ihastuisivat muihin, itse kun en vahingossakaan kiinnostu kenestäkään toisesta vaikka olenkin periaatteessa sinkku. En siis tuomitse mutten ymmärrä miten joku voi olla ihastunut KAHTEEN tai useampaan samaan aikaan, kun itse olen onnistunut elämässäni ihastumaan tasan kolme kertaa! :D :(

Mä taas en tainnut olla sinkkuaikoina koskaan ihastunut vain yhteen kerrallaan, parhaimmillaan ihastuksia oli varmaan neljä samaan aikaan. :D Seurustellessani en ihastu onneksi ihan yhtä helposti, mutta jos kohdalle sattuu sellainen ihminen joka todella kolahtaa joko ulkonäön tai luonteen osalta, ei se jää multa huomaamatta vaikka olen jo puoliskoni valinnut. Varsinaisia ihastuksia on ollut seurustelun aikana muutama, mutta pettäminen tai vaihtaminen ei ole käynyt mielessäkään. En ole yrittänyt tutustua lähemmin ihastuksen kohteeseen enkä ole tietoisesti ja tarkoituksella heistä haaveillut, joten en pode näistä huonoa omaatuntoa. Ihastuminen on silloin tällöin ihan kivaa ja piristävää, eikä se ole pois rakkaudesta omaa miestä kohtaan. :)

Vierailija

Ennen poikaystäväni tapaamista olin varmaan jatkuvasti ihastunut useampaan mieheen yhtä aikaa, koska olisin niin kovasti halunnut olla yhdessä jonkun kanssa. Haluaisin saada miespuolisia kavereita, mutta ongelmana on se, että olen edelleen herkkä "ihastumaan" tapaamiini miehiin, jos he vaikuttavat mukavilta ja ovat vielä ulkonäöltäänkin miellyttäviä. Jonkin verran tilannetta helpottavat tapaamani poikaystäväni kaverit, jotka ovat ihan mukavia, mutta joista kehenkään en ole ihastunut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat