Ylipaino mediassa

Vierailija

Kommentit (8)

Vierailija

Voisin sanoa yhden ohjelman, joka antaa toisenlaisen
kuvan pyöreämmistä naisista: Nätti nakuna. :)

Olen joidenkin mielestä ylipainoinen, läski, jne, mutta
olen oppinut pitämään itsestäni juuri tällaisena, kuin olen.
Avopuolisoni ja joidenkin muidenkin mielestä olen kurvikas. :)

Se on kyllä totta, että mediassa näkyy lähinnä laihoja naisia.
Julkisuudessa olevat naiset laihduttavat itsensä sairaalloisen
laihoiksi. Kaikki eivät sitä tee, mutta pelottavan suuri osa.
Missi-ja mallikisoissa oleville naisille saatetaan sanoa, että
heidän täytyy laihduttaa lisää, vaikka he olisivatkin jo tarpeeksi
laihoja. Mikään ei tunnu riittävän.

Joissain Dove-mainoksissa on ollut pyöreämpiä naisia, mutta
ne mainokset ovat tainneet kadota telkkarista?

Jotkut nuoret, laihat tytöt tuntuvat halveksivan tukevampia tyttöjä.
Satuin kuulemaan tässä yksi päivä, kun joukko nuoria jutteli.
Eräs poika mainitsi jonkun tytön ja toinen tyttö sanoi siihen
heti:" ai se läski?" Poika sanoi siihen, että kyseinen tyttö
on kyllä tosi sympaattinen ja mukava, mutta toinen tyttö
vain nauroi ivallisesti. Tukevampi tyttö ei taida olla tervetullut
ainakaan tuohon porukkaan, mikä on sääli.

Vierailija

Tästä aiheesta on muuten ihana kotimainen blogi olemassa jossa käsitellään just tätä aihetta! Ihan loistavia, fiksuja ja kauniita tyttöjä ovat he :) http://mor3tolov3.blogspot.com/

Mutta niinhän se on, ylipainoisia naisia kohdellaan todella julmasti mediassa. Ihme piirre ihmisessä että pitää dissata erilaisia... Ylipäätänsä ärsyttää kun puhutaan siitä että ylipaino on rumaa, niin ei tehdä ollenkaan eroa siinä että painaa 150 kg vs lievä ylipaino vaikkapa 70 kg lyhyellä ihmisellä. Siinä kuitenkin on huima ero! :D

Vierailija

Se on hyvä, että tähän asiaan on alettu mediassa kiinnittämään huomiota enemmän. Esimerkiksi juuri se Dove-mainos. Mutta miksi tommoisissa mainoksissa on pääpointtina aina ne ylipainoiset ihmiset? Tai siis tätä on mun ajatusmaailmaa on nyt vähän vaikea pukea sanoiksi, mutta minäpä yritän. :P Eli nykyään mediassa on alettu olemaan vähän avomielisempiä ylipainoisia kohtaan, viimeiseen asti trimmatut näyttelijättäret ja laulajattaret sanovat, että on ihan ok olla vähän pyöreä. Jos jossain mainoskamppanjassa on ylipainoisia naisia malleina, niin se on sitten koko sen kamppanjan ydin, että mallit ovat ylipainoisia ja siitä nousee helvetinmoinen haloo mediassa. Kaikki sanovat, että vähänkö hienoa, että siinä doven mainoksessa on pyöreitä naisia, eikä mitään tikku-ukkoja niin kuin yleensä. Normaali-painoiset mallit ovat kauniita, mutta mä en pidä siitä, että tämmöisissä tapauksissa nousee niin helvetin iso haloo. Se on merkki siitä, että ei ne ihmiset hyväksy mediassa normaalikokoisia ihmisiä.
Lehdissäkin nykyään toitotetaan, että olkaa te tytöt ylpeitä kiloistanne, vaikka niitä olisi vähän ylimääräisiäkin. Samassa lehdessä sitten näkeekin pelkästään mallin mitoissa olevia kuvankauniita naisia, joilla on mallin mitat omaava komea ori vieressään.
Vähän ristiriitaista.

Vierailija

Eltzuahin asenne on ihailtavaa! Mun mielestäni ylipainoinenkin naine voi olla ihana, kaunis ja seksikäs. Kauniit vaatteet, laitetut hiukset ja meikit, ripaus itsetuntoa ja voilá, olet yhtä seksikäs kuin laiheliinikin. Paitsi että liika laihuus on musta rumaa. Naisella pitää olla rinnat ja mielellään leveä lantio ja pyöreä takapuoli. Tikkureisinen lättärinta muistuttaa pikemminkin pikkupoikaa kuin naista.

Musta on naurettavaa, että nykyteinit pitävät kurvikkaita ja ylipainoisia naisia rumina ja läskeinä. Mun sisko joka on tikkulaiha haukkuu mus läskiks, vaikka mun bmi on 22. Tuntuu, silt et sen ikäiset eivät hyväksyis grammaakaan naisellisuutta laihaan kroppaan, muuten ollaan heti läskejä. Laihoilla teineillä taitaa laihuudestaan huolimatta olla huono itsetunto, kun pitävät itseään välillä ylipainoisina. Itselläni on tiimalasivartalo, jota pidän naisellisena, ja pidän itseäni täysin normaalipainoisena. Dovenkin mainoksissa niiden mallien bmi on 20 ylöspäin ja siinä mainoksessa on meilestäni naisellisempia naisia kuin catwalkilla.

Vierailija

Löysin tuolta More to love-blogista linkin enkunkieliseen
blogiin, jota kirjoittaa joku amerikkalainen(?) nainen: http://www.youngfatandfabulous.com/

Olen tässä lueskellut joka päivä tuota More to love-blogia
ja ihastuin noiden naisten asenteeseen, heillä on jopa
parempi asenne, kuin minulla. ;)

Gitana: Olet todellakin normaalipainoinen, siskollasi ei ole mitään
syytä haukkua sinua!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat