Kuntosalilla käyminen

Seuraa 
Liittynyt12.5.2009

Hei kaikille. Oon alkanut käymään salilla enemmän nyt ja pidän siitä todella. Ajattelin kysyä muutaman kysymyksen ja muutenkin sitten yleistä keskustelua tänne vaan aiheesta. : )Monta kertaa viikossa sinä käyt salilla viikossa? Kuinka pitkään olet salilla? Kauan aikaa käytät venyttelyyn? Ja kaikkea mitä kannattaa tietää! Kiitos.

Kommentit (15)

Vierailija

No viettämäni aika siellä vaihtelee tosi paljon, riippuen vapaana olevasta ajasta, ja joskus siellä on ihan kiva oleskella treenaamisen lomassa. Aluksi lämppää hölkkää tai jotain venytellä kannataa treenata ja lopuksi vähän hölkätä että palautuu, kotiin päästyä voi tehdä pitkiä venytyksiä, mutta urheilun jälkeen ei kannata rykiä, ei tee hyvää :)

Vierailija

käyn yleensä 2-3 kertaa viikos salil ja aikaa menee usein joku 60-90min. venyttelyy menee aikaa 5-10min ja sitte myöhemmin kotona venyttelen pidempään.

Vierailija

3 tai 4 kertaa viikossa on hyvä,
noin tunnin setti, riippuen ehkä hakeeko treenissä lihaskuntoa vai lihasvoimaa.
Uinti on mielestäni hyvä venyttely treenin jälkeen, siten suosinkin uimahallleja.

esimerkiksi;
10 toistoa ja kolmena sarjana per laite/puntit sopivasti voimaa hakevana harjoitteluna.
vaihtoehtoisesti yli 10 toistoa pienemmillä painoilla on enemmän kuntoharjoittelua.
Irtopainoja ja tankoja kannattaa suosia, sillä ne parantavat lihaskoordinaatiota.
Rinnat, olkapäät, hauikset ja ojentajat yhtenä päivänä.
Jalkalihakset erikseen.
Selkälihaksia ja vatsoja vaikka yhtenä päivänä,
Vatsalihaksia hyvä treenata lämmittelyinä ihan miten sopivalta tuntuu.
kyllä aika sitten näyttää mikä on sopivinta ja motivoivinta.

Vierailija

Mä käyn yleensä salilla vaan lämmittelemässä ennen ryhmäliikuntatunteja. Esim. tänään olin aamulla shape-tunnilla, jossa treenataan lihaskuntoa käsipainoilla ja kuminauhoilla, mutta sitä ennen olin salilla juoksulaitteella noin 15min. Välillä käyn myös express-tunnilla, joka on kiertoharjottelua ilmanpainelaitteilla. Se kestää 45 min ja on musta kyllä todella tehokas. Kuuma tulee:D Käyn siis Satsilla, ja pyrin käymään siellä mahdollisimman usein, useimmiten noin 3-4 kertaa viikossa. Lisäks mulla on kolme tanssituntia.

Vierailija

Aloin noin vuosi sitten käymään salilla, mutta kesällä oli muutaman kuukauden (4 kuukauden, liian pitkä) tauko. Nyt aloin taas käymään ja on kyllä kivaa :) Ite käyn kaksi kertaa viikossa, teen eri lihaksia noilla kerroilla. Toisella kerralla jalat, pakarat ja rinnan. Toisella kädet, hartiat, selän ja vatsat. Lähes kaikkia liikkeitä teen 3 x 12 sarjat. Hyvin ainakin mulla toimii näin. Molemmilla kerroilla olen salilla n. 1-1½ tuntia ja siihen kuuluu aina lopuksi ainakin 15 minuutin venyttely :p Sillein, että jokainen venytys kestää 30 sekuntia. Ja alussa yleensä poljen kuntopyörää lämmittelynä jonkun aikaa.

Vierailija

Heips!
Siinä onki kiva harrastus, oon jääny itekin koukkuun :D
Käyn salilla 4-6 kertaa viikossa. Yleensä olen n. tunnin :)
Venyttelen aluksi ja lopuksi n. 5min.
Treenaan lähinnä jalkoja ja masua:)

Vierailija

Moi :) Käyn 3-4 kertaa ja aikaa menee tunnista kahteen. Joskus otan alkulämpän salilla ennen ohjattua tuntia tai sitten tuun vaan salille ja silloin menee alkulämpän kanssa se 1,5-2 tuntia ehkä. Yleensä käyn kuitenkin salilla ja spinningissä samalla kertaa niin ei tarvitse monesti viikossa tulla ähisemään. Näillä pakkasilla en ainakaan halua reissata yhtään ylimääräisiä. Venyttelyyn menee ehkä 5-10 minsaa. Jepulis, oon aika hidas hämäläinen. En vaan tykkää kiirehtiä edes venyttelyssä. :)

Vierailija

Mä käyn 2 krt viikossa ryhmäliikunnan (5-7 krt sitä) lisäksi salilla. Tavoitteena yksinkertasesti saada lisää lihasta ja totta kai voimaa jne. Käytän vaan pelkkiä vapaita painoja, laitteista sain tarpeekseni jo. Suosittelen noita vapaita painoja, koska niissä joutuu tavallaan koko kroppa töihin niin kehittyy samalla enemmän. Mun saliohjelma on kaksjakoinen eli toisena päivänä ala -ja toisena yläkroppa. Liikkeinä kyykky, askelkyykky, penkkipunnerrus, hauiskääntö, ranskalainen punnerrus, viparit, pystypunnerrus, kulmasoutu ja sitten vatsoja sekalaisesti loppuun.

Ja suosittelen treenaamaan koko kroppaa eikä keskittymään vaan tiettyyn, koska lihasepätasapaino (siis esim. että vatsalihakset on tosi paljon paremmat kuin selkälihakset) voi aiheuttaa vaikka mitä kipuja ja ongelmia. Ja kroppakin näyttää paremmalta, kun joka puolella näyttää treenatummalta kuin että koko muu kroppa on ihan lihakseton, mutta vatsa on treenattu tms...

Vierailija

Mää käyn 3-4 kertaa viikossa. Usein käyn jumpissa, esim. pumpissa on tullu käytyä aika ahkerasti. Tuntuu et jos meen vaan salille, niin väsyneenä siä ei jaksa tehä mitää, mut sitten siä tunnilla on "pakko" tehä kun kaikki muutki tekee :D

Mut jos ihan sinne salin puolelle meen niin 1-1,5 tuntia siä menee. Lämmittelyyn menee n. 20 min, riippuu vähän päivästä kuinka jaksaa kiinnostaa :D

Vierailija

Käyn salilla tai ryhmäliikuntatunneilla 3-5 krt viikossa, vähän riippu paljon on töitä ja muita kiireitä. Aikaa menee normaalisti yhteensä 1½ tuntia. Siitä alkulämmittelyyn käytän yleensä 20 min, mieluiten cross-trainerilla tai soutulaitteella. Sitte varsinaista treeniä, pitkiä sarjoja kohtuullisilla painoilla, joka sarjaan vähän lisää painoja, päivästä riippuen eri lihasryhmille. Varsinki jalkapäivän jälkeen loppuverryttely on tärkeää, esim kuntopyörällä kevyellä vastuksella hapot pois! Tietty jos oon pyörällä liikenteessä niin se sit korvaa ton loppuverkan :D venyttelen vasta kotona.

Vierailija

Kävin pari vuotta sitten salilla kerran ja inhosin sitä. Nyt sitten päätin kuitenkin, että rupeen oikeen kunnolla käymään, koska haluan habaa. Miespuolinen kaveri on jo opastanut mua liikkeissä ja siinä, mitä kuuluu tehdä. Mutta en ole vielä kunnolla saanut aikaan ruveta käymään. Menen tällä viikolla ja rajoitan käynniy kertaan pariin viikossa. Mulla kun on kaikkea muuta kivaa harrastusta viikon aikana.

Venyttelettekä te siis jälkeen vai ennen salitreenin? Mä venyttelen aina jokaisen treenin jälkeen, mutta ennen treeniä alkulämppä saa riittää.

Vierailija

Treenin jälkeen venytellään, ennen sitä lämmittewly riittää. Itse lämmittelen yleensä crosstrainerilla.

Ite käyn salilla kerran viikkoon, joskus jää kerta väliin. Yleensä menee 30-45 min ja venyttelen vasta kotona (lyhyt matka kotiin).

Vierailija

Mikä tuuri, että tää keskustelu oli jo luotu, kun tulin tänne juuri etsimään keskusteluja kuntosalilla käynnistä! :)
Itse käyn salilla noin 3-5 krt viikossa ja yleensä siellä menee aikaa 1,5h - 2h. Keskityn paljon reisilihasten vahvistamiseen, sillä on aika paljon ongelmia toisen polven kanssa. Lämmittelyksi mun tilanteessani sopiikin tosi hyvin pyöräily, sillä se ei rasita polviniveliä samoin kuin cross trainer ja juoksumatto. Lopuksi kannattaa tosiaan aina esim. juosta juoksumatolla tai vetää kevyesti cross trainerilla/kuntopyörällä palautuakseen.
Venyttelen yleensä lämmittelyn jälkeen lyhyillä, n.15s, venytyksillä ja reenin päätteksi samaten. Sitten kotona venyttelen lisää vähän pidemmillä, n.30-40s pitkillä venytyksillä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat