Työttömät ja ilman opiskelupaikkaa jääneet

Vierailija

Onko muita samassa tilanteessa?
Itse valmistuin keväällä mutta töitä en ole löytänyt vaikka olen tammikuusta asti etsinyt (edellinen osa-aikainen loppui joulun jälkeen). On tainnut aika pahasti lama iskeä.
Hain myös ammattikorkeakouluun hyvillä arvosanoilla, pääsykokeetkin menivät omasta mielestäni hyvin, mutta paikkaa ei tullut.
Miten saatte päivät kulumaan, onko jotain vinkkejä mistä kannattaa töitä etsiä...?Ja miten pitää motivaatio yllä työnhaussa :)

Kommentit (13)

Vierailija

täällä on yks samallainen joka on samassa patti tilanteessa :D
Mulla päivät kuluu siivotessa, koiran kanssa touhutessa ja työtä ettiessä, mutta ei nappaa..

Tsemppiä sinne, toivottavasti jotain keksit:)

Vierailija

Ite oon ollu työtön keväästä asti. Oon koittanu ettiä töitä,mutta en nyt hirveen aktiivisesti joka päivä. Mä käyn jumpissa/salilla 4kertaa viikossa,katson elokuvia ja koitan vaan keksiä tekemistä..

Vierailija

No itse lopetin n. 2v sitten työnhaun, kun ei näyttänyt paikkoja irtoovan. Et jos ei niinku työntekijä kelpaa (myös ihan kohtuulliset arvosanat ja mielestäni hakemuksetkin kunnossa eli ei voi noista olla kiinni) niin ei sitten mahda mitään. Vähän sama, kuin edellisellä: jumppaan, salille, kavereiden kanssa, leffoja ja juhlimista. Kyllä se näinkin menee. Onneks saan tehtyä keikkahommia pr-jutuissa niin saa välillä vähän vaihtelua arkeen ja ei pääse tylsistymään. Tosin eihän tuolla keikkailulla tienaa et sikäli säännöllinen työ olis kiva.

Nimimerkillä oman alan töitä etsiessä ja odottaessa.

Vierailija

Itse ainakin kun olin opiskelijana niin sain oriflamen-avulla ihan kivasti lisätienestiä itselleni, ja monet työttömänä olevat tekevät myös oriflamen avulla itselleen hiukan lisää rahaa. Eihän se nyt mitään miljoonia ole, mutta kuitenkin itse ainakin huomasin että muutama kymppi kuukaudessakin auttaa jo ihan hirmuisesti!
laittakaa yksityisviestiä jos haluatte kuulla lisää, kerron mielelläni! :)
Aloitus on 0e, ja lopettaa voi koska tahansa, kannattaa siis lähteä kokeilemaan :)

Vierailija

Itselläni oli heti elokuusta sama tilanne. Mutta nyt olen ollut 6kk työharjoittelussa päiväkodissa työvoimatoimiston kautta. En saa työttömuustukea muulla tavalla kuin olemalla siellä. Suosittelen lämpimästi hakeutumaan työkkärin kautta hakemalleen alalle työharjoitteluun. Itse haaveilen lastentarhaopettaja/-hoitajan urasta

Vierailija

Samassa tilanteessa oltu nyt noin 2 vuotta.
Työkkäri luvannut järjestää työharjoittelupaikkaa mutta pienessä kaupungissa kun asuu niin ei näytä lama-aikana olevan edes työharjoittelulle mahdollisuuksia.
Kelan rahalla mennään eteenpäin, alle 100 euroa tulee kuukaudessa kun mies tienaa niin hyvin.
Kovasti työtä kaivattaisiin ja hakemuksia lähtee lähes viikottain eri paikkoihin.. eipä vaan näin lama-aikana näytä mihinkään oikein pääsevän.
Varsinkaan ilman tietyn alan koulutusta, koulutus on käyty tietylle alalle mutta omalta alalta ei ole todellakaan töitä tiedossa ja muille aloille ei ilman koulutusta tai työkokemusta näytä pääsevän...
pattitilanne.

Vierailija

Täällä yksi työtön myös. :D
Viime toukokuussa valmistuin ja sen jälkeen ollut työttömänä. Tosin viime vuonna niin toukokuun jälkeen ei ollut väliäkään että töitä olisi ollut kun sairastelin niin olisin joutunut olemaan pitkään sairaslomalla. Nyt ahkerasti etsinyt töitä ja juoksennellut työhaastatteluissa, mutta ei. Alkuvuoden työpaikka olis ollut aivan unelma mut työnantaja teki ikävästi vaikka kaikki oli jo sovittu. :/
Itselläni ei ole ollut yhtään pitkästyttävää vaikka työttömänä olenkin ollut, päin vastoin. Hyvä että kotona edes ehtii käydä kääntymässä. :D

Vierailija

Tääläkin työtön, oon ollu työtön viime elokuusta asti. Onneks nyt pääsin töihin, muutamaks kuukaudeks. Ja yritän taas ammattikorkeaan sisälle mutta jännä nähä miten käy :D

Vierailija

Moikka!
En tiiä mistä päin ootte, mutta itte asun helsingissä ja työkkärin kautta sain duunia puoleks vuodeks! Se on sellaista palkkatukityötä vastavalmistuneille. Valmistuin itse vuosi sitten kesällä. Tätä mahdollisuutta kannattaa kysyä jos asuu pääkaupunkiseudulla! :)

Vierailija

Hei, tarkoitatko työmarkkinatukea? Ite oon sillä ollut kahdessa paikassa ja siitä tulee kk rahaa joku 640€ mulle, ei oo hääviä ku vuokraan menee sitte 500E siitä :D Onneks nyt kesällä on iha hyvä palkkainen työpaikka :)

Vierailija

Minun muistaaksen palkkatuki on eri asia kuin työmarkkinatuki: palkkatuen saamiseen on tietyt ehdot jotka tulee täyttyä ja sitä se on sitten ilmeisesti isompi kuin työmarkkinatuki :)

Ja aiheesta muuta, että uudelleenkouluttautumista kannattaa harkita. Opiskelu on parhaimmillaan hauskaa ja antaa sisältöä elämään, ja vielä uuden ammatin!

Vierailija

työtön melkolailla vuoden verran olen ollut. hakenut olen kovasti erilaisia töitä mutta ei ole tärpännyt. heinäkuussa edessä äitiyslomalle jäänti. jos vuodelle 2011 tulisi uusia haasteita vastaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat