Kun luottamus ja arvostus puuttuu

Vierailija

Minä en enää tiedä mitä tehdä joten aattelin kirjoittaa tänne. Tässä ensin perustietoa. Olen 15vuotta ja poikaystäväni 17. Olemme seurustelleet n.1,5 vuotta.

Ongelmana on että poikaystävä ei luota enään minuun täysin. Hänen sanoillaan: luotan sinuun yhtä paljon kuin perus kaveriin.
Kaikki tämä sen takia kun olimme ryyppäämässä soitin yhelle pojalle 2h puhelun koska poikaystäväni käski minun mennä pois luotaan koska olin muka rasittava yms. tuosta tapahtumasta on n.6kk. eikä hän vieläkään luota. Mitä teen en halua erota!

Toinen ongelma on se että poikaystäväni ei arvosta eikä kunnioista minua. Hän aina arvostelee ja haukkuu minua ''vitsillä'' vaikka tietää et olen TODELLA epävarma ulkonäköni suhteen. JA olen sanonut asiasta, ei vaikutusta. MITÄ TEEN!

muuten meillä menee tosi hyvin tai siis että olla parhaat kaverukset ja arjessa ei ole mtn ongelmaa kunnes nämä pomppaa pintaan. Apua.

Kommentit (2)

Vierailija

"...muuten meillä menee tosi hyvin tai siis että olla parhaat kaverukset ja arjessa ei ole mtn ongelmaa kunnes nämä pomppaa pintaan."

Mikäli susta oikeasti tuntuu, että olette parhaat kaverukset, niin suhteessa ei ole järkeä. Tämä on minun mielipiteeni, ja asiasta saa olla eri mieltä. Mutta kun satun puhumaan kokemuksella.
Seurustelin joskus aikoinaan parhaan kaverini kanssa (pojan). En koskaan rakastanut häntä, vaan tykkäsin hänestä kaverina. Niinpä juttu ei edennyt, koska olimme alusta asti olleet vain kavereita toisillemme.

Poikaystävän täytyy kunnioittaa ja osoittaa rakastavansa tyttöystäväänsä. Jos poikaystäväsi on vielä niin lapsi, kuten kertomasi jutun perusteella voin ymmärtää, niin hänellä on vielä monta asiaa opittavana rakkauden suhteen. Jos hän oikeasti välittää sinusta, niin hän ei loukkaa sinua, edes vitsillä.

Kysy häneltä mikä häntä vaivaa. Sano, että asian on nyt loputtava, tai suhteemme loppuu tähän. Joskus on tehtävä rajuja valintoja, mutta se kannattaa, jos pidemmän päälle toinen osapuoli joutuu vaan kärsimään.

Vierailija

Minusta taas suhteessa nimenomaan on järkeä jos olette parhaat kaverukset. Tottakai parisuhde vaatii muutakin, mutta se on minusta ehdoton minimi, en voisi kuvitellakaan olevani jonkun kanssa jota en myös pystyisi kutsumaan parhaaksi ystäväkseni.

Ihan ensimmäiseksi varmistaisin poikaystävältä tämän luottamus-asian. Mitä hän tarkoittaa sillä ettei luota "täysin", vai tarkoittaako mitään, tämä voi olla vain sinun tulkintasi siitä että hän sanoo luottavansa sinuun kuin peruskaveriin. Eihän tuo välttämättä ole negatiivinen asia, moni luottaa hyvään kaveriin enemmän kuin keneenkään muuhun. 6kk on pitkä aika olla loukkaantunut yhdestä puhelusta, ehkä olisi paras selvittää asia kunnolla. Voi hyvinkin käydä ilmi että kyse ei ole niinkään jostain yksittäisestä tapauksesta, vaan esim. yleisesti ottaen käytöksestäsi kännätessäsi.

Ja tuo kunnioitus. Miten sinä ilmaiset kunnioitustasi ja arvostustasi poikaystäävää kohtaan? Ihmiset oppivat ainakin jotain ihan esimerkin pohjalta, joten jos sinä käyttäydyt niin kuin toivot poikaystävän käyttäytyvän, eiköhän tuo jotain siitä kostu. Kunnioituksen ja arvostuksen kun pitäisi olla molemminsuuntaista.

Kun sanot miten pahalta tuntuu kun poikaystävä vitsailee ulkonäöstäsi, oletko kertonut miksi se tuntuu pahalta ja nimenomaan sen että sinä koet sen kunnioituksen ja arvostuksen puutteeksi? Mies kun ei välttämättä sanomatta tajua että niin sinä tulkitset sen minkä hän aidosti vain kokee vitsiksi. Joillakin ihmisillä on hiukan julma huumorintaju, tai ne ei yksinkertaisesti tajua että vitsiksi tarkoitettu voisi mitenkään loukata. Se pitää vaan takoa niiden päähän, eikä sitä oikein muuten voi kuin jankuttamalla miten ikävältä ja ilkeältä se sinusta kuulostaa. Tuollainen vitsailu ei vielä itsessään kerro arvostuksen puutteesta, mutta kun olet ilmaissut hänelle miltä se sinusta tuntuu, noiden tunteiden sivuuttaminen kyllä on arvostuksen puutetta ja se pitää tehdä poikaystävälle selväksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat