Ongelmana "buddha belly"

Vierailija

Ongelmanani on ns. buddha belly, eli melkein kuin pömppis, mutta jotenkin "pussimaisempi". Olen normaalipainoinen, mutta tämä häiritsee minua, koska vaatteet näyttävät päälläni todella tökeröiltä kun masu pömpöttää. Ryhtini on myös huono, mutta vaikka saisin sen parantumaan, on maha silti melkein samanlainen.

Syön monipuolisesti, enkä herkuttelekaan kovin paljoa. Pyöräilen lähes joka päivä ja kävelen paljon. En juo, enkä polta. Nyt tarvitsisinkin jonkin hyvän lajin tai liikkeitä jotka saisivat ryhtini parantumaan ja mahdollisesti myös pömppiksen vähän pienentymään. En ole kovin rahoissani, joten mitään kallista en voi ruveta harrastamaan.

Neuvoja?

Kommentit (2)

Vierailija

mul on ihan sama ongelma.Ja mäkin oon normaalipainoinen 160cm/50kg.Mun pömppis sijaitsee just tos navan alapuolella.Tuntuu ettei vatsalihasliikkeetkään auta.

Vierailija

Totuushan on se, että normaalipainoisen on aika hankalaa alkaa laihduttamaan paikallisesti, mikä on oikestaan mahdotonta. Vatsalihasliikkeet eivät auta poistamaan pömppistä, vaan kiinteyttävät lihaksia sen läskin alla josta on toki hyötyä sillä se kuluttaa energiaa. Jos oikeasti tahtoo siitä pömppiksestä eroon niin saa harrastaa paljon aerobista liikuntaa, lenkkeilyä etc ja siihen yhdistää lihaskuntotreenin niin on monipuolista kuntoilua ja lihaksetkin kiinteytyy ja vahvistuu. Siihen vielä oikeanlainen ruokavalio.. Mutta kannattaa muistaa realiteetit, eli siis se, että normipainossa kiinteytyminen on aika rankkaa työtä. Olen itse kokeillut ja totesin että kroppani ei muodoistaan luopunut...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat