Seksi sattuu

Vierailija

Olemme olleet poikaystäväni kanssa yhdynnässä nyt alle 10 kertaa (tätä ennen olin siis neitsyt) ja jokaisella kerralla yhdyntä on sattunut minua.
Kostun mielestäni melkeinpä liikaa, että kuivuudesta tämä tuskin johtuu, mutta voisiko syy olla se että olen liian tiukka tai että jännitän tiedostamattani?
Viimeisen kolmen kerran jälkeen olen myös vuotanut jonkin verran verta, vaikka poikaystäväni on yrittänyt olla hellä. Kipu ei ole sietämätöntä, mutta en myöskään pysty nauttimaan seksistä sen takia. Onko teillä kokemusta kivusta seksielämän alussa? Onko se peräti täysin normaalia ja meneekö itsestään ohi kun tulee lisää kokemusta, vai kannattaisiko huolestua kun on vertakin tullut? /:

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Itselläni ei ole kokemusta asiasta, mutta kuulostaa aika oudolta, että edelleen sattuu, vaikka niin monesti olet harrastanut seksiä. Tiedän myös yhden tytön jolla on samaa ongelmaa, ja hänellä on ihan lääkitys siihen, joten suosittelen sinullekkin lääkäriä tai gynekologia, että saat helpotusta ongelmiisi, tuskin haluat viettää lopunelämääsi asian kanssa. Minulla ei tullut verta tai kipua edes ensimmäisellä kerralla, eli en valitettavasti voi auttaa sen enempää! tsemppiä asian kanssa.

Vierailija

Muinaishistorian hämäristä olen muistaakseni että minulla oli vähän samanlaista ongelmaa seksielämäni alussa. Joskus immenkalvo ei mene "kunnolla" rikki ekalla kerralla, vaan rikkoutuu pikku hiljaa (joskus se on kunnolla rikki jo valmiiksi, esim. aktiivisen urheiljan kohdalla "neitsyys" menee aika huomaamatta...). Joskus taas immenkalvo voi olla niin tiukka että se täytyy lääkärissä napsaista, mutta jos kuitenkin penis sinne mahtuu ilman sietämätöntä kipua niin tuskin kyse on mistään vakavammasta kuin vain tottumattomuudesta joka menee ohi harjoituksen kanssa.

Varsinkin jos eka kerta oli kovin kivulias, sitä on helposti varottu kunnon seksiä sillä kertaa ja ehkä joka kerta sen jälkeen, eli voi olla että mies yrittää olla hellä ja pidättäytyä pinnallisessa yhdynnässä, ja rikkoo immenkalvoa pikkuisen lisää joka yhdynnällä. Asennollakin on väliä, eri asennoissa penis kun tulee sisään eri kulmasta, ja tosiaan jos jännität kipua niin sitä todennäköisemmin koet kipua...

Jos suinkin vain pystyt, nopein tapa tästä ongelmasta eroon voikin olla juuri se ettei poikaystävä yritäkään olla hellä. Kunhan kunnon esileikit on harrastettu (pelkkä kostuminen ei välttämättä riitä, kannattaa yrittää myös hiukan venytellä emätintä sormin, ikäänkuin valmistella sitä penistä varten), ja pyrit olemaan jännittämättä niin paljon kuin mahdollista, ehkä yksi kunnon yhdyntä auttaa korjaamaan tilanteen. Myös se että olet itse päällä voi helpottaa, kipu on lievempää kun se on itseaiheutettua...

Vierailija

Itselläni hillitöntä kipua oli 4 vuotta seurustelusuhteessa. Seksiä pystyi harrastamaan korkeintaan kerran viikossa.
Suhteen jälkeen lopetin e-pillerit, ja nyt olen taas normaali :)
Sitä kannattaa siis myös kokeilla, voi kun joku olisi sen minule sanonut!

Vierailija

Mulla ei myöskään oo kokemusta asiasta. Sillon ku aloin seurustelee vakavasti ja harrastamaan seksiä, niin yhdyntä ei kyllä sattunut lainkaan. Mutta nyt oon kyllä huomannu, että jos ollaan pidemmän aikaa harrastamatta seksiä niin sillon sattuu hetken aikaa seksin alussa, mutta menee sitten ohi. Voihan se olla, että tiedostamatta jännität "alapään lihaksiasi" ja sen takia yhdyntä sattuu.

Vierailija

itselläni ainakin sattui muutamia kertoja ekan kerran jälkeenkin. se johtui luultavasti vain siitä että olin niin tiukka. en pystynyt myöskään nauttimaan seksistä. mutta kyllä se siitä venyi ja nyt pystyn jo nauttimaan itsekin:)hitaasti hyvää tulee.

Vierailija

Mulla parit ekat työnnöt sattuvat lähes aina, varsinkin jos on ollut yli viikon tauko. Aktiivinen olen ollut jo 4 vuotta.. :D Mutta en tiedä, kai mä sit vain olen vähän "tuikka", olen siitä saanut palautettakin (lähinnä postitiivista tai "oletko neitsyt?" x) ).

Vierailija

Itsellänikin on jo kohta 11kk yhdessäolon jälkeen vähän samanlainen ongelma, mutta minulla nuo kivut johtuvat lihasten alitajuisesta jännittämisestä.

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa hieman yli kaksi vuotta. En ollut harrastanut seksiä ennen suhdettamme ja suurien kipujeni takia meillä kesti monia viikkoja ennen kuin pystyimme "kunnolliseen" yhdyntään. Valitettavasti kivut eivät omalla kohdallani kadonneet mihinkään vaan vainoavat edelleen. Noin vuoden ajan kivut olivat lievempiä eikä yhdynnän loppuvaiheessa tuntunut enää miltään (mikä on kohdallani hyvin positiivinen asia).

Nykyään tilanne on kuitenkin taas pahempi: jokainen kerta sattuu aivan hemmetisti ja purskahdankin lähes poikkeuksetta itkuun kivun ja pahan mielen takia. Muutaman kerran yritin opiskelijaterveydenhuollosta saada apua, mutta lopulta turvauduin yksityiseen gynekologiin. Eipä ollut siitäkään apua; ei kuulemma löytänyt minusta mitään fyysistä vikaa ja väitti että alitajuisesti alan aina jännittämään lihaksiani tai sitten limakalvoissani on jotain vikaa. Lääkäri käski kokeilla estrogenia sisältäviä emätinpuikkoja. Pillereissäkään ei voi vika olla kun olen niitäkin vaihtanut kaksi kertaa jatkuvien hiivatulehdusten takia.

Yllättäen kyseinen asiaa vaikuttaa hyvin negatiivisesti parisuhteeseeni ja omaan, yleiseen mielialaani.

En kuitenkaan halua peloitella, uskoisin että omassa tapauksessasi kivut tulevat menemään ohi ja tuskin kannattaa liikaa stressata. Uskon kuitenkin olevani melko harvinainen tapaus näiden jatkuvien kipujeni kanssa :)

Vierailija

Mäki kärsin tiukkuudesta. Seksikertoja on takana jo muutamia, mutta joka kerta miehen on mentävä pikkuhiljaa sisälleni. Ei häntä kuulemma haittaa.. Itteäni ärsyttää tää ongelma. Ja mua sattuu semmonen rajumpi pano hirveesti. En oo kehannu sanoo tätä miehelle. *noloo* Niimpä hammasta purren kestän kivun. Yleensä myös seuraavana päivänä paikat on aika hellinä.

Vierailija

Mulla on sama juttu. Kipu tuntuu aina seksin aikana semmosena paineena alaselässä, tosi ärsyttävää. Yleensä mua vaan panettaa niin hirveesti, että yritän unohtaa se kivun ja peitellä tuskastunutta ilmettäni :P

Vierailija

Itselläni oli aluksi melko kovat kivut kun harrastin poikaystäväni kanssa. Mutta se johtui kondomista koska kun aloitin pillerit ja lopetimme kondomien käytön niin heti alkoi ongelma hävitä. Kondomi ei vain liukunut tarpeeksi.
Joskus itselläni sattuu yhdyntä tiukkuuteni takia mutta se menee nopeasti ohi. Eiköhän sun ongelmas selviä pian,ja jos ei niin ehkä kannattaa käydä gynekologin juttusilla.

Vierailija

Mulla myös vakituisessakin seksielämässä sattuu yhdyntä joka kerta aluksi. Ekan poikaystävän kanssa (mentin neitsyytni hänelle) vaiva johtui mitä todennäköisimmin siitä, että kyseinen herra ei tajunnut että sinne pimpsaan ei voi ihan tosta noin vaan mennä vaan ois ihan kiva kostuttaa vähän myös. Itse olin niin nuori (17 jopa) ja ujo etten sitten kehdannu mitään sanoa vaan kstin sitte :/

Nykyisen kanssa ihan aluksi kun alotettiin harrastaa yhdyntöjä, niin sattu, sitten taas ei sattunu ja nyt taas on ruvennu sattuu melkeen joka kerta. Oon päätelly et tää johtuu tiukkuudesta, poikaystävä ainakin sanoo et oon kyl todella tiukka, ja jännittämisestä. Huomaan tän jännittämisen sillon, kun mies on menossa sisään ja jos pysähtyy htkeksi niin pystyn rentouttaa ihakset ja ei satu mutta jos hiukankin liikahtaa niin jännittyy taas. Kipu menee ohi kuitenkin muutaman työnnön jälkeen.

En kuitenkaan huolestuisi vielä kymmenen yhdyntäkerran jälkeen, koska itse oon ainaki tähän asti ollu siinä käsityksessä, että on ihan normaalia sattua alussa jonkun aikaa :o

Vierailija

Pakko tulla vielä kertomaan päivitystä omasta tilanteestani kun huomasin että keskustelu oli noussut tuohon etusivulle.

Nykyään tilanteeni on huomattavasti helpottunut. Tiukka olen kuulemma edelleen, mutta varsinaista kipua tunnen enää harvoin yhdynnässä. Alussa saattaa sattua, mutta se menee nopeasti ohitse. Verta en ole enää vuotanut kertaakaan :)
Eli näemmä huolestuin turhaan ja kipuni johtuivat mitä uskottavimmin alitajuisesti jännityksestä ja siitä että olen muutenkin tiukka (poikaystävä kertoi että häntäkin kuulemma on muutaman kerran sattunut alussa kun on työntynyt sisään).
Huolellinen esileikki ja paikkojen verryttely sormin on myös helpottanut kipuilua.

Vierailija

Kuten useat on sanonu jo tossa ^^ niin kannattaa lämmitellä kunnolla aluksi, sormet apuun ja rento meno päälle ! :) paljon pusuja ja silittelyä myös, ihan rauhassa.. Hellästi hyvä tulee :)

Ekat työnnöt tuntuu itselläni lähes aina henkeäsalpaavilta, ei voi oikeen luokitella kivuks mut ei se kyl aina kivakaan ole.. Pitää vaan osata rentoutua, muuten ei meillä ainakaan sisälle päästä vaikka suhteessa lähes puolitoista vuotta ja luottamukset sun muut fiilingit kohallaan.

ja kannattaa testata et onko kumille allerginen.
Itselläni oli tietämättäni kumiallergia; vaikka kuin oli märkänä ja hyvä fiilis niin kun kumipukuinen veijari työntyi sisään tuli kamalat "luisto-ongelmat" koska kumiallergian takia mun pipari turpos ja tuli hyvin kipeäksi..

Vierailija

Hei, mulla on ihan sama ongelman poikaystävän kanssa!

Kärsimme siitä molemmat.. uskon että jännitän tiedostamattani
(ja ehkä vähän tietoisestikkin) ja varmasti on vähän tiukka kun ei oo paikat vielä tottunu seksiin.. kun on alle 5 kertaa sitä vasta tehty.. sattuu vaan ja sen jälkeen tuntuu vaan epämukavalta/ei miltään.. Verta ei oo tullu. En sen takia pysty nauttimaan seksistä yhtään ja se harmittaa tosi paljon.. :(

Kaippa se on normaalia ja menee itsestään ohi kun vaan harrastaa seksiä useammin.. :) mutta kärsivällisyyttä se vaatii ja paljon!
itelläki meinaa hermo mennä ja masentaa.. :( onneksi en ole ainut!

Apua ja neuvoja otetaan mielellään vastaan täälläkin! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat