Kertokaa rehellinen ensi reaktionne

Vierailija

Sain kuulla tänään, että minulla on klamydia.
Kertokaa millaiseksi ihmiseksi kuvittelette minut. Teen pieni muotoista galluppia koska tiedon jälkeen minulle tuli saastainen ja elämään kelpaamaton olo. Onneksi olen alkanut toipumaan järkytyksestä ja tauti on hoidettavissa.

Kommentit (11)

Vierailija

Mullakin on ollut pari vuotta sitten sukupuolitauti ja se oli klamydia. Olin silloin aika järkyttynyt mutta nykyään en edes muista koko asiaa enkä pidä sitä mitenkään järkyttävänä. Eihän se kenestäkään sen saastaisempaa tee, höpö höpö! Itseltä se on vain pois, mahdollisesti kyllä myös seksikumppaneilta, jotka voidaan hoitaa helposti. Klamydia on sitä paitsi miehille vaaraton. Inhimillistä.

Vierailija

Jos nyt olen ihan rehellinen, niin mulle tulee ekana mieleen Sinkkuelämien Miranda, ja sehän oli saanut tartunnan siltä v-mäiseltä eksältään. Onneks sentään klamydia kun sehän on vissiin täysin hoidettavissa! Shit happens, oli se sitten oma moka, vahinko, väärinymmärrys tai vaan kohtalon kettuilua :/ Oikeasti saastaisiakin ihmisiä on olemassa *ajattelee eksäänsä*

Vierailija

itsekin olen saanut jokunen vuosi sitten klamydian.. ja minkäs sille voin??
omaa tyhmyyttäni luotin miehen sanoihin jotka oli tuulesta temmattuja ja idioottina en tietenkää testeihin vaatinut saati kumia vaatinut.. tyhmä olin.. ja siitä maksoin..

Vierailija

Sukupuolitaudit ovat suuri tabu ihmisille. Asian ei pitäisi olla niin, sillä aika moni meistä kohtaa elämässään jonkunlaisen taudin, oli se sitten syöpä, virusperäinen sairaus tai sukupuolitauti.

Suurin osa myös harrastaa seksiä ja monet tietävät, ettei se kovin "puhdasta" puuhaa ole. Tällä tarkoitan sitä, että alapäidemme bakteerit kulkeutuvat toisesta ihmisestä toiseen. Onko siis väliä, jos saamme seksistä sukupuolitaudin, jonka voi hoitaa?

Tietenkin jokaisen tulisi hoitaa itseään ja tarkistuttaa, ettei tartuta muille sairauksiaan. Kouluissa tulisi opettaa, ettei sukupuolitaudit kuulu vain prostituoiduille tai narkkareille. Kuka tahansa meistä voi saada sellaisen. Tärkeintä olisi, että jokainen hyväksyy toisen sellaisena kuin on.

Joten lyhyt vastaus kysymykseesi: et varmasti ole yhtään sen pahempi kuin mitä olit ennen taudin saamista. Hoidata nyt sairautesi pois ja nauti elämästä. Kaikesta oppii, mutta älä häpeä. Kannattaa puhua asiasta terveysalan ihmisen kanssa. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija

Ensireaktio on että mihis on suojaus unohtunut vai oletko tullut petetyksi. Jos tilanne on ollut että suojaamatta olet uusille kumppaneille, siis ei vakituiselle antanut niin varmaan jatkossa tiedät toimia paremmin. Tauteja on liikkeellä ja ne voivat iskeä myös sinuun. Tällä kertaa toki oli tuuria ettei ollut hiv tms mutta pointti on se että kukaan ei ole suojassa taudeilta ja mitä enemmän aktiin osallistuvilla ihmisillä on ollut suojaamattomia partnereita sitä suurempi riski saada tauteja. Vaikka itsellä olisikin ollut vähemmän kumppaneita niin partnerilla voi olla kumppaneita vaikka kuinka ja paljon.

Eli ensireaktio on että pää pois pilvistä ja järki mukaan makkariin jos satunnaisia suhteita käytössä. Veikkaan vaan että jos pitkäaikaiselta vakikumppanilta olisit taudin saanut niin viestisi sisältö olisi ollut erilainen.

Vierailija

Tiedän tosi monta jolla on ollut klamydia. Itse suhtaudun siihen kuin flunssaan, jonka voi hoitaa antibiooteilla. HUOM! se ei tarkoita etteikö kortsua tulisi käyttää, päin vastoin; klamydian saaminen on hyvä herätys siihen että kumi täytyy olla oikeasti!
Etkä sinä ole mitenkään saastainen!

Vierailija

Vastuutonta. Se on eka ajatus, mutta myönnän kyllä että eihän aina ole kyse ihmisen omasta vastuuttomuudesta, vastuuton on voinut olla se luotettu kumppanikin joka petti. Tai sitten on tullut vain oltua hiukan turhan naiivi ja luotettua uuteen suhteeseen ja sitten niillä olikin jo valmiiksi joku tauti. Sukupuolitauti voi olla kenellä tahansa, ja aika monella onkin, eli kortsua pitäisi jaksaa käyttää kunnes molemmat on testattu jos kondomitonta seksiä on tullut jo harrastettua jonkun kanssa. Eihän sitä päältä näe kenellä on mikäkin tauti - ja harrastamalla suojaamatonta seksiä yhden kanssa harrastat sitä kaikkien niiden ihmisten kanssa joiden kanssa tämä yksilö on jo ollut.

Ei ole mitään syytä kokea olevansa jotenkin viallinen ja likainen. Valitettavasti sukupuolitaudit on järkyttävän yleisiä varsinkin meidän alle pari-kolmekymppisten keskuudessa, eli olet suorastaan normaali... Ole onnellinen siitä että klamydiasi on todettu ja hoidettu, kamalaa olisi havahtua sitten joskus kun lapset on ajankohtaisia ettei niitä voikaan saada jonkun noin helposti estettävän asian takia.

Vierailija

Ensimmäinen reaktio oli "aha", kun asiaa mietin niin ensimmäinen kysymys oli että kuinka tartunta on saatu.

Jos kumi on hajonnut niin paska säkä, jos taas on pantu kumitta ilman varmaa tietoa kumppanin taudittomuudesta niin toivottavasti vahingosta viisastuu. Jos taas kumppani on pettänyt ja tuonut "kivan" tuliaisen niin vaihtoon sellainen (kumppani siis)!

Toinen kysymys oli että toivottavasti kumppanille/-neille on ilmoitettu myös. Ellei sitten alkuperäinen epäily tullut jo sieltä päin.

Vierailija

Ei se muuta ihmistä mun silmissä pätkääkään. Mikään ei suojaa 100% sukupuolitaudeilta ja sen voi saada vaikka vakituiselta poikakaverilta kun ei se miehillä niin helposti ole huomattavissa. Ylipuolilla mun kavereilla varmaan ollut se ja itekkin pelkään sen sattuvan joku kerta kohalle mut eipä se niin suuri asia ole koska senhän saa hoidettua.

Vierailija

se tuntuu nykyään olevan aika yleistä,eikä se niin kamalaa ole. lääkkeet on keksitty ja sitten osaa varmasti olla tulevaisuudessa vähän varovaisempi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat