Suomalaisnaiset!

Vierailija

Luin äskettäin netistä Anu Saagimin kommentit meistä suomalaisista naisihmisistä ja meidän virolaisista kanssasisaristamme. Hän puki sanoiksi sen minkä olen itsekin monesti huomannut vaikkakin en todellakaan lähtisi noin jyrkästi vertailemaan meitä ja virolaisnaisia keskenään. Päätin kommentoida asiaa jotenkin ja keskitynkin nyt lähinnä tällä kertaa enemmän tähän suomalaiseen peruskateuteen ja pidättyväisyyteen.

On tosiasia että täällä suomessa moni tahtoo vääntää kaikki väkisin samaan muottiin ja jos jollain menee "paremmin" niin heti on naama mutrulla. Naapurin uudesta autosta ollaan kateellisia ja puhutaan pahaa, kun taas jossain muussa maassa tämä toinen naapuri miettii että mitä hän voisi tehdä saadakseen samanlaisen eikä ole heti iskemässä puukkoa selkään. Sama pätee meissä naisissa. On ikävää että vielä näinkin tasa-arvoisessa maassa meidän täytyy tuntea alemmuudentunnetta toisistamme. Baareissa kyräillään ja mulkoillaan vihamielisesti jos joku sattuu olemaan itseään kauniimpi tai pukeutuu erilailla kuin muut. Paljastavista vaatteista tai korkeista koroista saa hutsun leiman otsaan ja hiilihangon ahteriin. Eikä tarvitse edes käyttäytyä mitenkään bimbomaisesti vaan se riittää että on sievä. Kun me naiset haukumme toisiamme huoriksi niin myös miehetkin katsovat oikeudekseen huoritella ja kohdella alempiarvoisina eikä se ole oikein.
En tietenkään yleistä mutta ainakin näissä vähän pienemmissä kaupungeissa ja kylissä on rikos olla seksikäs tai viehättävä kun taas esim. pääkaupunkiseudulla kukaan ei kiinnitä sinuun huomiota koska siellä ihmiset uskaltaa olla rohkeasti mitä on.

Suomalaisnaisten asenteet tarvitsisivat hieman tuuletusta sillä meidän ei todellakaan tarvitse tuntea itseämme huonommaksi kuin muut! Antaa niiden kaunokaisten pyörähdellä siellä yökerhoissa rauhassa ja keskitytään vain omiin hyviin puoliimme ja jätetään se negatiivisuus ja kateus kotiin. Me olemme kaikesta synkkyydestämme huolimatta hieno kansa emmekä häviä yhtään virolaisnaisille vaikka joku niin väittäisikin. Aina voi miettiä mistä se todellinen kauneus lähtee, ulkoa vai sisältä? Ulkokuori kumminkin rapistuu joskus mutta sisäinen hehku ei häviä ikinä. Seuraavan kerran siis kun joku viehättävä nainen jossakin ärsyttää niin yritetään vaikkapa miettiä miten voisi korostaa niitä omia kauniita puolia ja ollaan iloisia siitä että kyllä täältä suomestakin vielä löytyy nättejä naisia..! Antaa jokaisen näyttää siltä miltä tahtoo, muutos lähtee meistä itsestämme ja jokainen on arvokas omana itsenään.

Tiedän että tekstini saattaa nostaa joidenkin karvat pystyyn mutta en tahdo loukata tällä ketään vaan haluan että ihmiset vähän miettisivät sitä ettei me nyt niin surkeita olla ja nostettaisiin se pää sieltä pensaasta. Itsetuntoa ei hetkessä saa ylös mutta pikkuhiljaa se varmasti onnistuu jokaiselta :)

Kommentit (15)

Vierailija

Olen aika paljon samoilla linjoilla kanssasi.
Itse voisin kuvailla itseäni aika todella hyvännäköiseksi ja laihaksi ja olen kyllä saanut aika paljon paheksuvia katseita,mutta vain naisilta.

Eihän se mitään kerro minusta, että kirjoitin lukiosta 4L, olen nyt yliopistossa ja olen käynyt teinistä asti töissä(vaikka tulen varakkaasta perheestä,eikä rahasta ollut puutetta), ja lisäksi olen aktiivisesti mukana poliittisessa toiminnassa.

Millään näillä meriiteillä ei ole ollut väliä, koska olen pukeutunut kauniisti ja usein korkokenkiin ja olen laiha sekä kaunis.

Kaunis nainen ei siis voi Suomessa olla järkevä kansalainen.Laihat ihmiset julistetaan usein anorektikoiksi, koska kanssasisaren kateus käy niiin helvetin pahasti päälle.

Naiset älkää olko niin kateellisia!
Jos haluatte olla laihempia niin laihuttakaa.
Jos haluatte paremman työpaikan niin yrittäkää saavuttaa parempi.
Jos haluatte olla kauniimpia niin meikatkaa ja ostakaa tyylikkäitä vaatteita ja kauniita kenkiä.
Jos ystävättärenne on joku päivä pukeutunut kauniisti niin kehukaa häntä.
Kaikki ihmiset ovat varmasti kauniimpia hymyissä suin kun suu mutrulla!

Vierailija

Ihan samaa mieltä molempien kanssa! Ja valitettavasti samoja kokemuksia kuin kleopatralla; blondi ja korkokengät = idiootti monelle. Tosin tuosta pääkaupunkiseudusta; täälläkin saa murhaavia katseita jos näytät baarissa paremmalta kuin joku muu. Itse koitan aina kääntää asian niin että silloin olen onnistunut laittautumisessa, mutta oikeasti se mulkkaaminen on inhottavaa ja pahimmillaan siitä tulee oikeasti pahamieli.
Niin kuin chiqui kirjoitti; eikö ole parempi olla iloinen ja elää ilman kateellisuutta? Oma asenteeni on että kun näen itseäni kauniimman naisen katson ilman sitä kurttunaamaista ilmettä esim. mitä hänellä on päällään. Joskus menen sanomaan kohteliaisuuden. Itsellekin tulee parempi olo kun huomaa ettei ole suomalaisen peruskatea ja saa jollekin muulle paremman olon, kun mulkoilun sijaan katsoo ihaillen.
Tästä peruskateudesta; pidän itseäni kauniina (joidenkin mielestä hyvinkin kaunis), mutta olen itsekin joskus ollut ns. peruskade ja huomasin että kyseinen ominaisuus kulkee käsikädessä itsetunnon kanssa. Mitä parempi itsetunto, sitä "kateettomampi"!
Olisi ihanaa jos koko suomessa naiset orientoituisivat uudelleen ja alkaisivat arvostaa kanssa sisariaan riippumatta hameen pituudesta, koron korkeudesta, tukan väristä, tissien koosta, kropan muodosta ym. Mielestäni vasta kun tutustut ihmiseen tai oikeasti tiedät hänestä jtn ja et niiden tietojen / vaikutulman perusteella pidä / siedä häntä niin sitten voit rauhassa vihoitella; paheksuntaan tarvitaan parempi syy kuin KATEUS.

HUh!Tulipas pitkä :D

Vierailija

Hienoa huomata että täällä joku muukin on samaa mieltä kanssani tästä asiasta :) Puhvi on oivaltanut itsetunnon ja kateuden välisen yhteyden ja mielestäni tuo on aivan totta! Olin itse joskus myös sellainen nyrpeä akka ja jos näin jossain erittäin kauniin naisen niin muutuin aivan vihreäksi kateudesta. Jossain välissä huomasin että perhana, enhän minäkään oikeastaan ole yhtään hullumman näköinen ja aloinkin korostamaan omia hyviä piirteitäni ja pukeuduin vaatteisiin joita en koskaan ennen olisi uskaltanut laittaa päälleni. Itsetuntoni nousi kummasti kun huomiota alkoi sadella joka taholta ja huomasin muutoksen myös asenteessani. En enää mulkoillut näitä "kaunottaria" vaan katsoin heitä ihaillen ja sain uusia ideoita pukeutumiseeni tai hiustyyliini. Tuntui paljon paremmalta kun pystyi kaiken sen pahan suodattamaan pois sisältä ja oli helpompi olla myös itsensä kanssa kun tajusi että ihmiset on erilaisia ja jokainen olkoon millainen tahtoo. Viime viikonloppunakin baarissa ollessani sain taas tietyiltä tahoilta kuiskuttelua ja veitsenteräviä katseita osakseni ja se tuntui hieman ikävältä mutta nyt sain loistovinkin sinulta puhvi ja ensi kerran yritän kääntää asian edukseni samalla tavalla kuin sinä :)

Todellakin pitää ensin tutustua ihmiseen ennenkuin voi mitään sanoa toisesta ja se kannattaisi muistaa myös silloin kun joku ärsyttää. Kleopatran vinkeistä voi ottaa vaarin ja kurottaa kohti sitä omaa henkilökohtaista kauniimpaa ja parempaa minää. Kaunis ei aina tarkoita sitä että on tyhmä!

Vierailija

ASENNETTA ! :)

Mua luullaan monesti venäläiseksi tai virolaiseksi, yleensä venäläiseksi. Olen 176cm pitkä, käytän korkeita ja hienoja kenkiä. Pukeudunkin usein nätisti ja olen hoikka ja nätti. Ja ne naisten murhanhimoiset katseet, voi jösses. Baarissa on tönitty ja huudeltu korvaan törkeyksiä kun oon kavereiden kans tanssinut. Ennen hiilennyin ja sanoin takaisin mutta nykyään keikun siellä korkeuksissa pitkien hiuksieni kanssa olen olevinani kun en huomaisi sitä lyhyempää joka koittaa töniä :D Olen ihan mielellään se narttu kuin taas se joka on alkaa riitelemään siitä kenen huudit oli missäkin.

Toki olen itsekkin joskus ja aika useinkin kateellinen. Olen kateellinen avoimesti ja tunnustan sen esimerkiksi kaverilleni jolla on mielestäni kauniit, valkoiset ja suorat hampaat. Hän ilahtuu kun kehun. En ala kyräilemään ja kuiskuttelemaan.

Mutta sitä mieltä olen myös että suomalaiset naiset painii oikeesti jumbosarjassa maailman naisten kauneuslistalla, itsestään voi huolehtia ja vähän laittautua jos tykkää. Monesti oon kuullu et JOS USKALTAISIN NIIN LAITTAISIN.

Vierailija

Tosi hyvä jos omista kokemuksistani oli hyötyä! Ja vielä hienompaa että olet itse onnistunut syrjäyttämään mulkoilijan pääsi sisältä! Tässä kateus- jutussa pätee pari pientä (filosofista?) juttua; 1) jos joku asia ei itsestä tunnu hyvältä (nyrpeily toisen hyvälle ulkonäölle harvemmin saa päivän paistamaan kirkkaammin) niin on aika tehdä jotain omalle ajatuksen juoksulle 2) omien asenteiden muuttaminen on hankalaa ja vaati paljon työtä pitkällä aikavälillä 3) näin kehitytään ihmisenä ja kunnioitan ehdottamasti jokaista joka pystyy kasvattamaan itse itseään 4) elämä tuntuu paljon kivemmalta kun ei enää tunne pahaa mieltä toisten naisten kauneudesta + ashton kucherin sanoin; "mikään ei ole seksikkäämpää kuin nainen joka pystyy sanomaan kohteliaisuuksia toisista naisista".

Tuo kathryn ongelma kuulostaa tutulta, mutta kuten jo itse huomasit on parempi olla välittämättä siitä mäkättäjästä, joka koittaa purkaa huonoa itsetuntoa lähimpään nättiin naiseen. Kun et huomioi tyyppiä niin hän on ainoa joka siinä tilanteessa näyttää tyhmältä (ja syystäkin!).
On aika surullista että naiset haluaisivat laittautua mutteivät uskalla tosin tääkin on varmaan lähinnä kiinni yhteiskunnan ajattelumallista; jos olet nätti ja laittaudut, olet vähän bimbo ja sinua katsotaan pahasti koska muut ovat kateellisia! Pitäisi järjestää joku kampanjaviikko jolloin aina kun käy baarissa / kaupungilla ym. ja näkee kauniin, nätisti pukeutuneen naisen niin joutuisi sanomaan tälle kohteliaisuuden päin naamaa! Olisi heinoa nähdä kun asenteet tässä maassa muuttuvat :)

Vierailija

Voi kun kuulostaa tutulta. Itsekin olen pitkähkö, hoikka ja pitkähiuksinen.
Tykkään pukeutua kauniisti ja laittautua. Seläntakana naiset puhuvat paljon pahaa ja arvostelevat melkeinpä väkipakolla ulkoista olemustani. Hyvin harvoin kukaan naispuolinen kehuu mitään mitä minulla on.
Itseäni naurattaa moinen kateus, vaikka välissä tuntuukin hieman pahalta että vaikka kuinka kehuisi ystävän uusia kenkiä tai hiuksia, ei saa takaisin mitään.
Nyt kuulostan varmaan siltä että haluan paljon kehuja, mutten nyt ihan sitä ajanut takaa.

Vierailija

Kiva että teillä riittää näin hyvin juttua tästä aiheesta :) Välillä sitä kyllä miettii että mikä ihme evoluutiossa on tehnyt meistä naisista tällaisia henkisen väkivallan mestareita ja kuinka voimme olla niin säälimättömän julmia toisia naisia kohtaan? Miesporukassa kaikki pitää yhtä, ihan sama vaikka eivät täysin parhaita ystäviä olisikaan mutta heillä ei kaveria jätetä. Kun taas me aloitamme piiloterrorimme jo ala-asteella jolloin pikkutytöt armotta jättävät jonkun ulkopuolelle ja nämä jatkuvat "kuka on kenenkin paras kaveri"-kiistat vain edesauttavat tätä nykypäivän suvaitsemattomuutta. Monilla pienenä opitut mallit jäävät päälle aikuisikään asti ja nämä tyypit juuri näkeekin siellä nurkissa säksättämässä kaverin kanssa ilkeämielisesti. Minua kiusattiin ala-asteella ja on ilo nähdä nämä pari kiusaajatyttöä nykyään samoissa paikoissa kun heistä on suoraan sanottuna tullut katkeria ja itseensä tyytymättömiä ämmiä. Yökerhoissa sipsuttelen tyytyväisenä heidän ohitseen korkeissa koroissani kun tasan tarkkaan tiedän olevani paljon viehättävämpi kuin he :D (Tosin en ole varma tunnistavatko minua mutta uskoisin että se toinen ainakin muistaa kuka olen) En halua vaikuttaa itserakkaalta mutta kyllä tuo jotain sairasta piilonautintoa tuottaa.. Heidänkin elämänlaatu varmasti paranisi kun keksisivät jotain muuta tekemistä kuin muiden haukkuminen.
Hienoa olisi kun kaikki kehuisimme toisiamme, vaikka kerran päivässä jotakuta niin se varmasti saisi hilattua jokaisen itsetuntoa vähän ylemmäs ja itsellekin tulee siitä hyvä mieli. Ja kuten puhvikin sanoi niin tämän homeisen yhteiskunnan pölyisiä naiskäsityksiä ja asenteita pitäisi kyllä jotenkin muuttaa. Jokaisen pitäisi edes yrittää uskaltaa laittautua niinkuin haluaa, on piristävää silloin tällöin vähän repäistä ja heittää ne nappiverkkarit sinne kaapin perälle :)

Vierailija

^mulla on samanlainen huvi kuin Chiquilla, on hauskaa kävellä entisten koulukiusaajien ohi tietäen olevansa nykyisin paljon paremman näköinen...

Olen toki samaa mieltä siitä, että on kurjaa miten nainen on toiselle susi :/ On ihan käsittämätöntä ja epäjärjellistä miten ihminen koko ajan vertaa itseään muihin asioissa, joiden vertailusta ei taatusti ole kenellekään mitään hyötyä.

Yhtä tässä topicissa esillenoussutta asiaa kuitenkin ihmettelen: moni puhuu kauneuden yhteydessä laittautumisesta, tyylikkäistä vaatteista, korkokengistä, pitkistä hiuksista ym. Minä en liitä niitä kauneuteen, ja voin joskus sellaisia TODELLA överiksi laittautuneita naisia tuijottaa siksi, kun mietin, miksi he kokevat tarvetta parannella itseään ja väkisin änkeä itseään muottiin johon he eivät sovi, enkä todellakaan siksi, että kadehtisin heitä (päinvastoin). Tarkoitan tällä sellaista että piukat nilkkurit puristavat pyöreän henkilön nilkkoja, jonkun hiustenpidennykset erottuvat selvästi tai naisella on koko helahoito solariumista rakennekynsiin, silikoneihin ja ripsenpidennyksiin. Eihän minulla sinänsä ole mitään vaikka rakennekynsiä vastaan, mutta mielestäni tuontyyppisillä asioilla ei ole oikean kauneuden eli kauniiden kasvonpiirteiden ja sopusuhtaisen vartalon kanssa mitään tekemistä. Itselläni ainakin riittää baareissa drinkinostajia vaikka menisin vanhoissa farkuissa ja t-paidassa ilman meikkiä. Tykkään kyllä itsekin laittautua ja se on kivaa valita vaatteet huolella ja meikata, eikä kenenkään pitäisi siksi ajatella että minä (tai joku muu näin tekevä) o(le)n bimbo. Enemmän vain pidän hyvää ihoa, sopivan hoikkaa vartaloa ja nättejä kasvonpiirteitä kauneuden kriteereinä kuin sitä että on viimeisen päälle laitettu :)

Ylipäätään tekis naisillekin hyvää ottaa rennommin ja lakata koko ajan kilpailemasta muiden kanssa, olla vaan tyytyväisiä itseensä.

Vierailija

Itse olen melko lailla samaa mieltä kanssasi. Suomalaisnaiset ovat todella kateellisia toisilleen, joko vaatteista, meikeistä, autoista, asunnosta, poikaystävästä, ihan kaikesta! Tuntuu nykyään että pitää miettiä kahdesti uskaltaako kertoa ystävälle jotain, ilman että hän puukottaa selkään tai on naama mutrulla ja mustasukkainen. Kaikkien pitäisi oppia iloitsemaan toisten puolesta, vaikka se tuntuisikin pahalta.

Vierailija

darkling, en ymmärrä miksi naista, joka kohentaa omaa mielialaansa ja itsetuntoaan laittautumalla saa tuijottaa ja ihmetellä mutta lihavaa naista joka esimerkiksi kulkee likaisissa ja epäistuvissa vaatteissa ei saa tuijottaa hyvällä omallatunnolla ?

Itse mietin monesti että miten joku voi tuntea olonsa kivaksi noin, mutta en tuijota arvostelevasti enkä varsinkaan ilmaise mielipidettäni.

En todellakaan ole viimeisen päälle laittautunut ja kiinnitän enemmän huomiota terveyteen, ihoon, hyvään oloon ja mieleen, ravintoon kuin mm. hiustenpidennyksiin ja rakennekynsiin joita en ole edes koskaan kokeillut.

Vierailija

^Arvasin etten osaisi selittää kunnolla... Kyllä minäkin laittaudun ja se on ilman muuta okei eikä siitä pitäisi seurata aliarvioimista tai arvostelua. Tarkoitin sitä, että jos joku on _todella_ yliampuvasti laittautunut, saatan katsella häntä ja miettiä, MIKSI hän on tehnyt niin ja mitä hän kuvittelee saavuttavansa sillä, eikä silloin kyse ole todellakaan kateudesta. Varmasti itsekin tuijottaisin likaisiin ja epäistuviin vaatteisiin pukeutunutta naista, vaikka hieman väärinhän sekin on, yhtäläillä kuin yliampuvasti laittautuneiden tuijottaminen. Pointtini oli, että välillä katse voi syystä tai toisesta "unohtua" ihmiseen kun tutkii tätä ja miettii tämän pukeutumisen vaikuttimia, vaikkei tarkoituksena olisi arvostella eikä kadehtia.

Vierailija

Jokaisella on oma mielipiteensä siitä mikä on kaunista ja mikä ei. En itsekään pahemmin välitä rakennekynsistä vaikka saahan niihin halutessaan laitettua tosi ihania kuvioita ja sävyjä jos tykkää. Pitkät ja nätit kynnet saa kyllä itsekin kasvatettua ja niitäkin voi laitella miten haluaa ja onpahan ainakin luonnollisen näköiset sitten.
Hiustenpidennykset on kyllä ihan kätevät eikä minulla ole mitään niitä vastaan mutta itse sain pitkät hiukset vähän pidemmän kaavan mukaan kun kasvatin näitä pari vuotta.. Se on ihan makuasia, jotkut tykkää "luomusta"..
Täytyy tosin tunnustaa että saatan joskus jäädä töllöttämään jos joku solariumiin nukahtanut kulkee ohi iho keltaoranssina ja miettiä että onko tuo enää tervettä "rusketuksen" ihannointia. Yhtälailla saatan vilkaista kummeksuen jotakuta joka ei ole pessyt vaatteitaan kuukausiin eikä käynyt suihkussa pariin viikkoon ja jonka hiuksista voisi tiristää rasvat leivän päälle. En tarkoita sillä mitään mutta kaikkihan me sitä teemme ja outoa on jos emme olisi kiinnostuneita ympäristöstämme tai kanssaeläjistämme. Eri asia on miten sen "kiinnostuksen" näyttää. Mulkoillen vihamielisesti, iloisesti hymyillen vai ivallisesti nauraen?

Kauneus lähtee meistä itsestämme ja voisi välillä vaikka ihan huvikseen miettiä miten saisi omia puoliaan korostettua ja paranneltua. Jos haluaa pitkät hiukset niin kasvattaa ne. Koreat kynnet voi taiteilla hammastikulla ja parilla eri lakalla joskus kun on tylsä hetki. Ihokin tykkää kun sen antaa meikittöminä päivinä hengittää ja muistaa kosteuttaa sitä juomalla tarpeeksi vettä. Pituutta saa huijattua lisää korkokengillä ja kiinteämmät reidet ja pepun saa kun jumppaa olohuoneen matolla samalla kun katsoo salkkareita :)
Sisäistä kauneutta taas lisää kummasti se kun heittää turhat pahat ajatukset ja kateuden peikot romukoppaan ja suuntautuu positiivisemmin muihin ihmisiin.
Nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja joku voi ja saakin olla eri mieltä mutta minusta kauneus ei ole massiivista naisten välistä "kilpavarustelua". Laittautuminen on kivaa ja siitä saa mielihyvää mutta en sentään veren maku suussa meikkaa ja laita hiuksiani..
Tietysti jos joku on semmoinen kaikki-mulle-heti-tyyppi niin senkun varaa matkan Viroon ja käy otattamassa silikonit, rasvaimun, poistaa pari kylkiluuta ja samalla tuikkaa botoxia nassuun ja tunkee lenkinpuolikkaat huuliin. Sen jälkeen sitä sitten onkin nykyajan kauneusihanteiden mukainen mutta onko se sitten enää tavoittelemisen arvoista tai edes kaunista? Mene ja tiedä..

Vierailija

Nyt meni viesti vähän perille mutta semmosta se on joillekkin. Toiset tekee täysillä ja jopa yliampuvasti juttunsa mutta sehän ei ole keneltäkään poies.

Vierailija

Okei myönnän heti alkuun että saatan ainakin huonoimpina päivinä muuttua tosi vihreäksi kateudesta jos näen vähänkin kauniin tytön. Mun itsetunto ei ole mistään parhaimmasta päästä ja kauniiden naisten näkeminen saa mut tuntemaan itseni tosi rumaksi, vaikka tiedän etten todellakaan ole ruma. Niin usein mulle on sitä toitotettu ja olen paljon kehuja saanut, kaikki tyhjästä? En usko. En vaan saa sitä vakuuteltua itselleni, en osaa ajatella että minähän olen yhtä kaunis kun toi toinen tuolla...ellen jopa kauniimpi.

Aina kun alan ajattelemaan negatiivisesti, yritän muistella kaikkia kehuja itsestäni joista varmaan moni muu olisi todella kateellinen. Ja olen myös huomannut noita kateellisia katseita kohdistuneina MINUUN. Ja miehiltä sitten taas ihailevia katseita, eli en taida sittenkään olla niin ruma kuin luulen?

En huorittele kauniita tai seksikkäästi pukeutuneita enkä usko että tuijotan heitä mitenkään pahasti. Tää on hyvä juttu, eipä ainakaan muut näe mun kateutta. Multa saa myös kehuja.

Itsetuntoa työstän koko ajan ja kyllä se siitä paranee pikku hiljaa. ;> Kaikissa meissä on jotain kaunista. ja sitä paitsi kauneus on katsojan silmässä.

Vierailija

Vietisi perusteella taidat lähinnä kuvitella itsesi "ei-niin-nätiksi", jos huomiota tulee sekä miehiltä että naisilta niin kyllä joku on huomannut sinussa viehättäviä piirteitä :D ehkä et itse suostu näkemään että olet nätti?
Pidän itseäni hyvännäköisenä (joskus todella kauniina) mutta se ei todellakaan tarkoita että olisin kaunein asia maanpäällä :D olen nähnyt useinkin minua kauniinpia naisia eikä se (nykyään) ole ongelma: jos on jo nätti niin tuntuisi tosi ahneelta ja itsekeskeiseltä polkea jalkaa ja vaatia että on kaikkein kaunein...
Heti kun hyväksyy itsensä kauniina ja hyväksyy myös ettei tarvitse olla kaikkein kaunein, voi viimein jättää taakseen sisäisen mulkoilijansa. Toivottavasti saat työstettyä itsetuntosi siihen pisteeseen. Omalla kohdallani yksi suurimmista onnettomuuden aiheuttajista on juuri olla kateellinen. En pidä siitä, se saa voimaan huonosti, joten päätin hankkiutua siitä eroon. :) Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat