musiikin lataaminen.?

Vierailija

onko musan lataaminen laitonta esim. mp3 codes, mp3zr sivuilta (tuolta voi siis ladata ilmaiseksi, mutta onko se myös laitonta)????

Kommentit (6)

Vierailija

Ei kaikilla sivustoilla. Noista en tiedä mutta esim. *poistettu sivuston osoite* sivuston ei pitäisi olla laiton mutta lataamiseen tarttee sit myös torrentin. Mulla ei oo kyllä mitään hajua miten sen saa mut googlettamalla varmaan löytyy jotain avia.

Kepa
Seuraa 
Liittynyt7.5.2009

Käytännössä kaikki ilmainen musa mitä netistä saat on laitonta. Ainoastaan jotkut mikseri.net tyyppiset sivut, joihin tekijänoikeudet itse omaavat ihmiset lataa musiikkiaan tai esim. Applen nettikauppa itunes ja mitä näitä suomalaisia sivuja esim. S-ryhmällä sun muilla on ovat laillisia. Sitten tietty jonkun verran löytyy esim. sinkkuja levy-yhtiöiden sivuilta tai tms.

Vierailija

Ai, meikän posti oli sopimatonta, tai siis linkki ainakin. Anteeksi mainostus. Kepakinvähän valaisi asiaa mut muistaakseni jotkut laulajat nostivat syytteen tätä sivustoa vastaan (jonka-nimi-jääköön-nyt-mainostamatta-sattuneesta-syystä)ja syytteet hylättiin ja sivusto sai jatkaa.

No mene ja tiedä.

Kepa
Seuraa 
Liittynyt7.5.2009

Kerkesin eilen nähdä mistä sivustosta puhuit niin kävi itseasiassa niin, että kyseisen sivuston omistajat saivat tosiaan syytteet ja TUOMION eli syytteitä ei todellakaan peruttu. Tekevät vissiin parhaillaan valitusta korkeimpaan oikeuteen, sitä en tiedä miksi sivut ovat vielä pystyssä? Mahdollisesti koska palvelin sijaitsee maassa jossa tekijänoikeuslait erilaisia tms.

Vierailija

Ai, okrapoo! Enpä minä kovin tarkkaan oo seuraillu sitä tilannetta mutta hyvähän se on tietää mitä laittomuuksia sitä tekee. Heh heh!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat