ehkäsyrenkaasta... :s

Vierailija

Laitoinpa tämän viestin sitten myös tänne puolelle,seksiin kun tavallaan liittyy =)

Aloitin pari päivää sitten ehkäisyrenkaan käytön, ja ihmettelen mikseivät kuukautiseni ole loppuneet vaikka asetin renkaan 1. vuotopäivänä niinkuin ohjeissa sanottiin?
Ymmärsin että pientä vuotoa voi tulla, mutta minulla tulee niinkuin mitään rengasta ei olisikaan, eli normaaliin tapaan ovat runsaat. Vuotokin on punaista eikä rusehtavaa yms. Onko tämä ihan normaalia vai täytyisikö soittaa lääkäriin ja kysyä?
Ehkäisyrengas on ensimmäinen hormonaalinen ehkäisy jota käytän jonka vuoksi olen huolissani asiasta :S Minlla tuli myös kovat alavatsakivut e-renkaan käytön aloitettuani, sivuvaikutuksiako?
Kiitos vastanneille!

Kommentit (2)

Vierailija

haluan vastata vaikka en oikeestaan osaa sanoa mitään :D Itse käytin kans rengasta vähän aikaa, mutta lopetin sen. eikä nyt ole mitään. Oliko tämä ihan ensimmäinen rengas jonka oot laittanu? luulen että on ihan normaalia että tulee ns. menkat kun elimistö ei oo tottunu vielä. kannattaa odottaa että ne menkat menee ohi ja seuraavan renkaan jos laitat ja edelleen tulee niin kannattaa kysyä terveydenhoitajalta. ehkäisyrengas ei välttämättä ole sinulle sitten se paras ehkäisy menetelmä. alavatsakivuista en osaa sanoa mutta jos ne on siksi kun on menkat..? jos se ei mee ohi niin otahan yhteyttä sinne terveydenhoitajaan/lääkäriin :)

Vierailija

Ohjeessa ei pikaselauksella löytynyt mitään kuukautisten loppumiseen viittaavaa renkaan asetettua ensimmäisenä vuotopäivänä. Mun käsittääkseni rengas asetetaan ensimmäisenä (tai 2.-5.) vuotopäivänä ja kuuakutiset tulevat joka tapauksessa, tosin hormonaalisesta ehkäisystä johtuen ovat hieman niukemmat (ei kaikilla). Eli kuukautisten ei kuulukkaan loppua, vaan ne tulevat normaalisti... ihan niinkuin e-pillereitä aloittaessa.
Kuukautiskivut kuuluvat yleisimpiin ehkäisyrenkaan haittavaikutuksiin, eli just niitä alavatsakipuja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat