Oppisopimus..

Vierailija

Kuinka moni on/ollut oppisopimuksella jollain alalla?
Minkälaisia kokemuksia teillä on oppisopimuksesta?
Itse olen todella kiinnostunut asiasta, ja oon ettinyt oppisopimuspaikkaa nytten kesästä lähtien, mutta välillä tuntuu että ne on aika kiven alla. Etin oppisopimuspaikkaa hiusalalta, että niitä on aikas vähän, tai sitten mä oon liia hijas:D

kiitos jo vastauksista:)

Kommentit (5)

Vierailija

Itse juuri päädyin ratkaisuun, että aion oppisopimuksella itseni kouluttaa ja nyt kiinnostaisi minuakin tietää ihmisten kokemuksista :)

Olen niin alkutekijöissä tämän ideani kanssa, että vasta mietin mistä saisi parhaiten tietoa asiasta.. Onko työkkärillä tietoja kuinka hyvin..? Ihan tietämätön kyselee.. :( :D

Vierailija

Kävin työkkärissä vähän kyselemässä, niin ne ei oikee auttanu, kun se paikka pitää itse eka käydä kysymässä, ja stten jos ne ottais sut niin sun pitää ottaa sun alueen oppisopimustoimistoon yhteyttä jotka hoitaa sitten periaatteessa kaiken muun, niin ei ne työkkärin tädit tahdo autta! :D

nyt oon saanu kolmesta eri paikasta hylätyn vastauksen, että rupee masentaa muttei nyt siihen ole varaa! :/ :)

jos saan udella, niin mihin ammattiin ajattelit ittes kouluttaa?:)

Tässä on pari linkkiä missä on oivaa tietoa:

http://www.oppisopimus.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=4...

http://www.oppisopimus.net/

toivottavasti noista olis vähän ees apua sulle ! :)

Vierailija

Kiitos noista linkeistä!!! :)

Ai, ei saa työkkärissä neuvoa.. Selvä.. Ei, ei iskenyt kuin pieni paniikki nyt kun tajusin olevani ihan tietämätön koko jutusta :D Mutta juu, ehkäpä nuo linkit tosiaan hieman neuvovat eteenpäin :)

Perus merkonomia ajattelin. :) Ja lupaan luovuttaa vasta sitten paikan etsimisen kun 100 paikkaa on torjunut :D Luulin aina että hiusalalta löytyisi helpostikin noita paikkoja.. Olin sitten vissiin väärässä.. Toivottavasti en joudu kovin montaa vuotta itse etsimään paikkaa.. :( Mutta toivottavasti sinä nyt pian löydät jonkun kivan :) Hieman toivoa minullekin sitten :D

Vierailija

Merkonomiksi pääsee helposti ainakin mun ymmäryksen mukaan niin oppisopimuksella. Kyllä olis joo ihan kiva saada pikkuhiljaa se paikka kun jäin ilman koulupaikkaa niin vähän rupee pikku hiljaa ärsyttää tää kotona olo, enkä oo todellakaan koulutyyppiä! :D

Mutta ei paniikkiin, kyllä mä jotain varmasti keksin! :D

Tsemppiä haun kanssa! ;)

Vierailija

Elikkä oppisopimustoimiston sivulta löytyy tietoa ja löydät paikkakuntasi oppisopimustoimiston.

Elikkä ensin kannattaa soittaa toimistoon ja kysellä asioista jotka kiinnostaa, sen jälkeen lähdetään etsimään työpaikkaa.

Monesti työpaikalla ei ole kauheasti tietoa tietoa oppisopimuksesta, eli teidän tulisi osata selittää asioita. mitä enemmän osaat selittää ja antaa infoa ja mitä aktiivisempi olet, sitä paremmin voit saada työpaikan.

ei kannata ihan heti masentua, sillä työnhaku ei ikinä ole helppoa.
voit joutua kiertämään kymmeniä yrityksiä.

Sitten kun onnistut löytämään yrityksen, joka olisi kiinnostunut oppisopimuspaikasta niin ottakaa uudelleen yhteyttä oppisopimustoimistoon ja he hoitavat loput. jossain koulutusaloilla on myös teoriapohjaisia opintoja, jolloin tulee ne suorittaa jossain oppilaitoksessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat