Hyväksikäytön yrittäminen?

Vierailija

Eli tämä tapahtui vuosi sitten.. Olin kaverieni kanssa juhlimassa talollani silloin. Paikalle ilmestyi tuntemattomia miehiä, vaikka heitä ei ollut kutsuttu. Olimme kaikki, myös miehet melkoisessa huppelissa, kun oli tullut hiukan nautittua.. Seurustelin samaan aikaan saman ikäisen herran kanssa ja tiesin että suhde oli lopuillaan. (hän ei ollut paikalla)
Kävi sitten niin, että eräs herroista pyysi minua johonkin huoneeseen. Menin ja hän alkoi suudella minua. Sanoin sitten tietysti, että lopettaa heti koska seurustelen enkä voi tehdä niin. Mies jatkoi ja sanoi, että kyllä voin. Koitin saada itseni pois mutta en saanut, en jaksanut nostaa itseäni ylös eikä kyseinen mies lopettanut. Olin hänen alapuolellaan ja hän yritti työntää kalunsa sisääni, kun hän ei saanut sitä siinä samalla kun sanoin että en voi ja koitin päästä sen minkä kykenin pois. Herra totesi, että minä koittaisin ja kun hän tuli alapuolelleni vedin housut jalkaan ja lähdin.
Vasta aamulla tajusin mitä oli tapahtunut.
Mies ei myöntänyt myöhemmin asiaa, mutta saimme asian sovittua puhelimitse aika samoihin aikoihin ja asia unohtui mielestäni.

Alkoi levitä huhuja, että olisin pettänyt poikaystävääni, ja erosimme kyseisen henkilön kanssa. (Muutama päivä myöhemmin selvisi että exäni oli pettänyt minua juuri sinä viikonloppuna, kun juhlimme)
Olemme silti exämme kanssa kavereita..

Nyt olen seurustellut puoli vuotta ihastuttavimman ja huomaavaisimman herran kanssa. Rakastan miestäni suunnattomasti ja olemme molemmat kokeneet elämämme aikana paljon.
Nyt pari päivää on alkanut mietityttää tuo vuosi sitten tapahtunut asia. En tiedä mikä asiassa painaa, mutta välillä tuntuu kuin olisin pettänyt silloin exääni... Itken usein asian takia ja olen kertonut nykyiselleni hiukan mitä silloin tapahtui ja kultani tuki minua kovasti. Aina kun olen yksin tai ilman poikaystävääni asia muistuu mieleeni ja ajattelen, että illalla on pakko puhua asiasta. Kun taas olen poikaystäväni kanssa asia ei vaikuta vakavalle, koska tiedän etten ole tehnyt mitään tälle herralle, eikä asia liity häneen.

Onko teillä yhtään samantapaista kokemusta? Mitä minun kannattaisi tehdä asian eteen, koska ajattelen sitä nykyään jatkuvasti ja se vie hirveästi voimia.

Toivottavasti joku edes jaksoi lukea ja antaa minulle neuvoja!

Kommentit (4)

Vierailija

Hae apua. Toiset reagoivat hyväksikäyttöön (tai sen yritykseen, onneksi ei päässyt pidemmälle) erilailla; ja omalla kohdallasi se tulee aika pitkän ajan päästä. Itse en aiheesta paljoa tiedä mutta terveysklinikoilta ym. (tai vaikka googlesta) selviää varmasti henkilöitä jotka voivat auttaa. Usein kai aluksi annetaan puhelinnumero jossa voi keskustella tukihenkilön kanssa. Toivottavasti saat asiasi järjestykseen!

Vierailija

Itselläni on hyväksikäytön/raiskauksen kokemusta. Olin myös aika hyvässä kunnossa siinä illalla ja meille tuli kaksi tuntematonta jätkää kyliltä jatkamaan iltaa. No, kello oli varmaan 4-5 aamulla, joten minähän sammuin sänkyyn kun saunalyhty. Myöhemmin heräsin siihen, että mies oli täydessä touhussa kimpussani, mutta olin niin kännissä ja puoli unessa, etten osannu tehdä edes mitään. Aamulla tämä ko. mies kysyi vielä että otettaisko uudestaan ja heitin sen kyllä vauhdilla menemään meiltä, itse kun en olisi ensimmäistäkään kertaa tahtonut tapahtuvan. Unohdin kyllä asian melko nopeasti, mutta nyt se on aina välillä alkanut kummittelemaan ja kaivertamaan mieltä ja ällöttämään ylikaiken. Ja tapauksesta on kulunut n. 5 vuotta. Eipä sille asialle mahda enää mitään, tekisi mieli ilmoittaa poliisille, mutta se nyt on aaaaivan liian myöhäistä. Ärsyttää vaan kun nään tätä jätkää kaupungilla ja missä sattuu omahyväisenä itserakkaana ihmisenä, niin tekisi mieli mennä vetäsemään kunnolla turpaan, myös mieheni halauaisi kovasti mukiloida ko. miestä. Mutta kerro rohkeasti nykyiselle kokemuksestasi, se auttaa kun toinen ymmärtää ja lohduttaa. Jos ongelma ei ala poistua mielestä, niin hae ehdottomasti jonkinsorttista apua asiaan... Itse yritän vain olla miettimättä asiaa ja loppujenlopuksi melko harvoin tuleekaan enää asia mieleen :) kyllä se siitä!

Vierailija

Seurustelin joitain vuosia sitten kuukauden yhden jätkän kanssa. Menin sitten viikonlopuksi sen luo. Se sitten aina välillä ehdotteli rakastelua. Lopulta kun suudeltiin niin se sano "nyt aletaan rakastelemaan", en ollut varma olenko valmis mutta myönnyin. No se kuitenkin sattui kun poikaystäväni yritti saada penistään sisääni. Sanoin etten halua ja käskin lopettaa. Hän ei kuitenkaan lopettanut vaan jatkoi yrittämistä. Aloin itkeä ja huusin mm. "ei", "lopeta", "mä en halua". Lopulta se lakkasi yrittämistä ja kuiskasi "oliko kamala kokemus". Sen jälkeen se oli ihan ku mitään ei olisi tapahtunutkaan. En mäkään ajatellut koko asiaa sen enempää, muuta kuin nyt jälkeenpäin välillä sitä muistellessa on tulleet jopa kyyneleet silmiin. En oo kertonu asiasta kenellekään, en edes nykyiselle avomiehelleni. Meillä on n. vuoden ikäinen lapsi ja ensi kesänä mennään naimisiin. Kaikki on hyvin, mutta tuo muisto välillä pukkaa pintaan. Valitettavasti en osaa antaa sulle mitään järkevää neuvoa. Yritä jaksaa, muuta en osaa sanoa.

Vierailija

Se on niin surullista, naisen rooli on jotenkin aina ollut se hiljaisen kärsijän osa. Ei saisi puhua jos sattuu ja asiat pitää pitää sisällään. Mutta ei niitä tarvitse, eikä saisikaan. Asioista kannattaa ja pitää puhua, varsinkin sille rakkaalle. Ei niitä tarvitse velloa ja kokea uudestaan, mutta kyllä niistä mainita kannattaa. Se rakaskin voi sitten ymmärtää vähän paremmin miksi saattaa mennä välillä lukkoon tai miksi vaikkapa äkillisiin kosketuksiin tai hiukan rajumpiin otteisiin reagoi pelästymällä. Kyllä se kumppani tuommoiset huomaa, ei välttämättä vaan hienotunteisuuttaan sano.

Aloittajalle annan kanssa neuvon että puhu, kirjoita, itke. Lue runoja, katso surullisia elokuvia. Asiat ei aina palaa mieleen heti ja voi vaikuttaa että niistä on päässyt yli, mutta saattaa siltikin reagoida niihin ja niiden takia toimia jollain erityisellä lailla siitä muistuttavissa tilanteissa - tätä varten se asia pitää käsitellä. Älä unohda sitä raivoa, saa ja pitää vaikkapa kotona hakata sitä tyynyä ja varjonyrkkeillä sitä kusipäätä kohtaan (koska kusipäähän se oli jos ja kun ei sinnuu kuunnellut!), viha kuuluu siihen toipumiseen. Tsemppiä, meitä on muitakin! =)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat