Yöllinen narskuttelu tai hampaiden purenta

Vierailija

Onko kellään tätä huono tapaa öisin? Itselleni on nyt pari kertaa hammaslääkärissä sanottu, että puren öisin hampaitani niin lujaa yhteen, että ne ovat kuluneet. Onko joku hommannut minullekin suositellut purentakiskot, haluaisin kuulla niistä kokemuksia tai muutenkin kohtalontovereista :D Itselläni oireina on hampaiden kipeys ja puutumus, leukojen kipeys sekä pään- ja niskansäryt.

Kommentit (7)

Vierailija

Juu, löytyy lisää hampaiden narskuttajia! :D Ikävä ja nolo ongelma, jätkäkaveri huomautteli pari kertaa suhteen alussa, että joskus on herännyt keskellä yötä siihen ku kauhea narske kuuluu vierestä - mutta tottumiskysymyksiä ilmeisesti :D Ei enää ole huomautellut moneen kuukauteen! (:
Niin pitkälle ei olla tässä minun narskuttelu-asiassa edetty, että olisi ihan kiskoja suositeltu, mutta varmaanhan ne ihan hyvät vekottimet olisi, jos kerta on niska ja pää kipeenä ym. Minulle ei ole narskuttelusta muuta haittaa, kuin vaan se että saan kuulla miekkoseltani palautetta, JOS hän on sattunut heräämään huonoon aikaan yöstä :D Hahaa.. Olemme ihania naisia! ^^

Vierailija

Heippa!

Tuttu ongelma ainakin minulle. Olen aloittanut narskuttelun jo pienenä ja äiti siitäö minulle huomautteli, myöhemmin myös poikaystävä ja sitten huomasin että yksi hampaistani oli kokonaan lohjennut ja jouduin sen vuoksi pitkään juurijoitoon :( ei kiva! Hommasin myös hammaskiskot ja ne kyllä auttoivat, kannattaa hommata jos narskuttelu menee pahemmaksi, sillä ei ole kivaa kun hampaat tosiaan menee huonoon kuntoon pitkän ajan päästä :(

Vierailija

TODELLA tuttu juttu meillä:D
poikaystävä narskuttaa hampaita ja kurnuttaa, ja siihen en oo vielä tottunu, kun ollaan näin kouluaikana viikot erillään, vaikka se asuu naapurissa, niin se aina kesät kurnuttaa kurkkua, ja talvet sitten narskuttaa hampaita! :D mä aina tönin sitä että se lopettaa, mutta eihän se sille itse mitään voi. :)

Vierailija

Hahah :D Onneksi meillä ei kyllä narskutella, tai ainakaan itse en ole koskaan saanut siitä palautetta. Mutta siskoni on tosi kova narskuttelemaan öisin ja siltä on irronnut paljon paikkoja hampaista tämän takia. Siksi ajattelin, että pitäisi varmaan hommata kiskot, hampaiden suojaksi. Harmi vain ettei se auta päänsärkyyn tai mihinkään muuhun sivuoireeseen =/

Vierailija
Adelina

Siksi ajattelin, että pitäisi varmaan hommata kiskot, hampaiden suojaksi. Harmi vain ettei se auta päänsärkyyn tai mihinkään muuhun sivuoireeseen =/

Kyllä se muuten auttaa! Mulla on just tommoset kiskot ja päänsäryt loppu sen sileän tien ku noita aloin käyttämään ja leuat pikkuhiljaa rentoutu! :D Käytin ite päivittäin noin 0,5 vuotta - vuoden ja sit ne on lojuneet kaapissa käyttämättöminä. Nyt on alkanu uudestaan naksumaan niin alan taas käyttämään niitä päivittäin. :) Mulla ne makso hammaslääkärillä vissii jonkun 160 euroa et aika paljon, mut niistä oli ihan sikana apua ku kaikki leukajumit, päänsäryt ym loppu. Ja ei ollu noi etuhampaat ihan viivasuoriks enää hiotunu nii et sai haavoja kieleen jos koski. :D

Vierailija

Ooh, onko todella totta minnamaaria? Jos se lopettaa päänsäryn ja leukojen jumituksen, niin täytyy kyllä varmaan tosissaan hommaa ne.. Hommasin nyt väliaikaseks ratkasuks urheilukaupasta hammassuojukset, mutta ne muotoutu heti väärin amatöörikäsittelyssä, enkä saa niitä nyt oikeen suoristettua uudestaan ja en tykkää pitää niitä ku on huonon tuntuset... Mutta sait kyllä mut pohtimaan kiskojen hommausta, jos niistä noin paljon hyötyä on :)

Vierailija
Adelina

Ooh, onko todella totta minnamaaria? Jos se lopettaa päänsäryn ja leukojen jumituksen, niin täytyy kyllä varmaan tosissaan hommaa ne.. Hommasin nyt väliaikaseks ratkasuks urheilukaupasta hammassuojukset, mutta ne muotoutu heti väärin amatöörikäsittelyssä, enkä saa niitä nyt oikeen suoristettua uudestaan ja en tykkää pitää niitä ku on huonon tuntuset... Mutta sait kyllä mut pohtimaan kiskojen hommausta, jos niistä noin paljon hyötyä on :)

Kyllä mulla ainakin lopetti kokonaan leukajumitukset ja siitä johtuvat päänsäryt! =) Vasta kun ne leukalihakset rupes rentoutumaan sitä tajusi miten jumissa ne onkaan olleet... Noi kiskot on jotenkin sen muotoset et ei niillä pysty/tee mieli purra niin sen puremisen lopettaa mikä puolestaan auttaa rentouttamaan sit ne lihasjumit =) Hammaslääkäri tosin kerto jostakusta joka oli purrut niin kovaa et oli ne muoviset kiskot onnistunut puremaan halki. :D Mut tää oli kuulemma harvinaista, ne on kyllä sen verta kovaa muovia ettei niitä hevillä saa rikottua.

Joo ja mulla oli loppuvaiheessa (just ennen kiskoja) niin kipeet hampaat et olin satavarma et mullon paha reikä koska yhtä hammasta kolotti ihan vimmatusti. Hammaslääkärissä sitten sain kuulla ettei siellä reikää ole vaan se kipu tulee todennäköisesti tosta puremisesta... Loppu sekin kipu sitten. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat