Kihlauksesta

Vierailija

Kihloissa olijat! Kuinka pitkän seurustelun jälkeen menitte kihloihin ja millaiset sormukset hommasitte? Miten mies "kosi" vai päätittekö ihan yhteistuumissa? Lisäksi mitä mieltä olette, että kun kihlauksen jälkeen joskus naimisiin mennään, niin pitäisikö miehen hommata uusi sormus, vai pitää ainoastaan kihlasormus? Entä jos kihlasormukseen ei mahdu hääpäivän kaiverrus, niin onko hänellä tosiaan sitten vain kihlasormus kihlapäivä kaiverruksineen? Mitä mieltä yleensä kihlauksesta?

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Jokaisen oma asia, että meneekö kihlohin vai ei, mutta itse menin kultani kanssa kihloihin liki viikko sitten 8 kuukauden yhdessäolon jälkeen. Pakotin kultani ottamaan sormuksen ja pakotan myös naimisiin mentäessä. Häät tulee sitten kun ne tulee.

Sormukset on hopeiset, koska kulta on alkanut kyllästyttää näitten vuosien varrella. Sitä kun löytyy monesta korusta nimittäin.
Sormuksiin kaiverrettiin päivämäärät ja kummankin etunimi. Ei siis sisäreunaan vaan ihan sormuksen pintaan. Muistutukseksi siitä mihin on ryhdytty ja milloin on menty kihloihin. :)

Vierailija

Oman murun kanssa ollaan seurusteltu pikkuhiljaa kolme vuotta, olemme avoliitossa ja odotamme ensimmäistä lastamme. Kihloista ollaan keskusteltu useaan otteeseen, mutta mieheni ei ole vielä kiinnostunut asiasta, kun ei meillä siihen mikään kiire ole.
Toki näin naisena unelmoin kauniista valkokultaisesta kihlasormuksesta ja häät vois olla toki sitte vaikka viiden vuoden kuluttua, mutta haluan mieheni kosivan, joten odotan kiltisti kärsivällisenä hänen siirtoaan. :)
Mun mielestä olis ihan hienoa, jos miehelläki olis se "hääsormus", vai miksi sitä nyt ikinä kutsutaankaan :)
Kihlat on mahtava juttu, kun siihen asti suhteessa edetään, kunhan kyseessä ei ole mitään kauheita ns. "teinikihloja", joita en ymmärrä sitten en millään.
Anteeksi niille, jotka ovat menneet esim. 13-16- vuotiaina kihloihin, mutta mun mielestä kihlaus on lupaus avioliitosta, eikä se oikein sovi kauhian nuorille.. Kihlaus on menettäny aika paljon merkitystään viimeaikoina, kun nuoret parit päättävät kihlauksesta jo kuukauden seurustelun jälkeen. Aika hurjaa, mutta onhan sitä toki olemassa "rakkautta ensisilmäyksellä". :)

Vierailija

itse menin kihloihin 17 vuotiaana kun oltiin seurusteltu 9kk ja vietetty yhteinen joulu ja melkeen jo asuttiin yhdessä. ja ollaan nyt oltu kihloissa ½vuotta ja yhdessä vähän päälle 1v,2kk ja nytten suunnitellaan yhteen muuttamista ja kaikkee. Joo ja mua ärsyttää toi (sama ku jugurttia) että ollu yhdes kk ja sit menee koska tunnen just yhden parin (jossa tyttö oli silloin 17 ja poika 19) ja he olivat seurustelleet 2kk ku menivät kihloihin. liian aikaista..

Vierailija

Mä olen itse seurustellut poikaystäväni kanssa nyt kaksivuotta ja menimme kihloihin puolentoista vuoden seurustelun jälkeen. Meillä on kultaiset ihan normaalit kihlasormukset ja sisällä lukee nimi ja päivämäärä jolloin mentiin kihloihin. Ei asuta vielä yhdessä, koska poikaystäväni menee armeijaan pian niin sen jälkeen sitten. Mut tosissaan tunnen itsekkin ihmisiä jotka on ollut yhdessä pari kuukautta ja menevät kihloihin. Se on tosi lapsellista, ja mun mielestäni kihlaus ei ole mikään teinien prinsessa leikki, vaan aidosta rakkaudesta ja yhdessä olon halusta tehty sitoutuminen. :)

Vierailija

Mies kosi Jouluaattona puolen vuoden seurustelun jälkeen, polvistui eteeni, äitini ja siskoni olivat vieressä. Shoppaillessa olin joskus näyttänyt sormuksen jonka haluan ( ihana valkokultainen, päällinen täynnä pieniä timantteja, huimat 76 kappaletta :D) ja mieheni sitten kosi sen sormuksen kanssa. Puolivuotta ennen kihloja kuulostaa pieneltä ajalta mutta olemme tunteneet jo kuitenkin 3v ja asuttu yhdessä siitä lähtien kun ollaan alettu seurustelemaan joten toisen käytöksen jo tietää. Miehelleni hankin sormuksen vähän jälkeenpäin, valkokultainen sekin ja paksu. Alttarille asti kun päästään ( toivon mukaan kesällä 2011) hankitaan sitten molemmille toiset sormukset. Tällä hetkellä minulla on kaksi kihlasormusta koska sain miehen siskolta heidän edesmenneen äidin kihlasormuksen. Sitten kun taas tulee uus sormus niin täytyy kai luopua tuosta miehen äidin sormuksesta. Saapi nähdä..

Vierailija
Karka

Hyvät naiset,
kihloihin ei "mennä". Mennään NAIMISIIN ja kosintahetkestä alttarille ollaan kihloissa.

Tuon on se vanhanaikainen näkemys kihlautumisesta. Nykyään jotkut menevät vain kihloihin ja ovat kihloissa koko suhteen ajan.

Vierailija

Kiva kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia :D Pohdin tätä siksi, kun mieheni osti nyt minulle valkokultaisen timanttisormuksen, että kihloihin pitäisi päästä, niin mietin vaan kun olemme seurustelleet puolitoistavuotta, että onko se vähän liian aikaista. Mutta eipä sitä kai voi kieltäytyäkään kun sormukset on valmiina hommattuina :D

Vierailija

Ihana mieheni puhui jo muutama kuukausi sitten että minä olen sellainen nainen kenen kanssa hän voisi mennä kihloihin joskus. Olin tietysti todella otettu :) Viikko sitten sanoin että jouluaatto olisi hyvä päivä, se olisi romanttista, mies oli samaa mieltä. Samalla viikolla tästä keskustelusta menimme käymään yhdessä ostoskeskuksessa jossa sanoin että mentäisiinkö aikamme kuluksi sovittamaan kihlasormuksia. Löytyi sopivat sormukset ja ne tarttuivatkin heti mukaan, niihin on kaiverrettu etunimet ja 9.9.09 joten vielä pari viikkoa pitää odottaa että ne voi laittaa.. Odottavan aika on pitkä :D Mieheni sormus on sen verran leveä että naimisiin mentäessä toinen sormus ei ole tarpeen. Niin ja seurustelua meillä takana kohta 2v2kk, yhdessä asuttu 1,5 vuotta, vauvakuumetta podetaan kovasti,ja olen löytänyt maailman ihanimman miehen! :)

Vierailija

[quote author="nan_"]
Ihana mieheni puhui jo muutama kuukausi sitten että minä olen sellainen nainen kenen kanssa hän voisi mennä kihloihin joskus. Olin tietysti todella otettu :) Viikko sitten sanoin että jouluaatto olisi hyvä päivä, se olisi romanttista, mies oli samaa mieltä. Samalla viikolla tästä keskustelusta menimme käymään yhdessä ostoskeskuksessa jossa sanoin että mentäisiinkö aikamme kuluksi sovittamaan kihlasormuksia. Löytyi sopivat sormukset ja ne tarttuivatkin heti mukaan, niihin on kaiverrettu etunimet ja 9.9.09 joten vielä pari viikkoa pitää odottaa että ne voi laittaa.. Odottavan aika on pitkä :D Mieheni sormus on sen verran leveä että naimisiin mentäessä toinen sormus ei ole tarpeen. Niin ja seurustelua meillä takana kohta 2v2kk, yhdessä asuttu 1v8kk, vauvakuumetta podetaan kovasti,ja olen löytänyt maailman ihanimman miehen! :)

Vierailija
jogurtti

Kihlat on mahtava juttu, kun siihen asti suhteessa edetään, kunhan kyseessä ei ole mitään kauheita ns. "teinikihloja", joita en ymmärrä sitten en millään.
Anteeksi niille, jotka ovat menneet esim. 13-16- vuotiaina kihloihin, mutta mun mielestä kihlaus on lupaus avioliitosta, eikä se oikein sovi kauhian nuorille.. Kihlaus on menettäny aika paljon merkitystään viimeaikoina, kun nuoret parit päättävät kihlauksesta jo kuukauden seurustelun jälkeen. Aika hurjaa, mutta onhan sitä toki olemassa "rakkautta ensisilmäyksellä". :)

Jep, olen 16 mutta vuosi ollaan seurusteltu ja yhdessä asutaan, ei siinä musta enää mitää teinisuhdetta oo. Kihloihinki ollaa menossa.

Vierailija

Me mentiin kihloihin kun oltiin seurusteltu liki 2.5 vuotta. Olin silloin viittä vaille 18, ja mies 21. Oltiin jo muutama viikko mietitty asiaa.
Sormukset makso päälle 300e yhteensä ja ihan kultaset "tavalliset".
Oma käsitykseni on että mies menee samalla sormuksella naimisiin, eikä osteta uutta, ja luulisi kultaliikkeessä jo osaavan laittaa päivämäärän kihlauksesta niin että sinne mahtuu vielä hääpäiväkin. Olettasin ainakin.

Vierailija

Me ollaan seurusteltu miehekkeen kanssa reilut 2 vuotta, mutta kihloja ei olla vielä suunniteltu.
Minä olen 18, ja mies 20.
Meillä ei ole kiirettä kihloihin. Kihloihin mennään vasta sitten kun ollaan valmiita perustamaan perhe ja astumaan avioliittoon. Nyt eletään nuoruutta ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan =)

Vierailija

minusta voi mennä kihloihin,jos on aivan varma,että tämä on henkilö jota rakastat,itse menin mieheni kanssa kihloihin,kun olin 14-vuotta. tästä on kulunut 2vuotta ja vielläkin ollaan onnellisia ja yhdessä, mies lähtee kohta kylläkin armeijaan,joten emme vielä ole muuttaneet yhteen, mutta minusta myös teini-ikäisten suhteet voisi ottaa vakavasti!

Vierailija

Nooh, edelliselle sivulle. Kyllähän kihloihinkin "mennään" silloin kun kihlaudutaan eli annetaan avioliittolupaus (olipa se sitten jommankumman kosinnan tai yhteisen keskustelun tulos). Kyllähän se kihlautuminen ihan tietoinen päätös on.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että kihlaus on nimenomaan avioliittolupaus. Tai eipä se edes mikään mielipideasia ole ;)

Saahan sitä sitoutumistaan julistaa, vahvistaa, ottaa sille symbolin jne ihan miten vain mutta kihlaus on kihlaus vain avioliittolupauksena. Kihlaus -sanan väärinkäyttö on melko harhaanjohtavaa. On vähän vaivaannuttavaa kun "kihlautuneita" onnitellessaan tulee kyselleeksi hääpäivää (tai jotain aikataulua asialle) ja vastaukseksi tulee että "ei me tiedetä halutaanko naimisiin!"... öö. Kun sitähän sitä yleensä ihan ensimmäiseksi odottaa.

Muttajoo. Vajaat kaksi vuotta seurusteltu ja ei olla kihloissa. Kiire ei ole meilläkään, kevättalvella vasta olemme yhteen muuttaneet joten tässäkin on ihan kylliksi sitoutumista hetkeksi. Tiedetään että haluamme naimisiin "sitten joskus" mutta pidämme tuota haaveilua lupauksena vasta kun meillä on vähän konkreettisempia suunnitelmia asian tiimoilta :) Vähän olen vitsaillut että jos tuo haluaa itse kosia niin varmimmin ehtii ennen seuraavaa karkauspäivää. Mutta aikaahan sitä on siihenkin :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat