e-pillereiden sivuvaikutukset vai raskaus

Vierailija

No olen tässä nyt kuukauden ajatellut olevani raskaana, mutta kehoni näyttää olevan erittäin sekaisin (en tiedä miksi) ja se vähän vaikeuttaa. No viimeiset kunnon menkat tuli heinäkuun puolessa välissä ja oman kehontuntemukseni mukaan ovulaatio oli siinä heinäkuun ja elokuun vaihteessa ja siis harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ilman suojausta niihin aikoihin. Vähän kadutti jälkeenpäin kun pelkäsin sitten raskautta, koska en mitenkään ole yrittämässä raskaaksi ja aloin miettimään meidän suhdetta lapsen kanssa, vaikkei se olisikaan mitenkään paha asia ja pitäisin lapsen.

Nännini olivat sen jälkeen arat koko ajan, kuvottava olo, päänsärkyä yms. kaikenlaista mikä olisi voinut viitata raskauteen. No yllättäen menkkani tulivat 9 päivää oletetusta ovulaatiosta, eli mun kierrossa viikon liian ajoissa. No ajattelin, että nyt mulla on vaan hormonit sekaisin jostai kumman syystä ja en ole raskaana (normaalisti säännöllinen vuoto). No menkat kestivät sitten yli viikon (normaali tasan 4 päivää) ja välillä oli päiviä jolloin vuoto oli kokonaan loppu ja muutenkin tosi niukkaa, ettei tarvinnut edes käyttää mitään tamponia, koska saatoin wc:ssä vaan huomata, että vuodan vähän. No ajattelin ihan muuten vaan testata jos olisinkin raskaana, kun yksi testi lojui kaapin pohjalla. Testasin siis sinä päivänä kun menkat olisi kuulunut alkaa, eli siis en vielä sillon kun menkat alko liian ajoissa. Ja negatiivinen tuli. Koko ajan oli turvonnut ja paisunut olo, niin kuin yleensä menkoissa, vaikka normaalisti se edes vähän helpottaa loppua kohden.

No helpotuin ja ajattelin että alan nyt syödä pillereitä. No söin niitä 4 kunnes mieli alkoi heitellä niin paljon. Vaikka menkkani olivat jo loppuneet niin kehoni jatkoi turpoamista ja vatsani on ilmapallo vaikka olen koko ajan yrittänyt keventää ruokavaliota ja poistaa turvottavat aineet ja alkanut liikkua ja juoda paljon vettä. Normaalisti nämä auttavat turvotuksen, mutta ei nyt. Nyt rintanikin ovat alkaneet turpoilla ja huomaan sen kävellessä. Olen siis normaali/hoikka ja B kuppi normaalisti ja nyt on C kuppi ja rinnat painaa ja hölskyy tavallista enemmän. No ajattelin että tämä menkkojenkin jälkein turvotus ja rintojen kasvu johtuu sitten näistä pillereistä. Lopetin ne sitten noiden neljän jälkeen kun taitavat olla liian vahvat mun keholle. Mutta voiko ne muka noin nopeasti alkaa vaikuttaa?...kuvottava olokin vaan jatkuu, heräilen jatkuvasti yöllä ja tänäänkin töissä en pystynyt liikkumaan puoleen tuntiin kun alkoi oksettaa niin paljon. Ja no onhan oksetuskin pillereiden yksi sivuvaikutus, mutta jatkuva huono olo alkoi jo ennen pillereitä mahdollisen hedelmöityksen aikaan.

Anteeks sekava ja ylipitkä teksti, mutta haluisin vaan mielipiteitä mun tilanteesta ja kokemusta siitä kuinka nopeasti pillerit on teillä alkaneet vaikuttaa. Kävin ostamassa pari uutta raskaustestiä jos testailen uudestaan huomenna ja jos vielä näyttää negaa niin menen tonne gynelle hankkimaan paremmat pillerit ja se kai sitten huomaa josko olen raskaana.

Kommentit (5)

Vierailija

Raskaustestiä kehiin mitä pikimmiten. Toivotaan että tulee toivottu tulos, kumpi se sitten onkaan. Kuulostaa kyllä hyvinkin mahdolliselta, että kyseessä olisi raskaus.

Pillerit kyllä voivat vaikuttaa tosi nopeasti. Itse vaihdoin juuri pillerimerkkiä ja noin vuorokausi ensimmäisen pillerin ottamisen jälkeen voin todella pahoin. Se tosin meni myös nopeasti ohi. Tämä uusi pillerimerkki myös vajaassa viikossa vaikutti ihooni (negatiivisesti).

Edellisen merkin kanssa en kovin tarkkaan muista, mutta ensimmäisen liuskan alkupuoliskolla kyllä tuli vähän huonovointisuutta ja muita sivuoireita. Muualla kehossa en turpomista huomannut, mutta rinnat kyllä tulivat hyvinkin nopeasti aroiksi ja turposivat.

Vierailija

Kyllä niitä pillereitä olisi varmaan kannattanut syödä ainakin vähän kauemmin, yleensä vissiin pahimmat oireet häviävät parin kuukauden aikana. Itselläni mieliala vaihteli kovasti just ekan kuukauden aikana, sen jälkeen tasaantui. Painoakin tuli vähän lisää, mutta ei se näkynyt muualla kuin rinnoissa :)

Ehkä ihan parasta olisi ottaa yhteyttä ehkäisyneuvolaan?

Vierailija

suosittelen ihan kuule raskaustestiä, koska ei ikinä tiedä millainen se tulos voikaan olla.
Huono olo voi johtua myös pillereistä, jolloin pillerit eivät vain yksinkertaisesti sovi sinulle.

Itselläni oli viime kesänä semmonen tapaus, et olin just aloittanu uuden pillerimerkin 7 kuukauden tauon jälkeen, kun vanha merkki ei ollu sopinu mulle. Tuli alavatsassa supistuksia ja oksettava olo. pelkäsin raskautta, muttei onneks kyse ollut siitä, koska kuukautiset alkoivat ajallaan.

Vierailija

E-pillerin vaikutus alkaa heti, kun olet nielaissut sen ja nuo sinun kaikki oireet ovat e-pillereiden sivuvaikutuksia. Kannattaa silti testi vielä tehdä varmuuden vuoksi.

Vierailija

Moikka!
Mulla ainaki e-pillerit vaikutti aika nopeesti nyt niin oon menos vaihtaa niit miedompii..
mutta kannattais tehä toi testi mahollisemmin nopeest uuestaa ni saat sit varmuuden asiast..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat