Mitä tehdä, ero?

Vierailija

Haluaisin saada kommentteja tästä: Erosin poikaystävästäni pariviikkoa sitten. Olimme seurustelleet vähän yli 4vuotta, olin silloin 15v ja poika 16v, eli nyt ollaan 19v ja 20v. En tiedä mitä tehdä, en haluaisi erota lopullisesti, mutta suhteemme tuntui siltä ku oltaisiin oltu vain kavereita, eli ei seksiä vaikka hän kyllä yritti kovasti sitä saada. Minulla ei vaan ikinä tehnyt mieli ja en tuntenut oikein mitään kun hän koski. (Oli eroon muitakin syitä, kuten se, että olimme alkaneet seurustella niin nuorina, että haluaisin tietää minkälaista on olla yksin/sinkkuna)

Olen jo tavannut erästä toista poikaa pari kertaa, joka tuntuu kamalalta, että näin pian erosta, mutta hän on mukava, ja tunnenkin intohimoa häntä kohtaan, vaikkei olla edes suudeltu.

Ongelma on, että olen jutellut nyt exäni kanssa ja sovimme, että tapaamme ja katsotaan jos on mukavaa niin ehkä jatketaan taas, mutta en tunne sitä intohimoa. Haluaisin tuntea sitä häntä kohtaan, koska tuntuu, että hän on se jonka kanssa joskus haluaisin mennä naimisiin ja perustaa perheen, mutta ei. Uusi poika jonka olen tavannut on mukava, mutta meillä ei tosiaan ole mitään tulevaisuutta, mutta haluamme vain nähdä.

En tiedä pitäisikö vain yrittää exän kanssa, koska en halua menettää häntä kokonaan, mutta en tiedä onnistuuko se nytkään ja mistä yhtäkkiä saan intohimoa häntä kohtaan, ja tahtoisin nähdä sitä "uutta" poikaakin.. En tiedä mitä tehdä. (Exäni siis ei olisi halunnut erota ja haluaisi palata yhteen)

Sekava selitys, mutta toivottavasti ymmärrätte edes vähän tätä tilannetta, ja kommentoitte jotenki, ja jos joku vastaa jotain, voitko kertoa mikä on pisin suhteesi.

Kommentit (5)

Vierailija

Jos ei niitä tunteita ole niin ei kannata väkisin yrittää, joudut vain takaisin tähän samaan tilanteeseen ennemmin tai myöhemmin. Ota mieluummin vähän aikaa itsellesi ja katso sitten uudestaan, mitä tunnet ja ketä kohtaan.
Minun pisin suhde on about 2 vuotta, mutta siitä on jo aikaa.

Vierailija

Luin tekstisi ja se oli kuin suoraan minun elämästäni.. Olen samankaltaisessa tilanteessa, suunnilleen samanpituinen suhde kariutumassa ja sitä tuskin saa enää pelastettua.

Kerroit kuinka toisen kosketus ei enää tunnu samalta ja haluaisit kokeilla siipiäsi sinkkuna. Usko pois, et ole ainoa joka noita asioita miettii. Auttaisiko tilannetta yhtään sellainen ajatus että kokeilisitte olla täysin erossa eksäsi kanssa jonkun aikaa, vaikka kuukauden pari ja kumpikin saisi sillä välin tuulettaa ajatuksiaan kaikessa rauhassa? Voisit kuitenkin halutessasi tavata tätä uutta poikaa ja katsoa miltä tutustuminen hänen kanssaan tuntuu ja keskittyisit tämän "tauon" aikana täysin itseesi ja omiin haluihisi.. On helpompi olla toisen kanssa kun omat ajatukset on selkeät.

Sitä kadonnutta intohimoa on vaikea alkaa kaivamaan esiin varsinkin jos sille haluttomuudelle ei sinällään ole konkreettista syytä. Kumpikin osapuoli kärsii tilanteesta, miehesi tahtoisi lähellesi ja sinäkin varmaan tahtoisit haluta mutta väkisin yrittäminenkin vain pahentaa asioita. "Kaveriseksi" kun ei ole se kaikkein houkuttelevin vaihtoehto..
Tauon pitäminen voisi kuitenkin olla edes yrittämisen arvoista? Saattaa olla että ne halut palautuu ajan myötä kun ette jatkuvasti ole toistenne kanssa vaan keskitytte omaan elämäänne. Olisitte jonkun aikaa erossa ja katsoisitte vaikka syksyn aikana miltä se alkaa tuntumaan. Noinkin pitkään yhdessä olleena sinkkuna oleminen on aika erilaista ja vaatii varmaan hieman totuttelua että osaa olla ilman toista. Mutta kaikesta selviää ja onhan se hienoa kun saa tehdä täysin mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa. Ja varsinkin kun ollaan näin nuoria ja nättejä vielä niin miksi ei nautittaisi siitä? Ehtii sitä sitoutumaan ja hankkimaan niitä lapsia mutta ei niiden aika tarvitse olla vielä, eihän? Olisitpahan ainakin sitten kokeillut sitäkin elämää ja osaisit verrata suhdetta ja sinkkuutta keskenään.

Toivottavasti saat ajatuksesi kasaan ja tiedät mitä tehdä, itse en siihen ole vielä pystynyt :)

Vierailija

Erotkaa joksiki aikaa tai pitäkää tauko, jolloin saa tehä ihan mitä huvittaa. Sitte sopikaa joku päivä esim 2 viikon/kuukauden päähän ja kattokaa sitte uudelleen haluatteko jatkaa yhessä vai erillään. Kaveripariskunnalla tää toimi, mutta siinä ei sitte saa suuttua jos toinen on vaikka harrastanu seksiä jonkun toisen kans. Tai sitte teette tarkat säännöt mitä saa ja mitä ei saa tehdä.

Itellä kans oli jossain neljän vuoden paikkeilla semmonen ahistus että ollaan vaan kavereita. Se meni ohi itekseen. Nyt on kans semmonen tilanne että mulla on aikalailla halut hävinny, mutta suostun kuitenki seksiin ja yritän itekki saada itteeni syttymään. Oottelen että tää menee ohi. Mä en halua mitään taukoja vielä tässä vaiheessa, vasta sitte jos tää oikeesti jatkuis jonku vuoden, eikä näyttäis menevän ohi. Kohta 6 vuotta seurusteltu.

Vierailija

Yleensä eroon on sellaisia syitä ettei niitä voikorjata. Ihan suoraan sanottuna en usko että (kertomasi perusteella) kannattaa yrittää. Vaikuttaa siltä että haluat loppuelämän suhteen ja syy miksi mietit exää on että tiedät (mistä muuten?) ettei uuden pojan kanssa voi olla mitään pitkäaikaista. Omasta mielestäni pitkäaikaiseen ja turvalliseen suhteeseen tarvitaan intohimoa, lisäksi olet nuori; meressä on oikeasti paljon kaloja! Myös sellaisia kaloja joiden kanssa haluaa viettää loppuelämänsä, mutta niitä ei ehkä löydä jos jymähtää "varavaihtoehtoon".. Itse kuitenkin loppuviimeksi tiedät mikä on oikea ratkaisu. :)

Vierailija

Joo, kiitos näistä vastauksista :) Tauko on yks vaihtoehto, mutta kamalinta tässä on se, että se mun eksä on aivan hajalla, enkä haluais satuttaa sitä. On toivoa sitten, että palataan yhteen, mutta jos ei palatakkaan se poika on kyllä aivan hajalla. :( Ku tuntuu, että omaa syy ku toisesta tuntuu niin pahalle, mutta ei se ole oikein olla siinä suhteessakaan jos ei tunnu hyvältä. Toivottavasti kaikki selkeytyy pikku hiljaa hyväksi. Ja koita sinäki Chiqui saada asiat selvitettyä :)
(Niin ja se toinen poika on mua 8 vuotta vanhempi, niin ei se oikein tunnu, että toimisi, kun on aivan erit elämäntilanteet.)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat