Kasvojen ihonhoito

Vierailija

Haluaisin kuulla miten te hoidatte kasvojen ihoa ja millä tuotteilla?

Itselläni on todella rasvoittuva iho sekä t-alueella todella paljon finnejä (otsa on täynnä pieniä näppylöitä eikä ne tunnu millään lähtevän pois). Haluaisin löytää oikeat tuotteet jolla iho saadaan kuntoon.

Syön vitamiineja päivittäin, yritän juoda vettä litran tai enemmän, meikkaan kevyesti, jotta iho ei tukkeudu.
Pesen kasvot kerran päivässä (illalla) sekä sen jälkeen käytän kasvovoidetta, kuorinnan teen 2x viikossa ja naamion kerran viikossa. Siltikään ei näppylät lähde, mikä avuksi?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Mä käytän Lumenen Natural Code -tuotteita tällä hetkellä, mut oon suunnitellu kokeilevani Garnierin Pure Active -tuotteita seuraavaksi.
Pesen naaman puhdistusaineella joka ilta, kasvovedellä puhdistan naaman joka aamu ja ilta. Kuorin ihoa välillä, en ihan joka viikko, enkä kyllä joka toinenkaan viikko, koska iho menee sen jälkeen huonoksi. Ihmettelin sitä ja sain vastikään vastauksen: kuoriminen ärsyttää ihoa, vaikka laitankin rasvaa sen jälkeen. Varsinkin nenänalusiho on mennyt vähän huonoksi. Että pitää sitten vaan käyttää jotain kasvonaamioita välillä tai kuoria vaan tietyiltä osin kasvot.
Mulla on sekaiho, joistain kohdista kuiva, joistain kohdista kiiltää ja näppylöitä on kyllä.
Mäkin oon yrittäny kaikkea noiden näppylöiden kanssa, mutta kun niitä on, niin ei mikään auta, paitsi aika. Kannattaa laittaa finneihin esim. yöksi kuivattavaa ainetta, itse käytän apteekista saatavaa Sebamedin finnejä kuivattavaa ainetta.

Vierailija

Hei.

Minua vaivasi todella paha akne lukioaikoina. Kokeilin montaa eri lääkettä ja voidetta, mutta akne vain paheni. Ihotautilääkäri voi määrätä lääkkeen, joka auttaa, mutta lääkkeellä on pahoja sivuvaikutuksia. Minua lääke auttoi, eikä akne ole vaivannut sen jälkeen.

Vierailija

Itse käytän noita Garnierin pure active tuotteita, ja tuntuu ettei auta ollenkaan. Ostin sitä minkä pitäisi poistaa mustapäät nenästä, mutta ihan yhtä paljon niitä on kun pari viikkoa takaperin. Laiton jälkeen naamaa tavallaan polttelee paljon, mut tulos ei näy missään :D

Vierailija

Ihotyyppini on herkkä sekaiho, ja käytän Inositolin puhdistusvoidetta iltaisin ja kasvovoiteena joko Erisanin kasvovoidetta tai Nivean sävyttävää päivävoidetta. Aamuisin en aina edes pese kasvoja, varsinkaan talvisin, sillä olen kuullut että ihon oma rasva suojaa pakkaselta jonkin verran.

Näppylöitä tulee harvakseltaan, mutta varsinaisiksi finneiksi ne kehittyvät hyvin harvoin. Kosmetologi puhui jotain "koteloitumisesta" (?)
Ai niin, ja silmänalusvoiteena käytän Simplen Kind to eyes balmia. Aluksi kokeilin Lumenen tuotetta, mutta jostain syystä se kirvelsi silmiä niin että heikompi nainen olisi itkenyt.

Kuorinnan teen kerran viikossa, ja kosteuttavan naamion joka toinen viikko.

Kätevä tapa tehdä kosteuttava naamio on laittaa kasvoille hyvin täyteläistä vartalovoidetta ja maata sängyllä pää alaspäin n. 10 min.
Verenkierto vilkastuu kasvoissa ja ne imevät kosteutta tehokkaasti naamiosta. Ylimääräinen rasva pyyhitään lopuksi kasvoveteen kastetulla pumpulilla :)

Vierailija
leskenlehti-

Itse käytän noita Garnierin pure active tuotteita, ja tuntuu ettei auta ollenkaan. Ostin sitä minkä pitäisi poistaa mustapäät nenästä, mutta ihan yhtä paljon niitä on kun pari viikkoa takaperin. Laiton jälkeen naamaa tavallaan polttelee paljon, mut tulos ei näy missään :D

Kiitos tiedosta! Olin juuri suunnitellut ostavani ensi viikolla.. ilmeisesti ne on sitten tosi rasvaiselle iholle tarkotettuja. Mutta kokeilitko sitä Spot-On Roll-Onia, onko siitäkään mihinkään?
Taidan pitäytyä näissä Lumenen Natural Code -tuotteissa, ne ainakin on hyviä.

Vierailija

En oo käyttänyt tota roll-onia, mut ne mainoksetkin on mun mielestä niin tyhmiä, ettei kannata uskoa, eikai yks finni häviä yhtäkkiä 4 tunnissa... :O Mut kaikki ei tehoa kaikille

Vierailija

Ootte varmaan joskus nähneet ostos tv:stä mainoksen Pro Active ihonhoitosarjasta. Kaikkiin markettikamoihin kyllästyneenä päätin kokeilla tota kysesitä sarjaa senkin uhalla, että se olisi jotain hirveetä skeidaa.
Yllätyin positiivisesti, toi sarja toimii mulla ihan täydellisesti. Iho ei ole yhtään niin kirjava, finnejä tulee muutama hassu joskus harvoin, ihon kosteustasapaino on täydellisessä kunnossa.
Ihan paras juttu on kyllä se, että ihohuokoset kutistu ihan näkymättömiksi.
En ees tarvitse meikkivoidetta enää, pelkkä puuteri riittää.
Tosin samalla kun alotin käyttämään tota sarjaa niin päätin tehdä muutakin ihon hyväksi, esim. lisäsin vedenjuontia, söin enemmän kasviksia ja aloin syömään vitamiineja. Suosittelen.

Vierailija

Mäkin oon kuullu paljon positiivasta tosta Pro Activesta, joten ilmeisesti se sitten toimii:)

Itselläni iho parani jonkin verran, kun aloin käyttämään hormonaalista ehkäisyä, syömään sinkkitabletteja ja pesemään kasvot vain iltaisin. Vaihdoin myös puhdistusgeelin puhdistusmaitoon, mikä sopii paremmin erittäin herkälle iholleni, mikä myös kuivuu helposti. Nykyisin näppyjä ei ole käytännössä ollenkaan, ja muutenkin ihon meikkaaminen on aika tarpeetonta, varsinkin näin kesällä.

Vierailija

Tällä hetkellä mulla on käytössä Herbinan puhdistusemulsio jolla pesen kasvot iltaisin. Sitten samaa sarjaa olevaa kasvovettä käytän aamuin ja illoin. Kasvovoiteena on tällä hetkellä Nivean päivävoide, en nyt muista tarkemmin mikä... Ihoa kuorin viikon parin välein ja naamion yritän muistaa laittaa kerran viikossa... En ole aina ollut turhan tarkka ihonhoidossa, mutta nyt olen pikku hiljaa alkanut panostaa ja se näkyy! Tietty on myös tosi tärkeää mitä syö.

Vierailija

Itselläni on melko 'kuiva' iho, mutta käytän joka aamu kahta tuotetta naamassani. Herätessäni menen vessaan, kostutan naamani ja levitän siihen saippuatonta puhdistusainetta; Oriflame, aloe vera soothing face wash, joka huuhdellaan sitten pois kasvoille laiton jälk. Sen jälkeen levitän kasvoilleni samaa sarjaa olevaa; Oriflame, aloe vera soothing face cream -kosteusvoidetta. Molemmat tuotteet sopivat ainakin herkälle iholle, ja sisältävät UV-suojat.

Annan kuivua kosteusvoiteen. Myöhemmin laitan kasvoilleni ohuen kerroksen; Maybelline New York, Pure.Liquid Mineral -meikkivoidetta. (Virheetön kattavuus, hengittävä, elinvoimainen ja valaistu lopputulos) Noin tuoteselosteessa ainakin luvataan. : D

Vierailija

Kävin kasvohoidossa viime viikolla ja se kosmetologi suositteli minulle mikrohiontaa kuurina kerran kahdessa viikossa, kuulemma todella tehokas auttamaan eroon iho ongelmista,tässä on siitä juttua:

Reviderm-mikrohionta [58-72 €]

Mikrohionta on kuorintatekniikka, joka poistaa tehokkaasti ja hellävaraisesti kuolleen ihosolukon ja muut ihon epäpuhtaudet. Hionnan jälkeen iholle käytetyt tehoaineet imeytyvät ja vaikuttavat tehokkaammin.

[Tasoittaa ryppyjä ja juonteita, vaalentaa maksaläiskiä, rauhoittaa aknea ja tasoittaa aknearpia. Kirkastaa ihon jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen]

Onko kukaan käynyt tuossa? Onko ihan huuhaata vai auttaako oikeesti?
Hinta on aika kirpaseva jos kahden viikon välein pitäisi käydä, mutta maksan kyllä jos pääsen eroon todella rasvaisesta ihosta.

Vierailija

Joku sanoi edellä ettei viitsi laittaa meikkivoidetta iholle jossa on epäpuhtauksia ja finnejä, juuri ollenkaan, ettei se tuki ihoa. Meikkivoiteet eivät nykyään tuki ihohuokosia, ellei sitä tunge sentin paksuista kerrosta. Meikkivoide suojaa ulkoisilta ärsykkeiltä, varsinkin agnesta kärsivien kannattaisi meikkivoidetta käyttää päivittäin ohuelti, jottei bakteerit pääse näppyihin käsiksi.

Joku valitteli myös että kuorinta kuivattaa ihoa, ja iho tulee aranoloiseksi. Onko sulla käytössä kuorinta missä on niitä rakeita? Rakeiset kuorinnat nimittäin sopivat harvalle, kuorintoja on olemassa paljon erilaisia ja kaikille löytyy kyllä se sopiva vaihtoehto. Kannattaa käydä jossain kosmetiikkaliikeessä/kaupan kosmetiikka osastolla kyselemässä mikä olisi itselle juuri se sopiva :)

Vierailija

Itellä on kans herkkä pintakuiva sekaiho jossa on aknea, eli hankalaa todellakin löytää oikeat tuotteet ja rutiinit! :D Toi herkkyys oli mulle ainakin yllätys, ei tullu mieleenkään et se punottava naama aknen ympärillä saattaisi olla ihan vaan ärtynyttä ihoa, eikä akneen kuuluvaa. Tän takia pesen kasvot hellävaraisilla tuotteilla (ei hajusteita!), ja kuorin harvoin mekaanisesti (suosin rakeetonta, kemiallista kuorintaa). Pesutapa on myös tärkeä - ite käsittelin ennen naamaa kuin pullataikinaa josta se todellakin ärtyi ja villiintyi, nykyään sitten pesen ja kohtelen todella hellästi, kuten vauvan ihoa ja pesen ja levitän rasvat ainoastaan sormenpäillä! :) Erilaiset puhdistusliinat on ihan poissuljettu kun ne ärsyttää ihoa sen hinkkaamisen takia, ja pumpulissakin pumpulipallot tuntuu olevan parhaita vanulappujen sijaan...
Finnejä voi tulla myös kuivuudesta ja sekaihokin tarvitsee kosteutta!! Eli joku hyvä, ei-ihoa-tukkiva kosteusvoide nassulle! Akne rauhottu aika paljon jo tämänkin avulla, joskaan se ei terve vielä ole. (selvityksen alla se syy mikä aiheuttaa niitä finnejä, eikä itse finnien hoito) Kasvovettä suosin myös.

Pesen naaman pääsääntöisesti illalla, ja suosin kaksoispuhdistusta (eli ensiksi öljy/maito-pohjanen puhdistus, sitten normaali puhdistusvoide... ks lisää tietoa täältä: http://dy.fi/3mc ). Tuotteina tällä hetkellä käytössä Lorealin puhdistusmaito herkälle iholle ja sitten Natusanin vauvanpesuneste (ihan loistava, jos jokin tuote on tarpeeksi herkkä vauvan iholle on se takuulla tarpeeksi herkkä minullekin :) ). Kasvovettä käytän aina kun olen pessyt naaman vedellä, parhaiten pintakuivuudelle sopii geelimäinen kasvovesi (ite en ole löytänyt ku lorkun tälläisen). Sitten silmänympärysvoide + kasvorasva (nyt käytössä erisanin 24h ravitseva voide) + aknealueille Basiron-benzoylperoksidi-voide joka kuivattaa ne poijes. :D Aamuisin en pese naamaa, kasvojen tulee saada levätä ja ihon luontaisen kosteuden päästä esiin joten pyyhin vain kasvovedellä.

Naamioin kasvoja noin kaksi kertaa viikossa, mutta seuraan ihoa ja kunnosta päätellen arvioin sitten milloin tarvitsee... :) Jos iho on kuiva, käytän kosteusnaamiota (itellä OLIV -kosteusnaamio, löytyy kickseistä n 6e). Jos iho on epäpuhtaan tai samean näköinen, kuorin (Lumene Hellävarainen kuorinta - rakeeton poskille ja sitten käytän pois Lumenen mineral touch -kirkastavaa kuorintaa otsalle ja nenälle - aknelle ei missään nimessä kuorintaa, levittää bakteereja!!) ihon ja levitän sopivan naamion (kangasnaamiot on pop, mm yksittäispakatus montage jeunesse-naamiot ovat hyviä). Ihon kuntoa seuratessa oppii kyllä huomaamaan tarvitseeko se nyt kipeästi kosteutta, pelkkää pientä virkistystä, onko se harmaa tai samea tai täynnä epäpuhtauksia! :)

Tuotteissa tulee mieleen myös se että nykyään käytän aina herkän ihon tuotteita, niin meikkivoiteissa kuin kasvojenpesuaineissa ja rasvoissakin. Muuten ihoni ärtyy ja sitten punoitetaan urakalla... Myös siveltimet vaikuttavat, jotkut siveltimet ovat suorastaan karkeita ja raapivat ihoa (mm isadoran edesmennyt kabuki oli tälläinen, meni poskien iho pienenpienille pintahaavoille tästä!! sittemmin sitä uudistettiin).

Tärkeinhän on kuitenkin elintavat, eli monipuolista safkaa, vitamiinejä ja esimerkiksi vihreällä teellä olen huomannut olevan vaikutusta epäpuhtauksien vähentämiseen! :) Silloin kyllä pitää nauttia runsaasti, noin kannullinen päivässä. Myös lohi auttaa parantaa ihoa huimasti, ei tarvitse suuria määriä syödä vaan jo 3 krt vk 100 g auttaa merkittävästi. Ja maitotuotteita voi seurata, oma akneni villiintyy maitotuotteista joten jätin ne kokonaan pois ja korvasin soijatuotteilla noin puoleksi vuodeksi ja iho parani siitäkin... Nyt testailen taas josko voisi rasvattomina versioina syödä kun kalsiumin puutetta hieman ilmenee. :)

Tässä muuten hyvä blogiteksti aknesta; http://dy.fi/3mu , myös tämä artikkeli ihonhoidosta on hyvä perusohje http://dy.fi/3mb , kannattaa lukea kys. blogia ihonhoidosta muutenkin, ihan loistavia neuvoja! :) Noita e-pillereitä en kyllä suosittele syömään tuon takia, suurimmalla osalla palautuvat sitten kun ne e-pillerit lopettaa... Eijei ylimääräisille hormoneille, sanon minä! Ja myös vahvat suun kautta otettavat lääkkeet on musta ihan viimeinen vaihtoehto, niissä on paljon sivuvaikutuksia (runsas ihon kuivuminen, suupielien halkeilu ym) etten ainakaan minä sellaisilla myrkyillä halua itseäni myrkyttää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat