Mustaan tukkaan vaalea hiusväri

Vierailija

Miltäs mahtais näyttää, jos läväytän mustiks värjättyihin hiuksiin vaalean hiusvärin? Luultavasti kyllä kamalalta. Oma väri on kyllä vaalea, mutta tuskin auttaa asiaa.

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllä kannattaa mennä kampaajalle tekemään tuo homma. Itselläni on oma hiusten väri aika vaalea ja toissa syksynä värjäsin ihan valkoiseksi tukan monen käsittelyn jälkeen. Sitten innostuin yhtäkkiä mustista ja värjäytin kampaajalla mustaksi. Nyt juuri n. kuukausi sitten värjäytin takaisin vaaleaksi ja edes kampaajalla ei saatu väriä ihan tasaiseksi väriksi. Mutta kyllä siitä yhden kerran jälkeen tuli jo todella vaalea verrattuna siihen, että se todella oli ihan pikimusta. Tosin epätasaisen värinen ja omasta mielestä aika ruma :D Mutta nyt pitää mennä uusinta käsittelyyn sitten, jotta saataisiin vielä vaaleammaksi ja sitä kautta ihan hyber blondi :) Joten suosittelen, ettet kotona yritä.

Vierailija

No jos ite meinaat koittaa laittaan, etkä aio käydä kampaajalla, niin kannattaa ottaa ihan ekaksi värinpoisto. Se on tosin aika rankka hiuksille, ja saattaa huonontaa niiden kuntoa. Sekin ihan riippuu monestikko olet värjännyt tummalla värillä (pigmenttikertymä), että kuin helposti saat vaalean. Ite olin ihan varma etten onnistu saamaan tummanruskeista värjätyistä hiuksista vaaleita, mutta onnistuihan se, kävin tosin kampaamossa.

Vierailija

Mulla olin kaks-kolme vuotta mustat hiukset ja siinä meni vuosi että saatiin mut blondiks, kävin kampaajalla. Vieläkin latvat on ruskeat, niistä ei vaan lähde se väri enää irti. Eli jos oot kauan värjännyt pitkiä hiuksia, et luultavasti saa väriä irti latvoista :D Mulla oli mustat hiukset 55cm pitkät, nyt on blondit vaan about 35-40cm pitkät. Eli aika reippaasti saa saksia näyttää blondatuille hiuksille, jos haluaa pitää ne hyväkuntoisina.

Vierailija

Älä missään nimessä laita suoraan blondia väriä mustiin hiuksiin! tulos on todennäköisesti joku vaaleanoranssi ja laikukas. kannattaa aloittaa pikku hjiljaa vaalentaminen, vaikka ottaa värinpoisto ja laittaa sen jälkeen vaaleanruskeaa väriä että tulee tasainen väri. siitä jatkaa sitten vaaleilla raidoilla ja sen jälkeen se blondaus. Kampaajalla itse hankin blondit hiukset tummanruskeista, niistä tuli aivan keltaiset ja uusinta käsittelyn jälkeen hieman paremmat. hiusten kunto meni tosi huonoksi ja jouduin käyttämään tosi paljon hoitoainetta silloin. ajan saatossa ne on taas hyvä kuntoiset. mutta en suosittele tota suoraan blondausta. kannattaa ehkä keskustella kampaajan kanssa asiasta.

Kepa
Seuraa 
Liittynyt7.5.2009

Komppailen ylläolevaa, plus että normaalilla vaalealla värillä et saa blondia vaan joudut käyttämään vaalentavaa väriä tai tekemään sen värinpoiston.

Tummaa ei saa vaalennettua vaan värjäämällä vaaleamman sävyn päälle. Jos sulle tulee Cosmo niin pari lehteä sitten oli aikas hyvä kirjoitus asiasta.

Vierailija

Mä vaihdoin vasta väriä mustasta oranssiin. Kotona värinpoistoa, taisi mennä yhteensä 3 purkkia kahden päivän aikana. Olin malttamaton ja halusin homman ohi nopeesti, enkä jäädä odottelemaan värinpoistojen välissä. Mulla oli ollut 3 vuotta pitkä tumma ja kestoilla aina värjätty, eli väri oli tosi tiukassa. Yllättävän hyvin kuitenkin lähti tumma pigmentti. Latvat kärsi, mutta en olis tuohon ryhtynytkään, jos hiukset olis ollut huonokuntoiset lähtötilanteessa. Riitti kun leikkas operaation jälkeen kuivat latvat pois. Jos ihan vaaleat olisin halunnut, niin olisin vaalentanut pikkuhiljaa asteittain, ehkä kampaajalla aluksi.

Vierailija

Mullakin on nyt tällainen pieni vaalennusprojekti meneillään, olen kaksi kertaa itse tehnyt värinpoiston ja hiukset ovat tällä hetkellä ruskeat/tumman kuparinväriset. Mulla oli mustat hiukset varmaan 4 vuotta, en ihmettle yhtään että ei lähde niin helposti. Viikonloppuna taas uusi yritys, katsotaan mitä jälkeä tällä kertaa tulee :)

Vierailija

Mulla on nyt ollu kauhee blondi kuume viime aikoina Itselläni on on mustat ja vielä pidennykset tosin kyllä jo pesussa on tullu semmoset mustan ruskeat mut tuskin auttaa jos teen kampaajalla värin poiston . pitäisikö värin poisto tehdä 2 kertaa ettei tulisi oranssit? mä olen vain 3 kertaa värjännyt mustaks joten tummaa pigmenttiä ei varmaa oo liikaa tosin olen kyllä luonnostaa semmone keski ruskea saisinkohan kesälomalla itsestäni mitenkään blondia :D

Vierailija

Jaa-a, mulla on sama ongelma. Mulla on nyt mustat/tosi tummanruskeat hiukset, ja haluaisin saada viimestää kouluun näänää vaaleet hiukset. :)) Mutta en edes yritä kotona mtn, lampsin suoraan kampaajalle ja se saa hoitaa mun hiukset : D Suosittelisin sitä sullekin.

Vierailija

Hiuksesi kärsisivät paljon tuollaisesta operaatiosta! Sinun tulisi tehdä värinpoisto ja värjätä sitten asteittain, kampaajalla. Mustasta vaaleaan väriin tämä tarkoittaa jopa 10 värjäystä, joita ei kannata edes harkita yrittävänsä tehdä kotona.

Vierailija

Ihan ensimmäiseksi asia, jota meille hoettiin melkeinpä koko kolmevuotisen koulutuksen ajan; väri ei vaalenna väriä, eli ei auta vaikka kuinka laittaisit mustan tukan päälle vaalean VÄRIN. Ja ihan viimesenä hiuksesta poistuu keltanen pigmentti, joten lopputulos on useammankin vaalennuksen jälkeen keltaoranssinen.

Jos olet värjännyt pitkään mustalla, ja jokaisella kerralla kun olet tyveä värjännyt piiloon ja samalla laittanut värin myös pituuksiin ja latvoihin, voi se kertymien takia olla aika tiukassa.

Kampaamoissa on saatavilla myös värinpoistoja, (joka on muuten aaaaaivan erilainen ku ne kaupan hillittömät myrkyt joilla saa varmaan päänahankin kuoriutumaan....)jotka tehdään miedommilla aineilla, ei ole niin tehokas mutta säästää tukkaa kyllä.

Suosittelen että menet kampaajalle, jos tuntuu että on kova hinta maksaa niin vaihtoehtona on toki että käyt paikkakunnan parturi-kampaajaopiskelijoiden luona, siellä hinnat on vähän edullisemmat. Tietenkin sinne pääsee vasta syksyllä mutta jos malttaa odottaa niin ihan hyvä vaihtoehto, siellä on kuitenki ammattitaitoinen opettaja, joten mitään mokia ei pitäisi sattua :)

Vierailija

se riippuu hiustyypistä, joillakin tulee tummista vaaleet ekan värjäys kerran jälkeen ja toisilla saattaa tulla vasta 3 tai 4 kerran jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat