opiskelija-alennus matkahuollosta?

Vierailija

Lähden taas syksyllä opiskelemaan, ja opiskelijakortti hakemusta täyttäessäni huomasin, että Matkahuollosta saa alennusta vain jos yhdensuuntainen matka on 80km tai enemmän. Itselläni matkaa kertyy n. 25 km yhteen suuntaan, saanko siis mitään alennusta? Matkahuollon sivuilta ei oikein selvinnyt tätä asiaa..

Kommentit (12)

Vierailija

Kelan sivuilla sanotaan suoraan, ettei koulumatkatukea voi saada ammattikorkeakouluopiskelija, eli sitä et kyllä saa jos amk-opiskelija olet.

Vierailija

joo niin vähän kuvittelinki.. täällä on kyllä kuskit niin reiluja et saattais päästää jopa tohon puoleen hintaan :) mut sit tietysti on joku seutulippu, sekin vaan vaikutti typerältä kun on 30 päivää voimassa, olis mieluummin 30 matkaa..

Vierailija

Sun täytyy täyttää Kelan koulumatkatukihakemus ja viedä se opiskelupaikan toimistoon ja sieltä annetaan lappu mitä vastaa saat matkakortin alennettuun hintaan.:D

Vierailija

Noin lyhyelle matkalle löytyy hyvällä tuurilla jonkinlainen kuukausi- tai monenmatkankortti ja niihin voi ehkä saada sen opiskelija-alen. Ja Kela ei kyllä tue korkeakouluopiskelijan koulumatkoja...

Mulla on sillain just "kivasti" koulumatka matkahuollon mittarin mukaan pari kilsaa alle tuon 80 kilometrin. Että vähästä on kiinni täyden opiskelija-alen saaminen ...
Alle 80km matkasta saa muistaakseni 30% opiskelija-alen? Ellen ihan väärin muista. Ja sit väh 80km matkan saa puoleen hintaan... Kuitenkin, kismittää silti noin pieni ero.

Mutta ei voi mitään, onneksi kimppakyytejä on sillointällöin tarjolla (niitäkin kantsii selvitellä) ja lisäksi mulla on citycity-lippu jolla matkat ovat euron per kerta halvempia (mulle siis) kuin tuo 30%-opiskelija-alelippu. Tuo on ihan kätsy jos sattuu asumaan oikeassa paikassa. Kirpaiseehan se 220e kertalataus (saan sillä 30 matkaa) mut eipähän sit hetkeen tartte bussissa kolikkoja kaivella :)

Vierailija

Mulla on nyt käytössä kelan koulu matkatuki kortti. Maksan 45€/kk ja pääsen siinä sitten kouluun ja takaisin. Jotta saa sellaisen KELA kortin, pitää matka kouluun olla yli 10km

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat