Millaista työtä teet?

Vierailija

Olen vähän miettinynt, tekevätkö ihmiset loppupeleissä niin erilaista työtä. Itse olen palveluvastaava Helsingin kuuluisimmassa siivous firmassa. Miksi tätä työtä halveksitaan ja katsotaan alta kulmien?
Mietitäänpäs millaisia esim. rappukäytävät olisivat ilman meitä siivoojia.

Kävin eräänä päivänä mielenkiintoisen keskustelun erään kahvilan työntekijän kanssa. Menin avaamaan eräällä tavarantoimittajalla oven koska kukaan muu ei kerennyt. Vastauksesksi ravintolan työntekijä huusi naama punaisena "mitä sä meet ovea aukomaan, se ei oo sun hommaa, sä olet pelkkä siivooja!"
Mieleni teki sanoa "kuule mulla on tasan puolet suurempi kuukausi palkka kuin sulla joten ole hiljaa."

Että sellaista. Kertokaa ihmeessä millaista työte teette ja katsotaanko teitä alta kulmien ja yliarvoisesti.

Kommentit (3)

Vierailija

Mä oon myyjänä yhessä kosmetiikkaliikkeessä. Sukulaiset tuntuu pitävän tätä työtä turhana, ku aina saa kuulla että pitäs lähteä jatko-opiskelemaan. "eihän sun myyjäksi kannata jäädä jo noin nuorena, se on nuorten äitien hommaa joilla ei oo koulutusta" Ja tähän työhön tarvii kylläki koulutuksen, eli kyllä ärsyttää joidenki suhtautuminen. Ja osa asiakkaista ei osaa suhtautua nuoriin myyjiin, jotkut alkaa mussuttaan että ethän sä tästä voi mitään tietää ku oot noin nuori. Hei haloo, me käydään tosi paljon koulutuksissa, kyllä me tiedetään. Mutta tykkään kuitenki työstäni ja aion siinä pysyä ihan niin kauan ku huvittaa! :D

vulture
Seuraa 
Liittynyt17.5.2009

olen myös tehnyt paljon siivoustyötä,kukaan ei arvosta ja aina saa kuulla et jotain jäänyt siivoamatta tai ettei ole tarpeeksi hyvin siivottu, palkka on huono joten päätin mennä takaisin opiskelemaan,tosin teen kyllä opiskelun ohella vielä siivoustyötä.

Vierailija

Itse on Logistiikan alalla, tarkemmin firman pääkonttorilla tavaran toimitus puolella. Työni on aikalailla näyttöpäätteen edessä istumista ja mutta saan ihan itse valita miten paljon olen liikkeessä työpaikallani jos sisällä istuminen ei koko aika inspaa :)
Logistiikan alalla kun naisia ei ole ollut kovinkaan kauaa ja täälläkin olen ainut nainen näissä hommissa tai edes koko varastossa.
Kyllä aluksi aina katsotaan alta kulmien ja täälläkin on näitä ns. äijiä jotka ovat vieläkin hyvin vastahakoisesti ottavat pyyntöjä vastaan. On mennyt hermot, sen voin tunnustaa ja niin on mennyt muiltakin. Myös kuuluisa "naisen logiikan" todenperäisyyden olen huomannut pitävän paikkansa :D
Saan todistella ja taistella varmasti monessa tästä eteenpäinkin, mutta onneksi löytyy myös niitä ihania ihmisiä joiden kanssa homma pelaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat