Skolioosi ja notkoselkä

Vierailija

Minulla on todettu lievä skolioosi ja myöskin notkoselkä. Olen tehnyt 3 kuukautta fysioterapeutin antamia liikkeitä, mutta eivät tunnu auttavan, sillä en ole huomannut mitään muutosta.
Tämä kamala ryhti saa mieleni todella apeaksi. Eikö todella mitään ole tehtävissä? Olenko ikuisesti tuomittu huonoryhtiseksi?
Teen liikkeitä jumppapallolla, kuminauhalla, käsipainoilla ja ilman mitään välineitä. Teen liikkeet joka päivä ja jumppiin menee joka päivä tunti aikaa. Välillä on viiltävä, pistävä kipu alaselässä ettei kävelemään meinaa päästä. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija

Kun olin jenkeissä niin mun hostveljellä oli skolioosi, sitä hoidettiin ensin jumppaliikkeillä (joita hän ei sitten suostunut edes tekemään ), ja sitten he päätyivät leikkaushoitoon, veljen selkään asennettiin jotain ruuveja ja levyjä, ryhti korjaantui, mutta hintaa opetaatiolla oli muistaakseni useita kymmeniä tuhansia dollareita... :S Tämä siis Amerikassa...
ehkä kannattaisi suomessa konsultoida jotain yksityistä lääkäriä, terveyskeskuslääkärit yleensä yrittää mennä aina siitä mistä aita on matalin.. :)

Vierailija

noh, tosiasia on se, että se sun skolioosi ei koskaan lähe sulta pois, vaikka kuinka toivoisit. :( kannattaa vaan ruveta kiinnittämään huomiota siihen, että olkapäät ovat takana ja istut selkä suorana, se nimittäin oikeasti vahvistaa niitä lihaksia vaikka ei sitä voisin kuvitellakkaan. itselläni on selässä kierreskolioosi, ja hyvin on toiminut pelkkä suorassa istuminen, mutta ehdotan, että kokeielt pilatesta, se auttaa ainakin minun selkääni. :)

Vierailija
Vierailija

noh, tosiasia on se, että se sun skolioosi ei koskaan lähe sulta pois, vaikka kuinka toivoisit. :( kannattaa vaan ruveta kiinnittämään huomiota siihen, että olkapäät ovat takana ja istut selkä suorana, se nimittäin oikeasti vahvistaa niitä lihaksia vaikka ei sitä voisin kuvitellakkaan. itselläni on selässä kierreskolioosi, ja hyvin on toiminut pelkkä suorassa istuminen, mutta ehdotan, että kokeielt pilatesta, se auttaa ainakin minun selkääni. :)

Onko sun Si-nivelet tarkastettu?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat