Olenko huono tyttöystävä? Mitä tekisit tilanteessani?

Vierailija

En tiedä kuinka hyvin otsikko kuvastaa vuodatukseni sisältöä, mutta menköön! :D

Alkuun vähän taustatietoa. Olen 19-vuotias ja seurustelen nyt ekaa kertaa elämässäni. Kumppanina on hieman minua nuorempi poika, yhteistä taivalta on nyt takana reilu vuosi. Kyseessä on kaukosuhde, ei mikään mahdoton sellainen vaan välimatkaa noin 120 kilometriä. Molemmat olemme tosissamme toistemme kanssa ja nähdään vähintään 2 kertaa kuussa 3 päivää kerrallaan, mahdollisuuksien mukaan enemmänkin.

Kaikki oikeastaan alkoi viime keväänä, kun aloitin asiakaspalvelutyössä ja aloin saamaan huomiota muilta miehiltä. Ennen olin se, joka sai huomiota pojilta vain kaverimielessä mutta työn alettua aloin saamaan osakseni paljon flirttiä ja avointa kiinnostuineisuutta. Jotenkin olin jo tottunut ajatukseen, että ei kukaan voisi musta ikinä tykätä oikeasti mutta nyt... Tuntuu, että en ole enää se, joka ei kelpaa kenellekään tai ole se, johon vastakkainen sukupuoli ei vilkaisekaan.

Rakastan poikaystävääni, mutta harmittavan usein tulee törmättyä siihen, että ajattelen millaista olisi seurustella jonkun muun kanssa, millaista seksi olisi jonkun muun kanssa, olisinko onnellisempi jonkun muun kanssa? En haluaisi ajatella noin, mutta ajatukseni karkaavat ja siinä sitä ollaan. Samalla alan etsimään virheitä nykyisestä suhteesta ja saatan kiukutella poikaystävälleni turhasta. Olen toki miettinyt ratkaisua asiaan... Tietysti tauko voisi olla paikallaan jotta saisi kokeilla jotain uutta, mutta toisaalta jos jotain tapahtuisi, niin en tiedä pystyisinkö enää olemaan poikaystäväni kanssa niin kuin ennen syyllisyydentunteen takia. Myös tauon ehdottaminen poikaystävälle olisi vaikeaa ja luulen että tulisin katumaan sitä hyvin pian jos niin tekisin. Pelkään myös poikaystävän reaktiota, jos ehdottaisin taukoa ja kertoisin miksi.

Tunnen itseni huonoksi tyttöystäväksi, kun ajattelen näin.

Pitäisikö mun vaan kieltää itseäni ajattelemasta mitään muita miekkosia ja keskittyä siihen mitä mulla nyt on vai tehdä jotain niinkin rohkeaa kuin ehdottaa taukoa jotta voisin katsoa miltä maailma näyttäisi niin? Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa ja miten olet ratkaissut asian? Mitä tekisit minun tilanteessani? APUA!

Kommentit (10)

Vierailija

Oletko miettinyt että haluisit viettää poikaystäväsi kanssa koko loppuelämän?Tai oletko miettinyt jos ilmoitat poikaystävällesi haluavasi taukoa, niin ajatteleeko hän sinusta enää samalla tavalla tai että, voisiko hän rakastua sinuun uudestaan jos haluatkin palata takaisin yhteen tauolta. Tai oletko miettinyt että rakastatko häntä todella jos ajattelet muita miehiä?Ja kun miettii että onhan teillä aika isovälimatka jotta saisitte olla yhdessä ja vielä aika harvoin. Kannattaisi nyt ihan rauhassa miettiä ja kysyä muiden näkökulmaa asiaan. Ja kun miettii kun "tauko" on ohi, niin voi olla hyvin ettette tunne enää sitä samaa mitä aikaisemmin. Tai jos hän löytäisi uuden. Onhan se ihanaa kun seurustelee ensimmäistä kertaa, mutta mieti, sinulla on elämä edessä. Kannattaisi keskittyä vain nyt siihen ensimmäiseen poikaystävään eikä tuleviin =)

Vierailija

Keskity nyt tähänhetkeen ja panosta yhteisiin hetkiin! Asiat kyllä menee eteenpäin omalla painollaan.

Asiakaspalvelu työhönhän kuuluu pieni viaton flirtti puoleen ja toiseen! Ei sitä kannata murehtia. Ja sehän vain kohentaa itsetuntoa kun saa kiinnostuksen osoituksia vastakkaiselta sukupuolelta ;)

Kannattaa tietysti jutella myös oman kullan kanssa, mitä mieltä hän on?

Se että mietit millaista seurustelu jonkun toisen kanssa olisi ja virheiden etsiminen on tietyllä tavalla vain hyvää.. kannattaa aina välillä pysähtyä miettimään onko suhde sellaista mitä todella haluat sen olevan? ja voiko sitä esim. parantaa jos siinä on vikoja?
Juttelu kasvotusten ja suoraan sydämmestä on todettu toimivaksi! :)

Vierailija

Et ole huono tyttöystävä. On aivan normaalia ajatella tuon kaltaisia asioita. Älä kuitenkaan tee mitään hätiköityä. Jos sinusta tuntuu siltä, että haluat kokeilla jotain uutta, niin ota ja kokeile. Jos nykyinen poikaystäväsi tästä sinulle suutahtaa, et ole hänen arvoisensa. Ota oma elämäsi omiin käsiisi, ei sitä vielä kannata heittää nurkkaan yhden miehen takia. Maailma on miehiä pullollaan. :)

Mutta sinä ne ratkaisut teet elämässäsi, joten seuraa sydäntäsi. :)

Vierailija

Jos itse olisin poikaystäväsi ja saisin kuulla, että haluat taukoa siksi että haluat kokea uutta jonku toisen kans, olisi hyvin hyvin mahdollista etten haluaisi sen jälkeen enää jatkaa kanssasi. En kyllä menisi sanomaan, että "Jos nykyinen poikaystäväsi tästä sinulle suutahtaa, et ole hänen arvoisensa". Pitäisikö parisuhteessa todellakin edellyttää että toinen hyväksyy muutaman viikon tauon koska toinen haluaa kokeilla millaista toisen kanssa olis?
Teistä en tiedä, mutta minä ainaki vilkuttaisin hyvästit jos oma poikaystävä haluais taukoa, että vois olla muidenki kans. Ihan silläki uhalla, että joku väittäis etten ole jonku arvoinen.

Vierailija

Mäkin oon ehdottomasti sitä mieltä, että ei taukoa siksi, että voisit kokeilla miltä tuntuu olla toisten miehien kanssa. Ei todellakaan. Joko eroatte rehellisesti tai yrität panostaa nykyiseen suhteeseenne. Osaat varmasti valita parhaimman ratkaisun:)

Vierailija
Mustikkatassu

Jos itse olisin poikaystäväsi ja saisin kuulla, että haluat taukoa siksi että haluat kokea uutta jonku toisen kans, olisi hyvin hyvin mahdollista etten haluaisi sen jälkeen enää jatkaa kanssasi. En kyllä menisi sanomaan, että "Jos nykyinen poikaystäväsi tästä sinulle suutahtaa, et ole hänen arvoisensa". Pitäisikö parisuhteessa todellakin edellyttää että toinen hyväksyy muutaman viikon tauon koska toinen haluaa kokeilla millaista toisen kanssa olis?
Teistä en tiedä, mutta minä ainaki vilkuttaisin hyvästit jos oma poikaystävä haluais taukoa, että vois olla muidenki kans. Ihan silläki uhalla, että joku väittäis etten ole jonku arvoinen.

Olen erittäin samaa mieltä. Voiko asiaa edes paremmin enää sanoa.

Vierailija

Mulla oli aikanaan tyttöystävä, joka halusi seurustella semmoisen pojan kanssa, joka ei ollu koskaan seurustellu. Panttas pimppiään puoli vuotta ja yritti kerran jättääkin minut. Sitten se sai päähänsä, että hän alkaa iskemään minun parasta ystävääni. Palo pinna , eikä olla enää "ystäviä".

Vierailija

Graahhh...sinulla aloittaja on oikeus ajatuksiisi! Olet vielä nuori ja elämä on edessäsi. Älä jää kiinni ensimmäiseen jos ei kaikki natsaa yhteen mitä elämään kuuluu, eli koko elämänkatsomus, tapa käsitellä rahaa, tuo on se suuri peikko joka tuottaa riitoja, suhtautuminen vanhempiin, onko sinut jo esitelty miehen kotona?Onko teillä yhteisiä ystäviä yms. On monia kysymyksiä joita tulee selvittää ennen kuin antautuu. Jos seksi on kuvioissa se on väärä tekijä yhdessäoloon. Tiedän kokemuksesta.

Voi sitä seurustella ilman yhteenkuuluvuuttakin....mutta pehmeä luonne jää siihen kiinni ja antaa vahvemman päättää ja se ei pitemmän päälle ole oikein, syrjäytetty osapuoli kärsii ja siitä ei hyvä seuraa. Siis varoituksen sana!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat