pakkomielle laihuuteen?

Vierailija

Olen aina ollut laiha ja lihaksetkin näyttävät varsin hyviltä (vaikkei niissä voimaa olekaan..). Nyt olen ollut jo yli vuoden niin etten ole kuntoillut paljoa, ja silti olen ahminut karkkia ja limsaa - ja sitten kadun asiaa. Mulkoilen kehoani ja olen sitä mieltä, ettei se näytä samalta kuin ennen. Painoin urheillessani n. 45-50kg, ja nyt painan 50-55kg - tajutessani asian kauhistuin. Olen 161cm pitkä. Tiedän että tuo 55kg on normaalia pituiselleni, mutta.. En vain pidä kehostani. Tiedän että tämä on kamalaa kuultavaa / luettavaa joidenkin mielestä, mutta omasta mielestäni vatsani pömpöttää ja vyötäröni on kamalan näköinen - poikaystäväni mukaan minussa ei ole mitään vikaa, mutta..

Olen yrittänyt alkaa taas urheilun, mutta se on vaikeaa, etenkin poikaystäväni luona - olen porukan laihoin (muilla hieman ylipainoa) ja asia vaivaa minua hieman, etenkin kun syömisiini puututaan melkein koko ajan ("Otatko lisää? Ota nyt hieman!"). En voi katsoa vatsaani kun istun tai nousen istumaan selinmakuulta. Selluliittiakin löytyy, etenkin takapuolesta ja reisistä. Reiteni ovat aina olleet paksut, samoin kuin pohkeeni, ja rintakehäni littana kuin pyykkilauta. Pelkään lihomista ihan tuhottomasti, ja..

En ymmärrä itseäni. Olen herkkusuu ja laiskamato joka haluaisi olla hyvässä kunnossa, harrastaa vaikka mitä urheilulajeja. ??? Lääkäriin vai terapeutille, vai selviääkö tämmöisestä omin voimin? Perheestäni ei ole apua, veljeni on itse laiha kuin kukkakeppi ja lisäksi urheilullinen, äitini on itsekin herkkusuu ja isäpuoleni vain haukkuu elämäntapojani. Poikaystävälläni on paino-ongelmia, ja hänkin tykkää herkuista - eli ei apua sieltäkään..

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Itselläni on samoja ongelmia ! Olen 172cm ja painan 50-53kg ja kaikki kertovat koko ajan kuinka laiha olen itse ei vain tunnu samalta. Jokapäivä päätän olla enää syömättä suklaata ja karkkia ja herkkuja, mutta hetken päästä syönkin jo niitä. En ole harrastanut mitään lähes kahteen vuoteen, vain syönyt enkä silti ole lihonut. Siskollani ja isälläni on samat geenit, kumpikaan ei liiku, vaan syö ja ei liho. Pelkään että geenit pettävät ja huomaan sen liian myöhään kun olen jo läski possu. Paitsi ei olo tunnu nytkään niin laihalta. Reisissä on selluliittia ja vatsa pömpöttää ja on inhottava kun istun. En voi alkaa valittamaan asiasta ystävilleni jotka vain kertoisivat kuinka laiha olen ja esittelisivät omia vikojaan vaikka ovatkin täysin normaalipainoisia. Perheeni ei ymmärtäisi myöskään.

Tunnon tuskia lähes aina herkkuja syödessä, mutta ei mitään energiaa lähteä liikkumaan. Tai halua olisikin mutta en sinne ikinä pääse. Oikeastaan tuo teksti kuulosti aivan minulta.. Eli jos joku keksii jonkun keinon että antaisin asian olla niin olisin myös aivan onnellinen! (:

Vierailija

Niin, ei minullakaan nuo ''lisäkilot'' näy missään, mutta silti on sellainen tunne että ''Paisun koko ajan!''

Olen aina ollut tietoinen siitä, että en ole ainoa tämän ongelman kanssa, mutta on silti hienoa kuulla muidenkin kokemuksista ja tunteista.. :)

Vierailija

Vaikutatte molemmat nuorilta, kauniilta ja täysin normaalipainoisilta naisilta. Jos te oikeasti alatte lihoamaan elintapojenne vuoksi, niin huomaatte sen kyllä. Siinä tapauksessa liikunta on helppo aloittaa vaikkapa kahdella lenkillä viikossa ja lisätä määrää. Tai menkää rohkeasti kokeilemaan uusia liikuntalajeja, varmasti innostutte jostain. Lopettakaa oman navan tuijottelu ja hyväksykää itsenne sellaisina kuin olette. KAIKILLA normaalipainoisilla naisilla on selluliittia reisissä ja hieman rasvaa vatsalihasten päällä (ellei ole urheilija). Oman kropan vihaaminen vie liikaa energiaa ja huomiota muilta asioilta, joita teidän ympärillänne tapahtuu.

Minun omasta mielestäni laiha kroppa ei ole edes kaunis. Pidän enemmän kurvikkaammasta naisen kropasta, kuten Jlo:lla. Olen itse 163cm ja 68kg, ja kyllä reisissä on sata kiloa selluliittia ja vatsapömppö näyttää peilistä jättiläiseltä:D. Mut jos kelpaan miehille tälläisenä, niin haluan kelvata itsellenikin.

Vierailija

Kiitos viestistä! Olen taas päättänyt aloittaa elämäntapojeni muuttamisen, ja viestisi sai ajattelemaan hieman.. no, positiivisemmin. :)

Luurangonlaiha ei ole kaunista, ei. Sellaiseksi en edes halua! Toivoisin vain että koska rintanikin ovat pienet niin perseenikin olisi pienempi, samoin reiteni... tiedätkö.. ^^; tai että rinnat olisivat isommat - ei vain ole rahaa kirurgille, enkä edes peloiltani semmoiselle uskaltaisi... :D

Puhut itsensä kelpaamisesta itselleen. Se kuulostaa helpolle ja joskus luulen onnistuvani siinä, mutta... paineet ovat kovat, vaikka kuinka päättää että Ei sen väliä..

Vierailija
Marina

Puhut itsensä kelpaamisesta itselleen. Se kuulostaa helpolle ja joskus luulen onnistuvani siinä, mutta... paineet ovat kovat, vaikka kuinka päättää että Ei sen väliä..

jeep, Kuulostaa helpolta! Varsinkin kun lähes joka päivä päättää niin...
Ja pari kertaa viikossa lenkille. Koitin sitä pääsin kaksi kertaa kuukauden aikana. :D Mutta koitetaas uudestaan jos vaikka joku lähtisi kaveriksi niin olisi pakko mennäkkin :)

Vierailija

Haluaisin tähän asiaan liittyen kysyä että mikä on normaali ja hyvä paino 175cm pitkälle naiselle? itse painan 60kg ja massua ja reisiä riittää?

Vierailija

silloin kun olin vielä 154cm ja painoin 45kg minulla oli paksut reidet enkä tajunnut mistä se johtui. harrastin jonkin verran liikuntaa mutta suurimmaksi osaksi löhöilin. vakoilin muita ikäisiäni tyttöjä pukuhuoneessa ja tajusin reisieni olevan paksummat kuin muilla samanputuisilla /-painoisilla. minäkin haluaisin tietää mikä on ''normaalipaino''! olen kyllä kuullut, että pituiselleni on terveellistä olla 60kg ja vähän ylikin, mutta.. miksi? en halua olla luurangonlaiha enkä mitään, mutta oikeasti kauhistuin kun tajusin lihoneeni vuodessa 3kg (no huhhuh minä kun onkin paljon!! <_< ) ja mistä johtuu että painosta huolimatta saattaa olla ns. jenkkakahvoja yms?

Vierailija

Tä on tuttua! mä oon 163 ja painan 49 - 52 väliltä ja yritän pysyä laihana koko ajan tavalla tai toisella. Jotenki sitä vaan pelkää lihavuutta vaikka kuka tahansa sanois sulle et oot laiha. Mut me ollaan naisia, ja meijän kuuluu saada sellanen vartalo ku halutaan, että voidaan olla ylpeitä itestämme. Siks siis laihduttaminen on henkisesti vahvan naisen päätös, koska se ei ole mitää kivaa ja helppoa. mut kunha ite on itteensä tyytyväinen, ni se on pää asia :-)

piti ittestään sitte laihana tai vähän tukevampana, luota itseesi eniten!

Vierailija

Mulla on kans sama ongelma! Tunnen itseni lihavaksi, vaikka tiedän, että se ei ole totta. Kyylään kroppaani peilistä koko ajan. Painoin ennen 57-59kg ja nyt 60-62kg, olen 172cm pitkä ja tiedän olevani täysin normaalipainoinen.
Söin myös ennen erittäin huonosti, koska olin masentunut ex-poikaystäväni kaltoinkohtelusta. Nytten kun on ihana poikaystävä olen alkanut syömään normaalisti niin painokin noussut normaalilukemiin. Poikaystäväni sanoo etten ole lihonut, ja oikeastaan tiedän, että hän on oikeassa. Se tässä ärsyttääkin, järki sanoo muuta kuin teot.

Vierailija

itse olen melkein samoissa mitoissa kun säkin (160/55) enkä pidä itseäni hoikkana.. vaikka toisaalta tiedän olevani ihan normaalipainoinen, aina kun katson itseäni peilistä näen vain jenkkakahvat ja löllöttävät selluliitit. Liikuntaa harrastan melko aktiivisesti eli luulisi sen jo laskevan painoa mutta kun ne herkut on munkin heikkous : D
Pari vuotta sitten harrastin liikuntaa tätäkin päivää enemmän ja tarkkailin ruokavaliotani lähes pakonomaisesti ja painoin vähimmillään 40kg. Joka oli todellakin liian vähän. Kauhistuttaa vain että olen kahden vuoden sisään lihonnut 15kg!
ihannoin laihuutta, joka päivä ajattelen vaan sitä että joku päivä mä vielä painan 10kg vähemmän. Ei tervettä, i know..

Vierailija

Jos ei ole tarpeeksi motivaatiota laihduttaa, niin sitten on turha valittaa "ylimääräisistä" kiloista. Itselläni on hieman samantapainen ongelma: haluaisin päästä vatsamakkaroista eroon, mutta ei vaan ole mitään intoa harrastaa liikuntaa ja herkkujakin tulee syötyä varsinkin iltaisin. Haluaisin kuitenkin päästä unelmamittoihini, sillä mielestäni lievä (siis todellakin _lievä_) alipainoisuus on kaunista.

Vierailija

Kauneusihanteet, kauneusihanteet.
Laihoja on eri mallisia:

1. terveen näköisiä
2. terveitä
3. sairaannäköisiä
4. sairaita

Aina ei pidä puhua alipainosta, kun tarkoittaa laihaa. Päärynämallinen kroppa voi olla alipainoinen, mutta ei näytä laihalta. Isotissinen voi olla muualta laiha, paino silti normaali.

Menkää uimahallin suihkuun tai yleiseen saunaan ja huomaatte olevanne juuri oikean kokoisia :)

Vierailija

Karmakauppias puhuu asiaa! Pitää paikkansa että osalla naisista on kaunis, tiimalasimallinen vartalo, mutta suurimmalla osalla kropan rakenne vain on sellainen, ettei tiimalasivartalo ole koskaan mahdollinen. Jos tosiaan menette uimahalliin katselemaan muita naisia, huomaatte että vartalonmalleja on lukuisia erilaisia ja kaikki kauniita.:)

Ja siksi toiseksi, painon tuijottaminen ei hyödytä mitään eikä ketään. Varsinkin urheilijoilla tuppaa olemaan enemmän lihaksia kuin ei-urheilevilla, joka tarkoittaa tietysti sitä että muuten samankokoiset naiset saattavat olla hyvinkin eripainoisia.
Itse painan verraten reilusti pituuteni nähden aktiivisen urheilemisen takia, mutta silti pidän vartaloani ihan kauniina ja sopusuhtaisena, jotkut jopa sanovat että laihana.
Muistakaa, että lihakset painavat enemmän kuin läski! Ihannepainot on perseestä. :)

Mahasta ja reisistä pääsee eroon kiinteyttämällä, jenkkakahvoista aerobisella liikunnalla.

Vierailija

Itse joskus tuolloin painon 38-40 kg ja olen 153 cm pitkä/lyhyt. Nykyään painan sen lähes 49 kg, ja minulla on aivan sama ongelma! Mulla on pakkomielle laihtua, mutta en saa itseäni liikkumaan juurikaan. Itsekin vain herkuttelen ja jätän sitten aterioita väliin. Tosin nyt on kyllä tarkoituksena ottaa porukoiden luota koira hoitoon ja lähteä sitä kautta sitten vain lenkkeilemään.

Vierailija

Ite olin tottunu olemaan alipainonen, "pahimmillaan" 10kg olin alipainonen. Ja sitten tuli murros ikä ja nyt painanki 58kg ja oon 172cm pitkä. Ahdistaa. Mun mielestä mun maha pömpöttää ja reidet hyllyy ja on muutenki liian isot.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat