Mielipiteitä kaivataan

Vierailija

Haluaisin tietää teidän mielipiteen seuraavasta asiasta. Eli mieheni sisko sai lapsen ja hän valitsi lapsen kummiksi mieheni exän!! Saimme tietää hänen valinnasta vasta itse ristiäisissä. Itse ainakin olen asiasta loukkaantunut ja vihainenkin, varsinkin kun hän ei voinut aikaisemmin kertoa valinnastaan tai edes kysyä meidän mielipidettä asiasta. Mulla ei ainakaan kiinnosta istua joka vuosi synttärikekkereillä mieheni exän kanssa. Tiedän, että hän on mieheni exän kanssa kaveri eikä minulla heidän kaveruussuhdetta vastaan ole mitään. Mutta mielestäni hän ei voi olettaa, että minä haluaisin olla mieheni exän kanssa tekemisissä. Eli mitä mieltä olette asiasta? Häiritsisikö teitä kyseinen asia vai olenko kenties lapsellinen?

Kommentit (5)

Vierailija

Eipä tuo omalla kohdalla mukavaa olisi, mutta toisaalta kun exä on siskon ystävä niin... no, kyllä hänellä on oikeus ottaa lapsensa kummiksi haluamansa henkilö, vaikka kaikki eivät välttämättä ole tyytyväisiä. Hän ei voi olettaa, että haluaisit olla miehesi exän kanssa tekemisissä, mutta et sinäkään voi olettaa että miehesi sisko jättää pyytämättä tätä naista kummiksi, koska sinä et sitä halua.

Kuitenkin aika tökeröä ettei asiasta kerrottu miehellesi ja sinulle. Ainakin miehesi mielipiteen kun kuitenkin luulisi siskoa tuollaisessa tilanteessa kiinnostavan, etenkin mikäli suhde exään ei ole hyvä(?).

Vierailija

Sinun ei tarvitse olla miehesi exän kanssa tekemisissä, mutta muista kuitenkin säilyttää sopu pakollisissa sukulaistilaisuuksissa. Miehesi siskolla on kuitenkin ollut täysi oikeus valita ystävänsä lapselle kummiksi huolimatta miehesi ja hänen menneisyydestään, jopa kysymättä miehen mielipidettä.

Muista kuitenkin, että miehesi on valinnut sinut kumppanikseen ja haluaa olla juuri sinun kanssasi ja exät kuuluvat eittämättä menneisyyteen oli yhteinen historia sitten mitä hyvänsä. Minua ei kyseinen tilanne haittaisi vaikka kyllä se saattaisi kirpaistakin. Aikuismainen suhtautuminen on varmasti sitä, mitä miehesi siskokin toivoo ja häntä ehkä pelotti kertoa teille valinnastaan, juuri yhteisen menneisyyden takia.

Vierailija

Itseasiassa en tiedä onko mieheni ja hänen ex eronneet hyvissä vai huonoissa väleissä, mutta kuitenkaan he eivät ole olleet missään tekemisissä eron jälkeen keskenään. Enkä minä miehen exää koe uhkana itselleni tai ole hänestä mustasukkainen, mutta en minä kuitenkaan hänen kanssaan halua olla tekemisissä, koska nimenomaan hän kuuluu menneisyyteen ja siellä hän minun mielestä saa pysyäkin!! Ehkä olenkin enemmän pettynyt mieheni siskoon ja hänen käyttäytymiseen, sillä ainakaan minä en voisi käyttäytyä niin tökerösti kuin hän. Minulle kuitenkin on tärkeämpää tulla hyvin toimeen veljeni nykyisen kanssa eikä entisen, mutta meitä on täällä moneksi =) Ehkä kaikista helpointa siis on, että jätän synttärit väliin ja mieheni menkööt sinne jos haluaa.

Vierailija

Älä loukkaannu, mutta:

Kyllähän tuollainen voisi vähän tympästä, mutta kyllä se asia on sillä tavalla, etteivät lapsen vanhemmat kysele kyseisestä asiasta muiden mielipidettä kuin vain itse kummeilta.
On tyhmää syyttää lapsen äitiä siitä, että hän on valinnut lapsensa kummiksi veljensä eksän ja on hyvin itsekästä ajatella, kun hän ei ajatellut "sinun parastasi".
Ilmeisesti tämä miehesi eksä on miehesi siskolle läheinenkin ystävä, joten ei auta kuin vaan kestää mustasukkaisuuden tuomat tunteet ja hörppiä kiltisti kahvia synttäripöydässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat