Ihon ongelmat

Vierailija

Olen ollut teinikausistani asti huonoihoinen. Kasvojen iho on kaukana sileästä ja minulla on runsaasti pieniä mustapäitä, isoja finnejä ym. Suositelkaa nyt hyviä ihonhoitotuotteita. Olen testannut niveaa sekaiholle sekä kuivalle iholle, mutta finnit tuntuivat vain lisääntyvän. Menin jopa niin pitkälle, että tilasin Proactiv Solutationin ostos-tv:ltä. Se auttoi finniongelmiin ja ihosta tuli siisti ja raikas, mutta pitkäaikaisen käytön jälkeen ihoni alkoi hilseillä ja kuivua niin pahasti, että jouduin lopettamaan tuotteen käytön.

Auttakaas hädässä olevaa ja kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (13)

Vierailija

Itse oon käyttänyt Garnierin Pure, scrub + mask -tuotetta ja sen lisänä vielä Lumenen kosteuttavaa kasvovettä jonkin aikaa, ja iho on parantunut lyhyessä ajassa todella paljon! Kuitenkin näppyjä ja mustapäitä ilmaantuu silloin tällöin, mutta ne ovat vähentyneet selkeästi. Ihoni kuivuu myös herkästi, joten valitsin kasvoveden, joka kosteuttaa.

Pesen joka aamu kasvot Garnierilla ja sitten viimeistelen puhdistuksen vielä kasvovedellä. Illalla meikkien pesun yhteydessä pyyhin vielä kasvovedellä.

Kasvovesi jättää ihon sopivan kosteutetuksi, ei rasvaiseksi, ja iho on lopettanut hilseilyn kokonaan. Suosittelen ;)

Vierailija

Mulla on auttanut e-pillerit + Vichy Normaderm-sarja. E-pillerit auttoi sellaisiin isoihin, kipeisiin finneihin jotka saattoi olla naamassa parikin viikkoa. Vichy on tasapainoittanut ihon ja auttanut pieniin epäpuhtauksiin ja mustapäihin.

Mulla on pintakuiva sekaiho, joten tuotteet on tosi vaikea valita. Kuivan ihon tuotteet on liian hoitavia, epäpuhtaan ihon tuotteet kuivattaa liikaa ja iho reagoi siihen pukkaamalla lisää näppyä pintaan. Normaderm ei kuivata, vaan jopa talvella iho pysyi hyvänä. Silti se on tarpeeksi tehokas. Oon kylläkin kuullut lähes pelkkää pahaa kyseisestä sarjasta (INCI-lista on kuulemma aika kaameaa luettavaa, sisältää vaikka mitä "pahoja" aineita) mutta itse en kyllä pahaa sanottavaa keksi. No, hinta :D Mutta kyllä tosta maksaakin mielellään kun nassu on puhdas :)

Lisäks kaks kertaa viikossa kuorinta (Body Shopin c-vitamiini) ja kerran viikossa puhdistava naamio. Oon kokeillu Body Shopin Tea Tree Oil-naamiota, Dr.hauschkan savinaamiota ja nyt käytössä Skin Doctorsin puhdistava naamio. Kaikki on mainioita, mutta Dr.hauschka ja Skin Doctors kilpailee kyllä nyt ykkössijasta.

Vierailija

Itse käytän Lumenen ihon hoitotuotteita eli kasvovettä ja puhdistusainetta. Kuorin myös ihon kaksi kertaa viikossa. Silloin kun ihoni on pahimmillaan käytän Bioni- tuotetta. Myös e-pillerit ovat auttaneet ihooni.

Vierailija

Mulla on kanssa aika huono iho, näppyjä on jonkin verran. Ei niihin tahdo oikein auttaa mikään. Mutta olen käyttänyt apteekista saatavaa SebaMedin kuivattavaa geeliä näppyihin ja toimii kyllä ihan kiitettävästi. Ja apteekista saa muitakin SebaMed ihonhoitotuotteita, en tosin ole kokeillut..

Vierailija

Itse kuorin naamani 3 kertaa viikossa sillä garnier 3 in 1 (tai mikä onkaan). sit sen jälkeen neutrogenan kasvovesi, se kirkastaa kasvoja. ja sen jälkeen lumene natural code kosteuvoide.! Ja vaihdoin kokonaan meikit Lumene Natural Code niin iho on parantunu huomattavasti!

Vierailija
minttupossu

Itse kuorin naamani 3 kertaa viikossa sillä garnier 3 in 1 (tai mikä onkaan). sit sen jälkeen neutrogenan kasvovesi, se kirkastaa kasvoja. ja sen jälkeen lumene natural code kosteuvoide.! Ja vaihdoin kokonaan meikit Lumene Natural Code niin iho on parantunu huomattavasti!

Juu, mulla kanssa hieman parantunut iho sen jälkeen, kun aloin käyttää Lumenen Natural Code kasvovettä. En kyllä tajunnut, että se juuri siitä johtui, mutta ilmeisesti kyllä. Pitää varmaan ostaa muitakin niitä tuotteita. :)

Vierailija

Minulla on käytössä Lumenen Matt Touch sarjan putsari ja kasvovesi. Niillä pysyy näpyt kurissa. Lisäksi käytän pari kertaa viikossa Lumenen Arctic Touch sarjan syväpuhdistavaa turvenaamiota. Kuorintaan käytän Avonin Clearskin sarjan puhdistavaa kuorinta-ainetta. Kosteusvoiteena minulla on Vichyn Normaderm Anti-imperfection kosteusvoide.

Mustapäihin tehoaa Neutrogenalta löytyvä Visibly Clear (Blackhead eliminating) tuotesarja. Putsari on siitä kätevä että sitä voi käyttää sekä naamiona että puhdistustuotteena.

Oma ihoni on näillä mennyt hyvään kuntoon. Kuoriminen on ehdottoman tärkeää ja hyvä kosteuttaminen, ihon päästäminen liian kuivaksi lisää talintuotantoa ja sitä kautta finnejä ja epäpuhtauksia.

Vierailija

Suosittelen käymään kosmetologilla joka osaa neuvoa minkälaisia ihonhoitotuotteita kannattaisi hankkia, vaikea on neuvoa näkemättä :)

Vierailija

Omistin aikasemmin aknen ja sain sen kuriin e-pillereiden ja apteekin voiteiden avulla. Enää ei ole kuin pari punaista arpipistettä näkyvissä, mutta nekin on hiljalleen häviämässä pois. Käytän nykyään kaksi kertaa päivässä Garnierin 3in1:ia ja iho on huomattavan paljon sileämpi ja tasaisen värinen. Rasvaan puhdistuksen jälkeen aina apteekin perusvoiteella (Humektan), joka sopii myös akneiholle öljyttömän koostumuksensa ansiosta, ja meikin alle loistavasti! Epäpuhtaudet on todellakin näiden aineiden ansiosta vähentyneet erittäin paljon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat