Suositelkaa kirjoja

Vierailija

Olisi mukavaa jos suosittelisitte mielestänne hyviä kirjoja ja perustelkaa myös vastauksenne.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Tällä hetkellä luen Cosmossa suositeltua Miehen käyttöopasta. Kirja painottuu suurilta osin deittikäyttäytymiseen. Itse olen seurustellut jo monta vuotta, mutta pidän kirjaa silti oikein viihdyttävänä! Mielenkiinnolla odotan jo tulevaa lukua parisuhteesta :)

Vierailija

Noh jotenki se mitä melkee kaikki nuoret lukee:D eli Twilight (Houkutus) sarjan kirjat. Ne vaan jotenki oli sellasia, että kun alottaa, ei voi lopettaa. Ja itse en lue paljon kirjoja, joten jtn niissä täytyy olla, että ne luin :D

Vierailija

Itse rakastan Agatha Christien kirjoittamia kirjoja, joissa siis monessa esiintyy Hercule Poirot tai Neiti Marple. Tykkään siitä, että loppuratkaisu selviää vasta lukemisen myötä. Ja jos joku ei tiedä näissä kirjoissahan selvitetään siis murhia.
Tykkään myös todella paljon gossip girl-kirjasarjasta. Sille en voi sanoa perusteluja, se vaan on hyvä. Mutta ehkä tuo ensimmäinen vaihtoehto on aikuisempaan makuun :)

Vierailija

Ah, Shopie Kinsellan kirjat ovat viihdyttöviä ja hauskoja. Olen lukenut ne kaikki. Suosikkini niistä on todellinen talousihme, olen lukenut sen jotain kaksikymmentä kertaa ja joka kerralla itkenyt yhtä vuolaasti. Harlekiinit ovat minun pieni paheeni. Sokeria aivoille.

Vierailija

Terry Pratchettin Discworld (Kiekkomaailma)-kirjat ovat hyvää viihdettä, scifi-fantasiaa joka ei perustu siihen että vampyyrit kimaltaa ja ah-olen-velho-pystyn-mihin-vaan.

Ja vähän roisimpaa mieshuumoria sisältävät juoppikset, Juha Vuorisen Juoppohullun Päiväkirjat siis, ovat hyvää ajanvietettä myös.

Kepa
Seuraa 
Liittynyt7.5.2009

Mä suosittelen ehdottomasti Tuntsaa eli Tuntematonta Sotilasta. Vaikka se onkin ehkä vähän klisee, niin ihan ehdottomasti yksi mun suosikkikirjoista, olen lukenut kolmesti ja joka kerta tuntuu uudelta. Antaa ajattelemisen aihetta, itkettää ja mä ainakin monessa kohtaan nauroin ääneen. Aloin lukemaan koulutehtävää varten hieman vastahakoisesti muutama vuosi sitten kyseistä kirjaa ja sen jälkeen olen tosiaan kahdesti lukenut jo uusiksi :)

Vierailija

Harry Potterit on mun lemppareita vaikka oonki näin vanha :D Niissä vaan on sitä jotain, jännää ja hauskaa luettavaa.

Jääkansan tarinat oli kans tosi hyvä kirjasarja ku jossain vaiheessa luin.

Vierailija

S.E. Hintonin Me kolme ja jengi.
Tosi koskettava ja mahtava kirja. Kertoo kolmesta veljeksestä, jotka kuuluvat erääseen jengiin ja asuvat keskenään slummissa.
Mielenkiintoinen kirja mun mielestä. Oli tosi vaikea lopettaa lukemista, kun kerran alotin.

Vierailija

Catherine Cooksonin kaikki kirjat aivan mahtavia.en osaa oikein perustella.sellaisia "vanhanaikaisia". :) ja tietysti Twin Peaks Laura Palmerin salainen päiväkirja on ihan jännä.

Vierailija

J. Harrisin kirjat, eli Appelsiinien tuoksu, Herrasmiehiä ja huijareita, Riimut..! Harrisilla on oivallisia, eläviä kirjoja, joissa on huumoria, draamaa, kaikkea mahdollista. :)

Vierailija

Itse rakastan Jane Austenin kirjoja, etenkin klassikko Ylpeys ja Ennakkoluuloa. Jollain tavalla minua kiehtoo 1800-luvun loppupuolen elämäntavat ja kaikki se pukeutuminen ynm. Romanttisia kirjoja ne kyllä ovat ja niistä pidän. Lemppareita ovat myös Harry Potterit! Aina jään koukkuun niihin ja luen koko sarjan läpi uudestaan ja uudestaan, ainakin joka vuosi :) Suosittelen Sofi Oksasen Puhdistusta. Välillä puistatti mutta ehdottomasti antaa ajattelemista. Tuntematon Sotilas on myös hyvä niin kuin edellä jo mainittiin. Nuorempani pidin Tuija Lehtisen Mirkka-sarjasta, mutta se onkin erityisesti nuorille suunnattu, mutta jos täällä 13-16-vuotiaita on niin heille suosittelen. Tällä hetkellä luen J.D. Salingerin Sieppari ruispellossa ja tykkään siitä kovasti, vaikka onkin erilainen mitä yleensä luen.

Vierailija

Ai niin, unohdin sen ihanimman ja parhaimman, josta minulle tuli todella hyvä mieli, jollain tavalla rauhoittunut ja toiveikas olo. Eli Cecelia Ahernin P.S I love you. Herättää todella tunteita ja on hauska sekä surullinen. Lukekaa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat