vinkkejä kehittää kielitaitoa?

Vierailija

Olisiko vinkkejä kehittää englannin kielen taitoa? Koulussa englannin kielen opiskelu ei kiinnostanut ja nyt haluaisin parantaa englanin kieli taitoani. Olisiko vinkkejä joilla voisin sitä kehittää? :)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mikäli pidät englannin kielisestä musiikista, kannattaa kuunnella lempikipaleita, etsiä niille lyriikat ja suomentaa ne. Siinä kasvattaa kummasti sanavarastoa ja se voi olla ihan hauskaakin. Itse olen oppinut noin aika paljon englantia :)

Vierailija

Itse olen treenannu englannin kielen keskustelutaitojani Skypen avulla. Sielä on paljon englantia puhuvia ja kirjoittavia henkilöitä jotka etsivät juttuseuraa. Kannattaa siis ladata Skype koneelle ja alkaa juttelemaan rohkeasti!

Vierailija

Mä olen myös aina ollut todella huono englannin kielessä ja nyt haluaisin oppia sitä. Olen ostanut kirjakaupasta englannin opettelu kirjoja, mutta tuntuu vaikka niitä lukee niin ei ne sanat vaan jää päähän ja kaiken maailman lauseen rakentelut :o

Ärsyttää todella kovin, kun en aikoinani opiskellut koulussa englantia hyvin, ei vaan kiinnostanut. Siitä olisi niin paljon hyötyä, jos kielen osaisi...

Vierailija

Jos kävisit omeglessa juttelemassa englanninkielisille ja niille jotka puhuvat englantia. Nopeastihan siinä oppii. Tässä ongelmassa auttaa myös television katselu, kuuntele myös mitä ne sanoo, älä vain lue tekstejä.

www.omegle.com

Vierailija

Tuo on kyllä hyvä keino, että juttelee ulkomaalaisten kanssa netissä englanniksi tai että etsii vaikka ulkomaalaisen mese- tai sähköpostikaverin. Kyllä siinä kielitaito kehittyy, kun täytyy miettiä miten asian sanoisi ja mahdollisesti tarkistella välillä sanoja sanakirjasta. Sitten kun sen saman sanan on jo muutamaan otteeseen joutunut sanakirjasta tarkistamaan, oppii sen lopulta muistamaankin.

Englanninkielisten kirjojen lukeminen on toinen toimiva keino kehittää kielitaitoa. Jos kokee kielitaitonsa olevan kovin heikko, niin ei sitä ehkä ensimmäisenä tietenkään mitään paksua romaania kannata alkaa läpi kahlata. Kannattaa vaikka kokeilla lukea englanninkielisiä sarjakuvia, koska siinä kuvat ovat avuksi lauseen ymmärtämisessä ja juuri sen takia kun kuvatkin vievät tarinaa eteenpäin ei ole niin haittaa vaikkei kaikkea ymmärtäisikään.

Ja jos ihan jollekin kurssille viitsii mennä, niin kannattaa tarkistaa löytyisikö vaikka kansalaisopistolta jotain englanninkielen kursseja. Ainakin täällä kansalaisopiston kurssit ovat suht halpojakin.

Vierailija

Mikäs juttu toi omegle on? Keskustelu juttu vai, niinkuin chat? Kävin siellä kattomassa ja heti siellä joku alko kirjottelee :)

Itse olen myös miettinyt noita englanninkielen kursseja mutta olen vuorotyössä, niin se rajottaa aina sinne pääsyä niin ei viitsisi maksaa turhasta, kun ei välttämättä joka kerta pääse.

Vierailija

Joo, se omegle siis etsii sinulle juttukaverin, mistä tahansa päin maailmaa. Yleensä ne osaa englantia ja puhuu asiallisia, jos ei niin klikkaa Disconnect. Se on lähinnä chat. Se on hyvä tapa pitää englannin taitoa yllä.

Vierailija

Osta esim. amazon -kirjakaupasta englanninkielinen hyvä teos lempiharrastukseesi, taiteeseesi, urheiluusi liittyen.
ja johan alat oppimaan englantia kuin itsestään!

Vierailija

Mulla on aina ollut hyvä englanninkielen suullinen taito, mutta jotenkin kuullunymmärtäminen takkuili aikoinaan. Aloin silloin katsoa leffoja yms. ilman tekstityksiä ja lähti kyllä tosi nopeesti luistamaan sekin puoli! Totesin aikanaan Frendit ehkä parhaimmiksi keinoiksi tässä, niiden puhe on suht perusenglantia ilman mitään kommervenkkejä :)

Vierailija

Itselläni on sama ongelma. En ole peruskoulussa opetellut yhtään englantia, koska opettaja oli mitä oli ja siitä alkoi englannin vihaaminen. En tykännyt siitä kielestä silloin pätkääkään. Nyt haluaisin opetella sitä kieltä hyvin, että ymmärtäisin lauseitakin enkä sieltä täältä yhtä sanaa.
Tuo omegle.com on kyllä hyvä keino harjottaa kielitaitoa. Oon itse siellä parisen kertaa hengaillut. Se on sellainen chat paikka..
Tuon skypen lataamista koneellekki oon miettiny ja jos sitä kautta sitten kans oppisi ymmärtämään vähän paremmin englannin kieltä!
Annan vinkkinä vielä, että jos jotain sanaa et tiedä niin voithan netistä katsoa suomennoksen ja voit myös käyttää lauseiden kääntämiseen google kääntäjää .. Se löytyy nimen mukaan googlesta :-D Mutta se ei tiedä kaikkia sanoja, joten lauseiden kääntämisessäkin pitää vähän itse miettiä.
Toivottavasti opimme englantia vielä !

Vierailija

Ulkomaalainen kirjekaveri on todella hyvä, häneltä oppii paljon, myös omeglessa voi jutella, jos ei jaksa pitkäaikaisempaa juttukaveria. kirjekavereita esim www.interpals.net
Myös tuo laulujen sanojen kääntäminen on kätevää, joskin joskus saattaa tulla vaikuksia runollisten ja sanontojen kohdalla. Myös pelkkä kuuntelu on hyödyllistä.
Itse puhun ruotsia jatkuvasti, mietin kun menen jääkaapille, että miten sanotaan "mitähän minä söisin, ottaisinko jukurttia vai banaania?" tai autossa saatan miettiä miten esittelisin maisemaa ruotsiksi. Saman voi ietysti tehdä engalnniksi. Jos en keksi/muista/tiedä jotain sanaa kyselen lähellä olevilta "mikä on opastaa ruotsiksi?" Se auttaa paljon ja on hyödyllistä päivittäisessä elämässä, jos joskus joutuu oikeasti käyttämään esittelytaitojaan.

Vierailija

- Katso englanninkielisiä leffoja (englanninkielisillä teksteillä tai ilman tekstityksiä), lue englanninkielisiä kirjoja :) 

- Matkusta englanninkielisiin maihin :) 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat