Onko koolla merkitystä?

Vierailija

Voiko seksi olla tyydyttävää, vaikka kumppanin varustus ei vastaisikaan toivomuksia? Entäpä kuinka paljon hyvällä seksillä on merkitystä suhteen onnistumisen kannalta? Me Cosmossa haluamme tietää, onko koolla tosiaan merkitystä? Tietysti perustelujen kera.

Toimitus

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Olen 100 % vakuuttunut siitä että koolla on väliä! Tietenkin nainen voi treenata vaginan lihaksiaan ja tulla siten "pienemmäksi" joka ehkä kompensoi pientä varustusta... Kaikkein kamalin seksikokemukseni on se, että miehellä oli niin pieni että hädin tuskin tunsin sitä vaikka se oli ihan kunnolla sisälläni. Se jos toivoo 20 senttistä varustelua ja saakin 16 senttisen ei kuitenkaan pitäisi olla mikään totaalinen este suhteelle (toisin kuin katkaravun mittainen).
Mielestäni seksi on todella tärkeää suhteen onnistumisen kannalta. Se ei tietenkään voi olla sama asia kuin koko suhde, mutta jos seksi ei toimi niin ollaan ongelmissa. Ja usein jos suhteessa on ongelmia niin voi riittää että ensin laittaa seksielämän kuntoon; muu korjaantunee sitten miltei itsestään. Ainakin oman kokemukseni mukaan.
On tietenkin eri asia kuinka seksuaalisia ihmisiä suhteen osapuolet ovat; toisille se vain on tärkeämpää. Lisäksi se kuinka pitkälle yksilön seksuaalisuus on kehittynyt vaikuttaa seksin tärkeyteen. Itselleni seksi on nykyään tärkeämpää kuin mitä se oli ennen.

Tosin vielä koosta; on tärkeää että on ns. saman kokoisen partnerin kanssa. Jos varustelu on liian iso, ei seksistäkään voi nauttia jos joutuu koko ajan pelkäämään kipua. Kama sutra on tässäkin kohtaa oikeassa. :)

Vierailija
-puhvi-

On tärkeää että on ns. saman kokoisen partnerin kanssa. Jos varustelu on liian iso, ei seksistäkään voi nauttia jos joutuu koko ajan pelkäämään kipua. Kama sutra on tässäkin kohtaa oikeassa. :)

Pakko kompata, että samaa mieltä olen tässä kohtaa. Olen treenannut vaginan lihaksia aika aktiivisesti ja sitten taas miehelläni on suurehkot varustelut. Tälläkin hetkellä olo on intiimihetkien jäljeltä erittäin kivulias. ):

Koolla on väliä, niin naisen kuin miehen kohdalla!

Vierailija

Koolla on väliä siinä kohtaa, kun kaverin vehje on niin olematon ettei sitä meinaa sisällään edes tuntea! "Joko se on sisällä?" "Joo..."

Sama pätee tosin myös päinvastoin: Joskus vuosia sitten harrastin seksiä erittäin suurella elimellä varustetun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ja pakko myöntää että kokemus oli nautinnollisesta kaukana. Koko hoidon aikana vain odotti, että kaveri saa hommansa valmiiksi.

Näiden kahden ääripään välille mahtuukin sitten monenlaista miehekästä vartta tuottamaan nautintoa. ;)

Vierailija

Minunkin mielestäni koolla on väliä, sillä onhan se fakta, että hyvä seksi on tärkeä osa parisuhdetta.
Miehen vehje ei saa olla mitättömän pieni, muttei myöskään suunnattoman suuri; nämä kummatkaan tapaukset eivät tuota naiselle nautintoa.
Mielestäni ei kuitenkaan voi senttien tarkkuudella sitä kokoa mitata ja miettiä, niitä vehkeitäkin kun on niin erilaisia ja -muotoisia. Kunhan kummastakin tuntuu hyvältä, eikös se ole pääasia?

Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, etenkin hyvä sellainen. Jos sänkypuuhat eivät suju oman partnerin kanssa, varmasti helposti tulee tehtyä syrjähyppyä pidemmän päälle. Seksistä pitää uskaltaa puhua avoimesti oman kumppanin kanssa; kertoa mikä tuntuu hyvältä ja mitä haluaisi kokeilla. Ja jotta seksielämän saa myös pysymään mielenkiintoisena ja aktiivisena, kannattaa aika ajoin kokeilla jotakin uutta ja ehkä jopa hulluakin. Kyllähän huonosta seksistä tai sen puutteesta kärsii koko parisuhde.

Summa summarum voi todeta, että kyllä koolla on väliä ja seksillä on tärkeä osa hyvässä parisuhteessa.

Vierailija

No periaatteessa koolla ei niinkään ole väliä,koska seksihän on (ainakin meillä) "monipuolista" ja kiihkeää, eikä siihen välttämättä edes tarvita yhdyntää. Olen kyllä tapaillut miestä jolla oli todella pieni enkä koskaan tuntenut oliko se sisällä vai ei. Ja vastaavasti liian iso saattaa hieman sattua. Mutta jos kemiat kolahtaa kunnolla yhteen ei pippelin koolla todellakaan ole väliä vaan sillä miten sängyssä leikitään. Itse olen hyvin seksuaalinen ihminen joten minule seksi on iso osa parisuhdetta ja tärkeä osa...eikä mieheni ole siitä yhtään pahoillaan

Vierailija

Koolla on merkitystä jonkin verran mutta se, että olisiko "väärä" koko este suhteelle on jo ihan toinen juttu. Liian iso sattuu yhdynnässä joko välillä tai pahimmassa tapauksessa kokoajan. Liian pieni taas asettaa omia haasteitaan. Parashan olisi itselleen sopiva koko mutta jos hyvällä tyypillä sitä ei ole niin... Seksi on kuitenkin osa suhdetta ja toimimaton seksi voi olla isokin ongelma. Mutta jos "vikaa" osataan kompensoida (ja soveltamiseen ollaan valmiita) niin suhde voi olla silti hyvä ja seksielämä tyydyttävää.

Omalla miehellä on omaan makuun hieman kookas muttei onneksi kuitenkaan liian iso. Joissain asennoissa voi tuntua ikävältä mutta sitten niissä otetaan vain hieman rauhallisemmin. Ei siis ongelmaa kun asian ottaa huomioon :)

Vierailija
Ranza

Mutta jos kemiat kolahtaa kunnolla yhteen ei pippelin koolla todellakaan ole väliä vaan sillä miten sängyssä leikitään. Itse olen hyvin seksuaalinen ihminen joten minule seksi on iso osa parisuhdetta ja tärkeä osa...

Olen Ranzan kanssa hieman eri mieltä; myös tosi seksuaalisena ihmisenä kaipaan sängyssä paljon ja erilaisia kokemuksia. Ei seksiin ainakaan perjaatteessa tarvita yhdyntää, mutta itselleni jää vähän tyhjä olo jos en sitä ole saanut. Tämä yhdistettynä siihen että miehellä olisi hyvin vaatimaton jättäisi huonon maun suuhun vaikka muut leikit olisivatkin olleet todella ihania ja kiihkeitä. Kaikilla on tietysti omat mieltymyksensä seksin suhteen. Itse tuntisin missaavani jotain jos miehen varustus ei kunnolla tuntuisi sisälläni.

Vierailija

On koolla väliä. Itse toivoisin isompaa tällä hetkellä, mutta taidan tyytyä tähän. Eihän sitä tiedä jos seuraavalla miehellä on vaikka pienempi kuin nykyisellä :)).. Minkä kokoinen on teidän mielestänne pieni? Odotan seuraavaa cosmoa, siinähän taisi olla vinkkejä pieni munaisista miehistä kärsiville.

Vierailija

Voiko seksi olla tyydyttävää, vaikka kumppanin varustus ei vastaisikaan toivomuksia?

Se kai riippuu aika pitkälle kumppanista ja naisesta itsestään. Naisia miellyttää eri asiat seksissä, joten siinä missä toinen voi olla tyytyväinen seksielämään pienellä tai hyvin suurella varustetun kumppanin kanssa, voi se toiselle olla lähinnä vain turhauttavaa. Koon aiheuttamia puutteita voi paikkailla muilla keinoin, kuten sorminäppäryydella, toimivalla suulla tai ottamalla leluja mukaan petiin.
Itse kuitenkin nautin parisuhteen seksissä eniten siitä että tunnen toisen sisälläni ja lähelläni, joten jos mies ei mahdu sisään tuottamatta kipua tai jos varustus on niin pieni ettei sitä tunne, voi seksin tyydyttävyys olla pahasti koetuksella.

Entäpä kuinka paljon hyvällä seksillä on merkitystä suhteen onnistumisen kannalta?

Seksi ei ole kaikki kaikessa, mutta kyllä se tärkeää on. Huonolla seksillä tai seksin puuttumisella olisi varmasti negatiivinen vaikutus omaan suhteeseeni, mutta se ei välttämättä olisi tarpeeksi rikkomaan suhdetta. Tosin hyvähän se on sanoa kun ei ole kumpakaan tapausta joutunut kokemaan..

onko koolla tosiaan merkitystä?

On, mutta parista riippuen voi merkitys olla pienempi tai suurempi.

Vierailija

Ei koolla vaan taidoilla! Oman mieheni varustus ei ole kummoisempi, mutta sitäkin taitavampi! Valitettavasti hän itse pelkää, että ajattelen hänestä petipuuhissa negatiivisesti, kun hän itse tietää ettei kuulu "valtavien" joukkoon? Mutta miten voisin ajatella niin, kun miehen osaaminen vie minut nautinnon huipuille?!

Vierailija

Elän ensisuhteessani enkä ole päässyt/joutunut "testaamaan" eri miehiä ihan tositoimissa. Sanoisin silti: KYLLÄ, koolla on väliä.

Oman kumppanini kohdalla toivoisin esimerkiksi, että hänen peniksensä olisi ehkä sentin lyhyempi. Harmittaa nimittäin se, ettei hän voi antaumuksella painaa aivan pohjaan, sillä se tekee minulle suorastaan kipeää. Kaikenlainen varpaillaan olo seksin aikana on aika ikävää. Toisaalta samalla voisin toivoa olevani itse "syvempi", sillä miehltäni ei kyllä löydy mikään mahtimötikkä, jollaisia saattaisi vastaisuudessa (toivottavasti ei!) tulla vastaan seuraavissa suhteissa.

Olen kiitollinen siitä, että hän ymmärtää ja ennen kaikkea viitsii olla varovainen rakastellessamme. Hyvä seksi (=molemminpuolinen nautinto ja/tai ilo toisen nautinnosta) on ihana asia suhteessamme. Se muun muassa paikkaa läheisyysaukkoa, jota sievoinen suutelukammoni saa aikaan. Pelkäsin ettei suhteesta tulisi mitään ilman suutelua, mutta tässä sitä ollaan!

Vierailija

Eikö tämä pieni suuri-juttu ole naisesta kiinni. Eri nainen pitää eri kokoisista. Mutta tottakai koolla on merkitystä, kunhan se on naiselle juuri sopiva. Mutta jos jotain oikein rakastaa, onko sillä parin cm:n heitolla niin väliä.

Vierailija

Tänään sanottiin siinä Tohtorit keskusteluohjelmassa, että 10-15cm penis riittää tyydyttämään naisen.. Että pidempi ei muka tarvitsisi olla. Sit siinä sanottiin, että pituus ei ole niin tärkeä kuin se, että mitä sillä peniksellä osaa tehdä. Jos joskus saisi G-piste orgasmin nykyisen poikaystävän varustuksen kanssa niin olen tyytyväinen siihen :)

Vierailija

Vanha aihe mutta aina mielenkiintoinen =) Koolla on väliä suuntaan jos toiseen, mutta suoranainen ongelma se ei ole kummassakaan tapauksessa. Ongelmat on tehty ylitettäväksi ;) Itsekin olen varsin seksuaalinen ihminen, joten seksittä en suhteessa voisi olla, mutta seksi ei ole sama kuin yhdyntä. Keskimääräistä pienempi joutuu keksimään muunlaisia kompensoimiskeinoja ja voi satsata esim käsillä ja suulla leikkimiseen. Hyviä puolia on myös se että voi ottaa koviakin otteita kun toiseen ei satu niin herkästi! :D Keskimääräistä kookkaampi on jo huomattavasti hankalampi. Toki vagina sopeutuu, mutta iso on iso on iso. Mies joutuu olemaan varppina kokoajan ettei tee liian äkkinäisiä tai kovakouraisia liikkeitä, esileikkiin tulee satsata enemmän ja totutella vaikkapa sormilla paikkoja ennen ettei sattuisi ym. Mutta keskimääräistä pienempi varustus ei missään nimessä ole ongelma, elämäni parasta seksiä sain tällaisella varustellulta herralta ja se oli kyllä ihan mieletöntä! :) Herra tiesi mitä teki ja kompensoi niin paljon sormilla, suulla, käsillä, esileikkiin, kuuntelu, puheli, puhalsi ym ettei siinä jää mitään kaipaamaan. Ei se koko ole este, se vaatii vaan hieman enemmän mielikuvitusta ;)

Pitää myös muistaa että naiset on kovin erimuotoisia ja jokaisen naisen sisin on erilainen. Osa kaartaa johonkin suuntaan jolloin tietystä suunnasta on vaikeampaa, osa on pienirakenteisimpia ja osa hieman höllempiä. Kokeneen paikat sopeutuu hieman enemmän ja vähän vähemmällä aktiivisella harrastajalla voi sitemmin olla vähän aremmat paikat. Itse olen keskimääräistä hieman pienempi, ma luulen, niin vähänkään jykevämpi on jo kivualiasta. Pitää vaan löytää yhteensopiva partneri eikä verrata muihin :-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat