kuinka suhtautua ex poikaystävään eron jälkeen?

Vierailija

Noin kuukausi sitten poikaystäväni ilmoitti minulle, että haluaa erota. Ehdimme seurustella 3 vuotta yhdessä. Välillämme oli 3 vuotta ikäeroa. Olin todellisessa shokissa, kun sain kuulla häneltä erosta, se tuli kuin puun takaa. Mielestäni meillä meni todella hyvin. Hän sanoi, ettei halua enää seurustella, hän ei ole enää onnellinen minun kanssani eikä hänellä ole mitään annettavaa enää minulle. Hän halusi aloittaa täysin uuden elämän ja sanoi muuttavansa Helsinkiin töiden perässä eikä voinut kuvitellakaan kaukosuhdetta. En voinut uskoa sitä, koska hän oli sanonut minulle vielä edellisenä iltana rakastavansa minua. Mutta kun kysyin siitä, hän vain sanoi, ettei tarkoittanut sitä. Hänellä ei ollut kuulemma ketään toista ja sanoi, ettei halua ottaa mitään kontaktiakaan toisiin naisiin. Hän halusi vain keskittyä itseensä. Hän sanoi kuitenkin, että haluaa olla yhteydessä minuun, olla hyvä kaveri minun kanssa ja pitää välillä hauskaa yhdessä.
Eron jälkeen meni pari päivää ja hän oli jo viihteellä iloisissa tunnelmissa. Jutteli minun kavereiden kanssa, joiden kanssa hän ei koskaan ennen ollut edes jutellut ja piti kuulemma hauskaa muiden naisten kanssa. Itse en pystynyt edes lähtemään ulos, koska tunsin niin pahaa oloa kaiken sen jälkeen. Ja tunsin vielä pahempaa oloa, kun kuulin, miten hän oli kaikkien kanssa vain juhlimassa.
Meni viikko ja hän otti yhteyttä minuun ja halusi nähdä. Menimme kahville ja juttelimme kaikesta, ihan kuin ennenkin. Sen jälkeen olimme enemmänkin yhteydessä puhelimitse. Kunnes näimme yhtenä iltana baarissa. Ilta kului jutellen ja tanssien.. Ja illan päätteeksi päädyin hänen luokseen yöksi, hänen ehdotuksestaan. Meillä oli mahtavaa yhdessä ja paljon parempaa kuin pitkiin aikoihin. Seuraavana aamuna lähdin kotiin, ja hän laittoi minulle tekstiviestiä heti mentyäni. Olimme taas tiiviisti yhteydessä pari päivää, jonka jälkeen näimme taas ja sama toistui. Mutta toisen kerran jälkeen, hän lähetti viestiä, ettemme saisi laittaa liikaa tunteita peliin, vaan pitää vain hauskaa eikä mitään muuta. Sen viestin jälkeen en kuullut hänestä vähään aikaan.
Meni aikaa taas ja juhannuksena sain tietää, että hänen luonaan oli ollut tyttö viikon. Se sai minun jalat jälleen täysin alta, juuri kun tunsin voivani paremmin. En kuullut hänestä sinä viikkona.
Mutta seuraavana viikkona hän otti minuun jälleen yhteyttä ja kysyi mennäänkö rannalle ja syömään yhdessä. Menimme ja meillä oli jälleen hauskaa yhdessä. Olimme sen viikon tiiviisti yhdessä ja meillä oli jälleen mahtavia hetkiä yhdessä. Mutta nyt en taaskaan ole kuullut hänestä mitään. Jos itse otan häneen yhteyttä, hän tuntuu olevan todella poissaoleva eikä ole ollenkaan kiinnostunut minusta.
Mitä minun pitäisi ajatella tästä kaikesta? Jatkaa samalla tavalla vai mitä? Ja tosiaan sain tietää, ettei hän olekaan muuttamassa Helsinkiin pitkiin aikoihin, joten sekään ei todellisuudessa voinut olla meidän eron syy. Oon niin pyörällä kaikesta, etten enää todellakaan tiedä mitä tehdä. Olenko todella tyhmä, kun en osaa sanoa "ei"? En pääse mitenkään yli hänestä.. Johtuuko se siitä, että hän on ensirakkauteni? Olisi ihanaa, jos saisin teiltä mielipiteitä asiaan.

Kommentit (11)

Vierailija

uskoisin että exäsi välittää sinusta edelleen paljon, muttei ehkä halua olla "sidoksissa" parisuhteessa. Kenties häneltä on jääneet villit nuoruusvuodet elämättä ja hän yrittää ottaa niitä nyt takaisin? Minun mielestä tilanteesta riippumatta pitäisi pystyä sanomaan asiat suoraan, ja voisit kertoa hänelle asian omalta kannaltasi. Koska jos hän vain haluaa pitää hauskaa sinun ja myös muiden tyttöjen kanssa , ei ehkä olisi järkevää tuhlata omaa elämääsi häneen. Toisaalta tiedän omasta kokemuksesta kuinka hankalaa on päästää irti jostain ihmisestä kokonaan kun on omat tunteet niin voimakkaasti pelissä. Pystyisitkö luottamaan häneen tämän kaiken jälkeen jos hänellä on ollut muitakin? Et ole tyhmä jos et osaa sanoa ei, olet vain hyväsydäminen ja tunnet häntä kohtaan vielä jotain. Tämä viesti herätti huomion koska oon itse ollu tai oon ehkä vieläkin hieman samankaltasessa tilanteessa, paitsi että homma on muuttunut jo entistäkin monimutkaisemmaksi, ja tätä soppaa on kohta mahdoton selvittää

Vierailija

Vaikuttaa siltä, että mies ei oikeen tiedä mitä haluaa... Jos hän todella on varma, että ei halua olla kanssasi, niin suosittelen että otat hieman etäisyyttä mieheen, kunnes olet päässyt hänen yli..

Vierailija

Kuulostaa siltä että exäsi haluaa nähdä sinua silloin kun hänelle sopii ja hänen ehdoillaan, mikä ei sinun kannaltasi kuulosta ollenkaan hyvältä. Hänelle ehkä on ok nähdä välillä ja nähdä muitakin tyttöjä, mutta tilityksestäsi päätellen asia on sinulle oikeasti kova paikka eikä suinkaan mikään leikin asia. Itse en olisi yhteydessä kyseiseen exään. Tietenkin pitkän ajan jälkeen voitte olla oikeasti vain hyviä kavereita, mutta sitä ennen jokainen tapaaminen saa sinut sekaisin ja erosta toipuminen hidastuu. Loppu tuloksena voi olla vieläkin kivuliaampi prosessi, jolta varmaankin haluaisit itsesi säästää.

Pysähdy hetkeksi. Mieti omaa elämääsi ja pohdi ominaisuuksia joita haluat itselläsi ja elämälläsi olevan (esim harrastus tai tapa suhtautua asioihin). Ideoita saat ihailemiltasi ihmisiltä ja asioilta. Kun olet tämän tehnyt huolella huomaat mitä todennäköisimmin, että elämässäsi on paljon ihania asioita ja kun keskityt niihin ei tuskainen erokaan tunnu enää niin pahalta.
Onnea yritykseen! :)

Vierailija

Itselläni oli exän kanssa pitkään on-off suhde, koska hän ei osannut päättää haluaako mua vai ei. En vain osannut päästää irti ja exän törppöilyjen vuoks satutin itseäni enemmän kuin olis pitänyt.

Vaikka ero tuntuukin pahalta, niin suosittelen pistämään kaikki välit poikki exään. Säästyt monelta tuskalta ja pääset nopeammin yli. Ei kestä edes kauan kun huomaat, että sinkkuudessakin on puolensa;).

Tsemppiä!

Vierailija

Olin itse ihan samassa tilanteessa joskus, mies luikki aina takaisin luokseni mutta kohta keksi jotain väärää mitä olin tehnyt ja sanoi että nyt tämä oli tässä lopullisesti. sitten itse sain tarpeekseni ja nykyisin hän on minulle kuin kuka vain ja pakko myöntää että vihasin häntä välillä mutta nyt olen aivan sujut asian kanssa koska olen löytänyt jotain tuhat kertaa parempaa :)

Vierailija

Tämä exäsi haluaa taas pitkästä aikaa ilmeisesti kokea sinkkuuden mahtavan elämän jännityksen ja elää kuin viimeistä päivää, elää kuin pelimies. Kun hän siihen kyllästyy, niin hän luultavasti palaa takaisin sinun luoksesi. Kannattaa kuitenkin miettiä kymmenen kertaa miehen ottamista takaisin..

Vierailija

Kuulostaa aika paljon samalta kun vertaan omaan erooni. Mies ottaa yhteyttä sillon ku siltä tuntuu, mutta jos hän ei halua juuri nyt kaveerata kun minä tarvin ystävää, jään yksin. Ja minullekin vakuuteltiin, että toisia naisia ei ole eikä tule, mutta silmät ja korvat kertoo ihan muuta. Ko. mies oli siis ensirakkauteni ja ero oli todella vaikea minulle, mutta kun olen ollut viikkoja pitämättä yhteyttä, ei harmita enää yhtään. Heti eron jälkeen kun esim. siskoni sanoi etten saa olla exääni yhteydessä, en voinut muuta kuin suuttua ja uskoa että me palataan vielä yhteen. Ei kuitenkaan palattu. Joten en voi suositella muuta kuin että älä ota yhteyttä, älä kysele hänestä, hänen naisistaan tai tekemisistään keneltäkään. Itsellä meni 3 kuukautta aikaa, etten enää välittänyt vaikka kuulin hänen seuraustelevan uuden tytön kanssa.
Kokemuksesta voin sanoa, että exäsi toiminta kuulostaa pelkältä pyörittelyltä, johon et saisi suostua, jos haluat päästä hänestä yli. Ja tuo eron syyn selittely kuulostaa sekin tutulta. Joka viikko syy oli eri ja mitä ihmeellisempi. Yhtenä viikkona syy oli tämä: "mä haluan viettää perjantai-illat autossa istuen ja kuunnella täysillä musiikkia ja ryypätä, etkä sinä kuulu siihen elämään". Toisella viikolla syy oli eri musiikkimaku. Kolmantena viikkona välimatka.
Minullakin kaikki oli yhtä tuskaa kunnes onnistuin olla pitämättä yhtetyttä.

Vierailija

Vaikka miten vaikealta tuntuisikin, mielestäni sinun ei tulisi nähdä miestä enää ja unohtaa hänet. Muuten et voi koskaan päästä hänestä yli ja aloittaa uutta elämää.

Vierailija

Mies käyttää sinua vain hyväkkseen. Haluaa säästää ja syödä kakun samalla kertaa. Pääsee sinua höyläämään, kun mieli tekee, koska sinisilmäisesti haluat edelleen uskoa, että palaatte yhteen ja, että nämä yhdessäviettoajat ja panokerrat olisivat joitakin merkkejä siitä, että mies haluaisi sinut takaisin.

Miehellähän on nyt oikein kissanpäivät. Exmuija on heti messissä kaikessa, kuin vähän sormiaan napsauttaa ja koska ollaan erottu niin saa pyöritellä muitakin naisia siinä sivussa ja jos ei irtoa on aina sinä, joka olet aina valmis.

Heivaa se jätkä h*lvettiin elämästäni, lakkaa olemasta kynnysmatto ja hanki itsellesi itsetunto.

Vierailija

minun mielestä kannattaisi unohtaa hänet ja ottaa asken omassa elämässä eteenpäin. hän vain leikkii sinun kanssaan. ;s sinun kannattaisi opetelle sanomaan ei jos hän sinua kysyy jonnekkin tai ehottaa jotain.
Tsemppiä ! :)

Vierailija

Mitä minun pitäisi ajatella tästä kaikesta?

Ei ainakaan mitään erityisen hyvää. Minun mielestäni vaikuttaa jotenkin kovin kylmältä toiminnalta, että mies kolmen yhteisen vuoden jälkeen vain heivaa sinut sivuun, jotta voi itse aloittaa täysin uuden elämän. Kuten muutkin täällä ovat sanoneet niin nythän miehellä sitten mukava uusi elämä onkin, kun saa tehdä ihan miten itse huvittaa, milloin huvittaa ja kenen kanssa huvittaa. Nyt hän voi oman fiiliksensä mukaan elää välillä kuin seurusteleva (soittaa vain exälle -sinulle) tai kuin sinkku (muut tytöt).

Jatkaa samalla tavalla vai mitä?

Samalla tavalla jatkaminen ei varmastikaan ole parasta sinun kannaltasi. Mies viihtyy, mutta kyllä sinun kannattaisi ajatella omaa itseäsi ja ottaa etäisyyttä mieheen. Voisit tehdä hänelle selväksi ettet ole mikään varaheila niille päiville kun sinkkuilua ei jaksaisi, ei ole oikein että hän huolii sinut vain silloin tällöin.

Olenko todella tyhmä, kun en osaa sanoa "ei"?

Et. Olitte kolme vuotta yhdessä ja hän jätti sinut. Eivät tunteet silti noin vain katoa. Välität hänestä yhä ja kun toisesta kovasti välittää, on niinkin pieni sana kuin "ei" aika vaikea.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat