Haastavat tilanteet/ongelmat töissänne?

Vierailija

Elikkä mitä ongelmia tai "haasteita" olette kesätyössänne, vakitöissänne tai esimerkiksi työharjoittelussa tavanneet?

Vähätteleviä esimiehiä työharjoittelun aikana? Nihkeitä kemioita työporukan sisällä? Ilkeää palautteen antoa? Päätin herätellä keskustelua aiheesta näin kesän alla, kun moni (etenkin opiskelija) työskentelee pitkää päivää Suomen suvessa ja kuin työpaikkoja on monia,niin on myös erilaisia työilmapiirejä :) Kuinka olette hoitaneet tai yrittäneet parantaa ongelmatilanteita?

Itse voin esimerkkinä kertoa, että itse työskentelen asiakaspalvelijana eräässä firmassa. Työ on paras mitä koskaan minulla ollut, mutta välillä hammasta purren olen joutunut sietämään vain yhden "ylemmän" ihmisen piikittelyä/kommentointia. Negatiivista palautetta tottakai saa ja pitääkin antaa, jos tarve. Asia on vain, että kuinka sen tekee. Asiallista ja rakentavaa sen ainakin täytyisi mielestäni olla. Itse olen vain yrittänyt päättää olla vahva ja en ottaa joitain asioita itseeni liikaa, sillä tiedän samaa tehtävän muillekin. Suhtautua asiaan asiallisesti. Toisaalta olen miettinyt joskus mainitsevani suoraan kyseiselle henkilölle, että miksi hän kommentoi asioita,niin kuin tekee ja että se saattaa loukata hänen huomaamattaa muita enemmän mitä pitäisi. Saa nähdä toteutanko tämän vai jätänkö mainitsematta.

Kommentit (4)

Vierailija

Minusta sinä kyllä voisit sanoa tuosta k.o henkilölle kunhan et itse sorru samaan, mitä hän tekee. Hän ei välttämättä edes itse tajua olevansa ihan niin tyly. Sano vaikka että "Ymmärrän, että haluat auttaa minua kun annat minulle palautetta/kritiikkiä, mutta oletko koskaan ajatellut, että voisit tehdä sen hieman eri sanoin? Joku herkempi tyyppi saattaisi oikeasti loukkaantua tavastasi sanoa asioita."

Eli ei ainakaan kannata lähteä tiuskimaan tai syyllistämään, saat vain hänet kimppuusi.

Meillä töissä on melkoisia kuppikuntia. Minua tämä ei niinkään haittaa, työasiat hoidetaan fiksusti kaikkien kesken ja tauoilla käydään sitten osissa, eri porukoiden kesken. Minusta tämä on ihan hyvä ratkaisu, jokainen viettäköön taukonsa niinkuin tykkää ja kenen kanssa haluaa. Silti se tuntuu joitakin kaihertavan. Minä kun en ole sellaista tyyppiä joka tykkäisi mielistellä tai edes yrittäisi miellyttää kaikkia. Muutamia melko kovasaisia riitojakin on aiheesta käyty.

Pitäisi varmaan työskennellä ihan yksin, omissa oloissaan jotta ei ärsyttäisi ketään eikä kukaan ärsyttäisi minua :)

Vierailija

"Pitäisi varmaan työskennellä ihan yksin, omissa oloissaan jotta ei ärsyttäisi ketään eikä kukaan ärsyttäisi minua"

Aivan tai sitten se vain on ihan normaalia loppupeleissä et kemiat ei aina natsaa (varsinkaan isoissa poppoissa) :D Kiitos vinkistä omaan tilanteeseeni puuttumisesta. Taidan silti korkeintaan tästä mainita vasta elokuussa,niin eipä tarvitse ainakaan huonossa tapauksessa pitkään kärvistellä :D

Vierailija

korjaan/lisäys: elokuussa loppuu duunikin. Olisi kyllä hyvä, jos tänne keskusteluihin saisi painikkeen MUOKKAA TEKSTIÄSI -_- Hyvä virheiden varalle näin oh männen

Vierailija

Joo, täräytä viimeisenä päivänä kissa pöydälle :D Se on ihan normaalia, ettei kemiat tosiaankaan aina natsaa, enkä näin ollen ymmärrä ihmisiä jotka yrittävät ns. väkisin saada ne natsaamaan...

Itse olen myös tuota muokkaa-namiskaa kaipaillut, mutta joku olikin jo tainnut tuolla kehitystoiveissa sen perään haikailla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat